با این قرارداد همکاری، استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی به مرحله جدیدی وارد خواهد شد

آینده عینک‌های واقعیت مجازی متحول می‌شود

شرکت‌ اچ‌تی‌سی موفق شد با عقد قرارداد همکاری با شرکت تولیدکننده موتور بازی‌سازی آنریل، یک امکان انحصاری و پیشرفته را برای عینک واقعیت مجازی خود تامین کند.
کد خبر: ۷۹۳۴۰۶
آینده عینک‌های واقعیت مجازی متحول می‌شود

جام جم کلیک: علیرغم اینکه عینک‌های واقعیت مجازی از دنیای واقعی و شبیه‌سازی آن دم می‌زنند، در عمل به گرافیک کامپیوتری وابسته هستند و بدون داشتن یک ساختار گرافیکی متحرک و با قابلیت‌ بالا در ارتباط پذیری دوطرفه توسط کاربر و محیط، نمی‌توانند حس واقعی بودن را به کاربر این عینک‌ها القا کنند. این ساختار دقیقا مشابه ساختاری است که در بازی‌های کامپیوتری به کار می‌رود، در بازی‌های کامپیوتری طراحی ساختار یاد شده به کمک موتورهای بازی‌سازی یا گیم انجین‌ها بسیار آسان‌تر از طراحی تک‌تک اجزا از ابتدا است و به همین دلیل نیز موتورهای بازی‌سازی برای عینک‌های واقعیت مجازی نیز می‌توانند به‌عنوان یک گزینه بسیار مطلوب محسوب شوند.

شرکت اچ‌تی‌سی با آگاهی از این امر به سراغ یکی از بزرگ‌ترین موتورهای بازی‌سازی جهان رفته است تا بتواند با استفاده از امکانات منحصربه‌فرد این موتور، قابلیت‌های ویژه و جدیدی را به عینک واقعیت مجازی خود بیفزاید. در این راستا نیز موتور بازی‌سازی مشهور آنریل انجین 4 در خدمت ساخت امکاناتی ویژه برای عینک واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی خواهد بود.

شایان ذکر است که این امر موجب می‌شود تا این عینک بتواند به‌صورت یک کنسول ویژه برای اجرای بازی‌های کامپیوتری بسیار پیشرفته نیز عمل کند و این اقدام اچ‌تی‌سی می‌تواند موجبات ورود این شرکت به یک بازار جدید را فراهم کند که ممکن است آینده این غول تایوانی را دستخوش تغییر کند.

شرکت‌های مختلفی در این رده از امکانات ویژه‌ای بهره می‌برند که برای نمونه می‌توان به پروژه مورفیوس شرکت سونی اشاره کرد که با کنسول پلی‌استیشن 4 همخوانی کامل خواهد داشت و به نظر می‌رسد که آینده بازی‌های کامپیوتری نیز به دست عینک‌های واقعیت مجازی رقم خواهد خورد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها