هنگامی که می‌خواهم برنامه‌ای را از پلی‌استور دانلود یا آپدیت کنم با پیغام خطای insufficient memory مواجه می‌شوم.
کد خبر: ۷۹۱۰۸۴
پرسش و پاسخ: پیغام خطای insufficient memory در اندروید

وحید قصابانی از همدان: چرا هنگامی که می‌خواهم برنامه‌ای را از پلی‌استور دانلود یا آپدیت کنم با پیغام خطای insufficient memory مواجه می‌شوم، در صورتی‌که فضای خالی کافی در گوشی (هم در حافظه داخلی و هم خارجی) دارم؟ با Vpn و بدون Vpn هم امتحان کردم، ولی همچنان مشکل پابرجاست. گوشی‌ام Huawei G 610 و روت شده است.

پاسخ کلیک: این مشکل در بیشتر موارد به‌دلیل وجود اختلال در عملکرد و حافظه‌ پلی‌استور گوگل رخ می‌دهد. برای رفع آن ‌باید همه حافظه‌های نهان و اطلاعات ذخیره شده مرتبط با پلی‌استور را از روی گوشی حذف کنید. برخی بخش‌هایی که ‌باید نسبت به حذف اطلاعات در آنها اقدام کنید، به شرح زیر است:

1 ـ به تنظیمات دستگاه بروید و پس از مراجعه به بخش Stor age به Phone Storage یا Internal storage رفته (محلی که Google Play Services ذخیره شده) و پس از انتخاب Google Play Services روی Clear cache فشار دهید.

2 ـ در ادامه روی Manage space فشار داده و گزینه‌های Clear all data،Manage search storage و clear now را انتخاب کنید.

3 ـ به عقب برگشته و در صفحه ‌App info، با انتخاب گزینه ‌Force stop، برنامه‌ Google Play Services را ببندید.

4 ـ به تنظیمات مراجعه کرده و پس از آن به بخش Google settings وارد شوید. گزینه‌ منو در صفحه را فشار داده و Clear app data را انتخاب کنید.

5 ـ گوگل‌پلی استور را اجرا کرده و حالا برنامه‌ دلخواه خود را دانلود یا به‌روزرسانی کنید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها