معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره واگذاری یا ادغام خدمات و فعالیت‌های اورژانس با هلال احمر ضمن تاکید بر جدا بودن وظایف این دو سازمان در قانون، تاکید کرد که این وظایف به سازمانی دیگر واگذار نمی‌شود و بر این اساس جلسات متعددی برگزار شده تا با همراهی هر دو سازمان خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
کد خبر: ۷۹۴۶۴۱

به گزارش ایسنا، جعفر میعادی‌فر با اشاره به واگذاری خدمات و فعالیت‌های اورژانس به هلال احمر افزود: در قانون، وظایف این دو سازمان پیش‌بینی شده و وظیفه هلال احمر در نجات فنی مصدومان و حادثه‌دیدگان است و وظیفه اورژانس تریاژبندی مصدومان، درمان و انتقال آنان به بیمارستان‌هاست.

به گفته این مقام مسئول، در سال گذشته 17 پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور راه‌اندازی شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال این تعداد به 24 پایگاه می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه اورژانس کشور امسال نیز پیگیری می‌شود، عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال در حوزه اورژانس پیگیری و اجرایی می‌شود؛ احداث پایگاه‌هایی است که در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه راه‌اندازی و احداث نشده است.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان این‌که امسال 800 پایگاه اورژانس در سراسر کشور ساخته می‌شود، یادآور شد: از این تعداد بیش از 200 پایگاه شهری و بیش از 500 پایگاه جاده‌ای است.

میعادی‌فر با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از 120 اورژانس بیمارستانی در سطح کشور از نظر فضای فیزیکی ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: هم اکنون اعتباری بیش از 136 میلیارد تومان برای ساخت این پایگاه‌ها در کشور پیش‌بینی شده که امیدواریم بزودی این اعتبارات اختصاص یابد.

وی با بیان این‌که اعتبارات اورژانس کشور نیز بیش از 49 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در برنامه بودجه کشور، اعتباری بیش از 600 میلیارد تومان برای توسعه اورژانس 115 اختصاص یافته است.

میعادی‌فر با اشاره به استخدام بیش از 7000 نفر در سال 94 توسط اورژانس کشور عنوان کرد: ما با کسری جدی نیرو مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم مجوزهای لازم را برای استخدام این تعداد نیرو اخذ کنیم و اگر در این زمینه موفق نباشیم،سعی می‌کنیم خدمات مورد نیاز را از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به استقرار امداد هوایی در شهرهای تهران، مشهد و شاهرود خاطرنشان کرد: این مسیر یکهزار کیلومتری در حقیقت راه ارتباطی مهم در ابعاد مختلف است که در صورت تامین امداد هوایی در سبزوار پوشش جاده‌ای در شعاع 150 کیلومتری را برای امدادرسانی به مجروحان حوادث خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها