سونی در حوزه‌ی فروش سنسور‌ دوربین گوشی‌های‌هوشمند بازار پررونقی دارد. یکی از سنسور‌های محبوب این کمپانی IMX214 است که سنسوری ایده‌آل برای استفاده در گوشی‌های‌هوشمند به شمار می‌رود. براساس اطلاعات ارائه شده، سونی اخیرا با کمبود این سنسور روبرو شده که احتمالا عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمندی که قرار است به‌همراه آن روانه‌ی بازار شوند را به تعویق خواهد انداخت.
کد خبر: ۷۹۴۳۰۲
سونی با کمبود سنسور IMX214 روبرو شده است

به گزارش جام جم کلیک: یکی از سنسورهای میان‌رده و محبوب بازار که در میان تولیدکنندگان گوشی‌های‌هوشمند بسیار پرکاربرد است، IMX214 سونی است. این سنسور که گشودگی دیافراگم آن F/2.0 است در صورتی که نور محیط در شرایط استانداردی باشد، می‌تواند تصاویر خوبی را ثبت کند. از جمله‌ی گوشی‌های‌هوشمندی که از وجود این سنسور بهره می‌برد، باید به نکسوس 6 و وان‌پلاس وان اشاره کرد.

براساس آخرین شنیده‌ها به‌نظر می‌رسد محبوبیت این سنسور، مشکلاتی را برای سونی ایجاد کرده است. کمپانی ژاپنی برای جلب توجه هر چه بیشتر تولیدکنندگان، قیمت آن را کاهش داده تا تولیدکنندگان گوشی به استفاده از آن در گوشی‌های پایین رده‌ی خود ترغیب شوند، اما موفقیت این کمپین به حدی بوده که سونی تنها قادر به تامین 50 درصد از تقاضا‌های ارائه شده است.

در صورتی که شنیده‌ها در این باره رنگ واقعیت به خود بگیرند، در اینصورت باید در انتظار به تعویق افتادن عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمندی باشیم که از این سنسور استفاده خواهند کرد. تولیدکنندگان راه دیگری جز انتخاب سنسور دیگری از تولیدات سونی یا مراجعه به سایر تولیدکنندگان سنسور نظیر سامسونگ یا امنیویژن نخواهند داشت.

در هفته‌های اخیر اخباری از برخی تولیدکنندگان منتشر شده که گویای تعویض سنسور مورد استفاده در گوشی‌هوشمند تولیدی است. این اخبار را می‌توان به‌عنوان شاهد این مدعی در نظر گرفت.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها