گزارش تکان‌دهنده از آزار جنسی در ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه گزارشی را منتشر کرد که در آن از ادامه آزار جنسی مردان و زنان عضو ارتش آمریکا خبر داده است.
کد خبر: ۷۹۳۷۳۳

گزارش سالانه مربوط به آزار و تجاوز جنسی در ارتش آمریکا نشان می‌دهد سال گذشته 22 درصد از نیروهای زن و 7 درصد نیروهای مرد به نوعی با آزار و اذیت جنسی رو‌به‌رو شده‌اند. براساس این گزارش، در سال 2014 حدود 20 هزار و 300 مورد آزار جنسی به زنان و مردان عضو ارتش آمریکا گزارش شده است. در این گزارش 1234 صفحه‌ای تاکید شده از این تعداد، 10 هزار و 600 مرد عضو ارتش آمریکا یا مورد آزار جنسی قرار گرفتند یا «قربانی تماس ناخواسته جنسی» شدند و 9600 مورد هم مربوط به زنان بوده است.

بنا به گزارش پنتاگون، این تعداد به نسبت سال 2013 میزان 11 درصد و به نسبت سال 2012 هم 70 درصد افزایش را نشان می‌دهد. براساس این گزارش، 57 درصد قربانیانی که سوءاستفاده جنسی را محکوم کرده‌اند، می‌گویند تلافی‌جویی‌هایی را در کار یا مجازات‌های اداری متحمل شده‌اند.

در همین حال، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد این وزارتخانه آموزش‌های مربوط به جلوگیری از آزار جنسی را به‌روز می‌کند تا از بروز موارد بیشتر آزار و تعرض جنسی در مراکز نظامی جلوگیری کند. کارتر در این خصوص گفت: این روند نفرت‌انگیز است و باید متوقف شود. کارتر گفت: به دلیل خطراتی که تجاوز جنسی برای زنان و مردان ما در ارتش و اثراتی که بر ماموریت‌ها دارد، تعهد ما برای توقف تجاوز جنسی نباید متوقف شود. وی همچنین اظهار کرد: نظامیان زیادی وجود دارند که احساس می‌کنند در صورت گزارش کردن سوءاستفاده جنسی، مورد انتقامجویی قرار گرفته یا اخراج می‌شوند. این گزارش در حالی است که مقام‌های آمریکایی از جمله رئیس‌جمهور این کشور بارها تصریح کرده‌اند در چند سال اخیر آزار جنسی در ارتش آمریکا به یک معضل و چالش اساسی برای وزارت دفاع تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها