پیروزی بزرگ ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله

100کیلومتر مربع از خاک سوریه و لبنان پاکسازی شد

یک منبع نظامی سوریه از حملات هوایی ارتش به مواضع تروریست‌های تکفیری در منطقه ادلب و انهدام شمار زیادی از خودروهای وابسته به گروه‌های تروریستی و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۲۴۵

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از سانا، این منبع اعلام کرد نیروی هوایی ارتش سوریه در چند حمله هوایی به مقر گروه‌های تروریستی در بشلامون، قطرون و حلوز ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات آنان را منهدم کردند. همچنین یگان‌های ارتش تلاش تروریست‌ها را برای نفوذ به جنوب غربی شهر ادلب خنثی و تلفات و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

یک منبع نظامی اعلام کرد نیروی هوایی ارتش در حمله به مواضع تروریست‌های جبهه النصره ضمن انهدام خودروها و تجهیزات نظامی آنان ده‌ها نفر از اعضای این گروه را کشته و یا زخمی کردند. منطقه ادلب شاهد قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی با حمایت ترکیه و نفوذ صدها مزدور تروریست عمدتا سعودی است به طوری که منابع اطلاع‌رسانی وابسته به نظام آل سعود طی دو روز گذشته از کشته شدن شماری تروریست سعودی از جمله محمد عبدالله التویجری فرمانده نظامی لشکر احفاد وابسته به جنبش احرار الشام خبر داده‌اند. یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح همچنین در حمله به مواضع تروریست‌های تکفیری در غوطه شرقی و جرود قلمون در ریف دمشق سه تن از فرماندهان این گروه‌ها را کشتند.

در یک خبر دیگر معاون وزیر خارجه روسیه و معاون فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به سوریه اعلام کردند راه‌حل سیاسی تنها راهکار بحران دمشق است. به گزارش فارس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه به همراه «رمزی عزالدین رمزی» معاون «استفان دی‌مستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل تحولات سوریه راه‌های حل سیاسی بحران سوریه را بررسی کردند. وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار نظرات دو طرف درباره اوضاع سوریه بررسی شد و دو طرف بر نبود جایگزینی برای حل و فصل سیاسی و دیپلماسی بحران از طریق گفت‌وگوی سوری ـ سوری تاکید کرد. در این بیانیه آمده است که «رمزی طرف روسی را نسبت به طرح‌های «استفان دی‌مستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در تحولات سوریه آگاه کرد».

در تحولی دیگر اعلام شد کنفرانس بازسازی سوریه با حضور کارشناسان عربی و خارجی در دمشق پایتخت سوریه برگزار می‌شود. کنفرانس مذکور محورهای اصلی مربوط به کشتار و موارد نقض حقوق بشر علیه ملت سوریه، مرحله بازسازی اساسی و مادی را با مشارکت کارشناسان و پژوهشگران عرب و خارجی و هیات حامیان صلح بررسی می‌کند. احمد بدرالدین حسوون مفتی سوریه در این باره گفت: کسانی که سوریه را ویران کرده‌اند در سوریه جایی ندارند و در سوریه آبادگران باید حضور داشته باشند. قرار است این نشست در یکشنبه آینده به پایان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها