جزییات جراحی زایمانی که منجر به مرگ دو تن شد

قصور پزشکی؟ مرگ تکان‌دهنده یک مادر و فرزند در سردشت

جام جم سرا- یک مادر ٢٨ ساله در سردشت پس از خارج کردن جنین از شکمش، به دلیل نامشخصی در بیمارستان این شهرستان جان خود را از دست داد. شنیده‌ها حکایت از قصور پزشکی و تأخیر در تشخیص علت خونریزی منجر به مرگ دارد.
کد خبر: ۷۸۹۰۹۳
قصور پزشکی؟ مرگ تکان‌دهنده یک مادر و فرزند در سردشت

ماجرای مرگ عصمت، مادر جوان سردشتی، دیروز در شبکه پیام‌های تلفن همراه، دست به دست می‌چرخید. پیامی که حکایت از خارج کردن جنین و جا گذاشتن جفت آن در یک عمل و خارج کردن جفت و معده بیمار در جراحی دیگری داشت. هر چند که چنین ماجرایی برای خیلی‌ها باورپذیر نبود اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این نوشته کوتاه یک پیام وایبری ساده نبوده و شهر سردشت حالا داغدار این مادر و فرزند است.
مادر سردشتی پیش از انتقال به بیمارستان ارومیه برای ادامه درمان، جانش را از دست می‌دهد و پدر خانواده به خاطر مرگ مادر و جنین ٩ ماهه‌اش شکایت می‌کند. وقتی پزشکان بیمارستان «شهید مطهری» ارومیه، خبر مرگ همسرش را دادند، نمی‌دانست گریه کند، برود دادگاه و پیگیر شکایتش باشد یا این‌که مراسم ختم همسرش را برگزار کند. از ساعت ۴ صبح جمعه که پزشک بیمارستان، خبر مرگ «عصمت» را داد، سرگردان در محوطه بیمارستان پرسه زد، تلفن پشت تلفن بود که پاسخ می‌داد. نه جنازه همسرش را می‌دادند، نه می‌گفتند علت مرگش چیست. به او گفتند که اگر می‌خواهد شکایت کند، باید ۴ روز جسد در سردخانه بماند تا کار‌شناس پزشکی قانونی علت مرگ را بررسی کند. «صدیق» اما دلش نمی‌آید، جسد بلاتکلیف در بیمارستان‌‌ رها شود.
همه ماجرا از چهارشنبه‌شب گذشته شروع شد، زمانی که عصمت، زن ٢٨‌ساله سردشتی، دل‌درد عجیبی گرفت و همسرش، «صدیق» او را از روستای کانی زرد در ٣٠ کیلومتری سردشت به تنها بیمارستان این شهر، یعنی بیمارستان امام خمینی (ره)، برد.
«صدیق»، حرف‌های روز قبل متخصص زنان یادش می‌آید، وقتی به او گفت تا ماه دیگر برای زایمان، وقت سزارین بگیرد. آن‌ها آن شب را در بیمارستان گذراندند، درد عصمت شدید شد و سریع به اتاق عمل منتقلش کردند اما خبرهای خوبی در انتظار خانواده‌اش نبود. جنین پسر در ٨ ماهگی مرده، از شکم مادر خارج شد.


«صدیق»، همسر این زن، ادامه ماجرا را روایت می‌کند: «همان شب پس از پایان عمل یکی از پزشکان از اتاق جراحی بیرون آمد و گفت که فرزندم مرده به دنیا آمده، وقتی تعجب مرا دید، گفت که این جنین سه هفته پیش در شکم مادر جان داده بود، این در حالی بود که چند روز قبلش، پزشک متخصص زنان که از‌‌ همان ابتدای بارداری همسرم تحت نظرش بود، به ما گفت که جنین سالم است و مشکلی ندارد. حتی سونوگرافی هم گرفته بودند و اعلام کردند جنین سالم است.»
عصمت، سومین فرزندش را باردار بود، حالا ولی هیچ‌وقت دیگر دختر ۶ ساله و پسر ١٣ ساله‌اش را نمی‌بیند. صدیق می‌گوید: «وقتی عصمت را به آی.سی.یو منتقل کردند، اول حال خوبی داشت اما هر چه می‌گذشت، حالش بد‌تر می‌شد، آن‌قدر که دیگر به جایی رسید که نتوانست نفس بکشد. هر چه به پرستار بخش گفتم که به داد بیمار برسد، هیچ کاری نکرد، حتی گفت که بیمار دارد به هوش می‌آید، نیم‌ساعت به همین شکل گذشت، زبان و صورتش سفید شد و حالش بد‌تر می‌شد، من سراغ پرستار رفتم و سرش داد زدم و دعوایمان شد تا آخرِ سر، راضی شد با پزشک تماس بگیرد، آن‌ها هم آمدند و سریع او را به اتاق عمل برگرداندند. همسرم ۶ ساعت در اتاق عمل بود.»
عصمت در‌‌ همان اتاق عمل جانش را از دست داد اما پزشکان بیمارستان هیچ اطلاعی به خانواده‌اش ندادند و تصمیم گرفتند بیمار را به بیمارستان «شهید مطهری» ارومیه منتقل کنند. آن‌ها حتی اجازه ندادند همسر عصمت، او را ببیند.
«هر چه پیگیر حال همسرم می‌شدم، کسی جواب نمی‌داد، حتی به ما گفتند که می‌خواهیم با هلی‌کوپتر هلال‌احمر، به بیمارستان مطهری ارومیه منتقلش کنیم. آن‌ها نگذاشتند همسرم را ببینم، زمانی که خواستند سوار هلی‌کوپتر شوند، برای لحظه‌ای دستم را روی پا و دستش گذاشتم که کاملا سرد و بی‌حرکت بود. در ارومیه هم سریع به اتاق عمل منتقل شد،‌‌ همان جا به من گفتند که همسرم فوت کرده. یکی از مسئولان به من گفت که عصمت در‌‌ همان بیمارستان سردشت، جانش را از دست داده و جنازه او به این‌جا منتقل شده.»


حالا خیلی از سردشتی‌ها در جریان ماجرای مرگ این مادر و جنینش قرار گرفته‌اند؛ پیام وایبری هم دست به دست می‌چرخد و اتفاقی که برای این زن افتاده را روایت می‌کند. حتی شایع شده که پس از خارج کردن جنین، جفتش بیرون نیامده، به همین خاطر مادر خونریزی شدیدی می‌کند، بار دوم که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد، همراه با جفت معده او را هم خارج کرده‌اند و شدت خونریزی منجر به کما رفتن و مرگ این مادر می‌شود.
«جعفر» یکی از شهروندان سردشتی است، او هم مثل خیلی از همشهری‌هایش، ماجرا را می‌داند. او می‌گوید: «بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت، ۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد، این تنها بیمارستانی است که تمام شهروندان سردشتی و اهالی روستاهای اطراف، در صورت نیاز باید به آن‌جا بروند، قبلا این بیمارستان داخل شهر بود اما تبدیل به شبکه بهداشت شد و آن را به خارج شهر منتقل کردند، حالا مردم باید هزینه زیادی بدهند تا این مسیر را طی کنند و به آن بیمارستان بروند.»
وی اضافه می‌کند: «پس از این اتفاق، رئیس شبکه بهداشت سردشت گفته که این زن، بیماری دیابت داشته اما از پزشکان پنهان کرده است.»
اظهارات رئیس شبکه بهداشت سردشت در شرایطی است که همسر «عصمت» به هیچ‌وجه در جریان بیماری او نبوده و چنین چیزی را تأیید نمی‌کند: «حتی اگر همسرم بیماری داشت، باید از او آزمایش گرفته می‌شد و بعد جراحی‌اش می‌کردند، قبل از این هم او یک بار دیگر زایمان سزارین داشت و مشکلی برایش پیش نیامده بود، تا به حال هم هیچ پزشکی نگفته که دیابت دارد، حتی پزشک متخصص زنان که تحت نظرش بود.»
صدیق براساس شنیده‌هایش از پزشکان می‌گوید: «احتمالا مرگ به خاطر خونریزی داخلی بوده اما هنوز نمی‌دانم در اتاق عمل چه اتفاقی افتاده.»
او اصلا در جریان باقی ماندن جفت در شکم مادر و خارج کردن معده نیست: «هر چه می‌پرسم کسی به ما نمی‌گوید که مشکل همسرم چه بوده.»
صدیق،‌‌ همان موقع در سردشت، می‌رود دادگاه و از کادر بیمارستان به خاطر بی‌توجهی به شرایط بد همسرش که منجر به مرگش شده، شکایت می‌کند. نیروی انتظامی هم می‌رود و آن‌ها اعلام می‌کنند که باید کار‌شناس پزشکی قانونی علت مرگ را بررسی و نتیجه را به آن‌ها اعلام کند.
مرگ فرزند و همسر «صدیق» در کمتر از دو شبانه‌روز رخ می‌دهد و پیگیری‌ها برای ارتباط با مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت بی‌نتیجه مانده است. (شهروند)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴۱
علی
Spain
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
به آقای روحانی بگید تنها امید مان نفس كشیدن بود كه آن هم در بیمارستانها ازمان می گیرند
....
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
نكنه این هم مقصرش مهران مدیریه؟؟
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
هیچ مگو كه این قشر بی انگیزه می شود
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
زینب:واقعا دردآوراست،آقای وزیربهداشت كجایید.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
واقعا واقعا در حاشیه حق پخش دارد.
لادن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
این دكترهرچقدرهم دیه پرداخت كنه عذاب وجدانش رومی خوادچیكاركنه خودش مطمئن كه پزشك بوده وچطورمی تونه به خاطراشتباهاتش جان یه مادر وفرزندروبگیره.....
كی می خوادپاسخگوباشه؟؟؟؟؟؟
كمیجون
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
حاالا وزیر محترم بهداشت كه به بهانه نظام ارتقاءسلامت سعی كرد بودجه وزارت متبوعش را به صورت نجومی بالا ببرد وحقوق پزشكان را حداقل 10برابر كند كه متاسفانه هیچ سودی برای بیماران نداشت وتاثیری در رسیدگی به بیماران نكرد وآن پزشكانی كه از سریال در حاشیه بسیار ناراحت شدند ونتوانستند واقعیت را بپذیرند باید پاسخگوی این خانواده وفرزندان مظلوم ومعصوم آن باشند گرچه اگر هزاران نفر هم این بلا سرشان بیاید برای این بزرگواران اصلا مهم نیست وفقط به پووووول می اندیشند.ودرظاهر شعار حمایت از بیمار می دهند
متین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
وای به حالمون با این پزشكامون، اینا همش نتیجه سر به هوایی و بی اهمیت دونستن جون مریض بی چارست. خدا رحمتش كنه كه انقدر مظلوم باید جون بده.
ناص
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
سلام به نظر من پزشكان زیاد مقصر نبودند سونوگرافی كه روی خانم انجام گرفته اشتباهی گزارش داده شده چرا كه در علم پزشكی مدرن امروزی برحسب گزارش سونوگرافی و آزمایشاتی روی بیمار انجام میگیردبیمار تحت درمان قرار میگیرد من تا این حد میتوانم نظر خودرا اعلام كنم
محمد.. شریف
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
آقا... ما كه در اطاق عمل نبوده ایم ..و اگر هم میبودیم علمش رو نداشتیم . از كجا معلوم كه تمام تلاششان را نكرده اند.و در اطاق عمل دكتر كه تنها نیست . باید منتظر نتیجه كالبد شكافی بود .
hosain
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
به نظر من این كار یك دانشجو یا یه تازه كار بوده، بابا مگه میخواسته جراحی مغز انجام بده این موضوع كلا یه عمل بسیار ساده و اولیه بوده چرا آخه چرا نظارت دقیقتری وجود نداره ؟؟؟؟
علی
Germany
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
ممكن نیست سزارین بشه جفت فراموش شه بعد هم معده چه ربطی به سزارین داره؟ بالاخره در كشورهای پیشرفته هم حاملگی دارای درصدی خطر مرگ و میر هست حالا جام جم اگر به خاطر در حاشیه این خبر را با این آب و تاب نوشته كم انصافی كرده شما چند تا بازیگر شنگولو با یك جراح مقایسه نكنید این بد بینی آفرینی ها به نفع رابطه بین بیمارستان و بیمار نیست.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
باسلام به همه ملت ایران
متاسفانه هر وقت به مطب اكثر پزشكان مراجع میكنیم آدم احساس میكنه برای معامله به بنگاه وارد شده تا مطب .... متخصصان محترم بیشتر به فكر درآمدزائی هستند تا درمان مریضان، خیلی دوست دارم به بیمارستانی برای مداوا یا عمل مراجعه كنید و راضی از آن بیمارستان بیرون بیائید. پدر بنده دیالیز میكنه برای مشكلی كه بر اثر اشتباه دكتر معالج ایشان در تجویز دارو برایش به وجود آمد در بیمارستان بستری شد در آن بیمارستان خراب شده پرستاران بدون توجه به فیستول شریانی كه در دست پدرم جهت دیالیز وجود داشت در بخش آی سی یو اقدام به بستن دستهای پدرم كردند و فیستول ایشان به دلیل لخته شدن خون از كار افتاد و مجبور شدیم تا ایشان را به اتاق عمل ببریم برای نصب كاتتر در كشاله ران ..... خلاصه پس از سپری شدن حدود چهل روز هنوز درگیر مشكلات و عملهای پس از آن بستری شدن در آن بیمارستانیم.....
واقعا متاسفم برای بعضی از افراد جامعه پزشكی و تیمهای پزشكی مستقر در برخی بیمارستانها
ali
Spain
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
دوست عزیز حق با شماست . من خودم بارها با این موضوع برخورد داشته ام
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
تقصیر مهران مدیریه!!! اصلا همه مشكلات تقصیر مهران مدیریه
محمود
United States of America
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
بیمارستانه یا سلاخ خونه ؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
من با علی و كمیجون موافقم خدا به دادمون برسد من خودم خانمی باردار هستم بچه سومم هست سزارین واقعا می ترسم برم بیمارستان خدا خودش كمك كنه در شهر ما هم چندین مورد مشابه اتفاق افتاده بعد مرتب میگن جمعیت كم است زاد و ولد كنید خوب با كدام امیدواری با ترس هم مگه میشه بچه اورد. اقایان مسوول واقعا باید پیگیر شوند این هم نتیجه بالا بردن ظرفیت پذیرش دانشگاهها دانشجوی زیاد اما بیسواد....
معترض
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
پزشك وكادر پزشكی مقصر اصلی هستند واین اولین مورد نیست .موارد زیادی ازین قبل اتفاق افتاده وخواهد افتاد كه دراثربی توجهی وسهل انگاری پزشك وكادر پزشكی بوده ومتاسفانه كسی هم پاسخگونیست واگر شكایت هم كنند فایده ای ندارد
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
دغدغه امروزه پزشكان قطع در حاشیه است و بس؟؟؟؟؟؟؟
مادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
امكان نداره كه جنین بیرون بیاد و جفت داخل بمونه. بعد معده چه ربطی به داخل رحم و جنین داره؟
علی دزفولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
بعد پزشكان محترم بیان اعتراض در حاشیه كنن كه دقیقا همین عیبشون رو داره به خودشون نشون میده و بس
یك خواننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
به نظر من هر اتفاقی افتاده،پزشكان تلاش كردند یا نكردند
همسر این خانم تا آخر خط باید بره تا همه چی روشن بشه
هم میهن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
این فاجعه و غم با هیچ كلامی قابل وصف نیست ... كجاست وجدان بیدار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
عزیزان دل آخه شایعه پراكنی چرا میكنید .پزشك خدا نیست یا حضرت عیسی نیست كه معجزه كنه وقتی یه خانم حامله بعد گذشت ۳ روز نمی دونه جنینش مرده و حركت نداره اونم خانمی كه برا بچه ۳ حامله بوده و به پزشك مراجعه نكرده پزشك چكاركنه؟اینكه نوشته روز قبل رفته پزشك دروغ بوده ایشون اسفند ماه مراجعه به سونوگرافی و متخصص زنان داشته.برا خارج كردن نوزاد مرده تو رحم سزارین شده كه جراحیشون عارضه دار شده و بعلت DIC متاسفانه فوت كردن كه دیگه اینجا كاری از كسی بر نمیاد و اینم عارضه حاملگی ایشونه كه منجر به IUFD شده و بعد DIC.اما چرا اینجوری داره برخورد میشه مطمئن باشید تو دادگاه معلوم میشه كی مقصره.
پزشك اورژانس
Germany
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
كاملا درسته!متاسفانه این اقا هم كه این طور الان سنگ عصمت رو به سینه میزنه هیچ همكاری با پزشك موقع بارداری نداشته و در حال حاضر هم فكر و ذكرش فقط دیه است!!!
لادن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
واقعابایدمتاسف بود برای افرادی كه این خبررا خوانده اند وهیچ احساس تاسفی ازخودشون نشان ندادن.
شماخودتان راجای اون خانواده واون همسربگذارید،چه حسی بهتان دست میده روزانه چندتاازاین اتفاقات در بیمارستان های كشوررخ میده چه تعداداز بچه هایی كه می تونن یك زندگی سالم روپشت سربزارن معلول میشن یا می میرند.
آقاوخانمی كه نظرمنفی میدی شایداین اتفاق یه روزبرای خودت بیافته........................
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
باید این اتفاق برای عزیزای خودشون اتفاق بیفته تا ادب بشن. اون وقت اگه مهران مدیری سریال در حاشیه رو بسازه این پزشكا شكایت میكنن كه به ما توهین شده.
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
وحشتناكه!! امیدوارم تمام مقصرین این اتفاق مجازات سخت شن تا درس عبرتی بشه برای سایر پزشكان و پرستاران تا كمی وجدانشان بیدار شود.البته اقای مهران مدیری هم باید دقت كنن در حاشیه نسازن!!!!!!!!!!!
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
هر پزشكی می داند كه بعد از به دنیا آمدن بچه ، جفت نیز باید خارج شود. احتمالاً پزشكان داخل اتاق عمل داشتن سرشون تو وایبر بوده.
كاركن بیمارستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
واقعا نمیشه پزشك یادش بره جفت جا مونده حتی اگه اونم یادش بره تو اتاق عمل تكنسین بررسی میكنند- به نظرم صبر كنیم تا علت مشخص شه بعد قضاوت كنیم
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
رحم چ ربطی به معده داره؟؟؟؟ ؟؟ وقتی خونریزی بیش از حد میشه و رحم قابل برگشت به سایز اول نیست نهاااایت رحم رو خارج میكنن. واقعا متاسفم
حمید
Hong Kong
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
امان از زمانی كه مادیات جای معنویت رابگیرد و پول و فقط پول جای همه چیز بنشیند
[جابر حسن نژاد
United States of America
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
من 6 ماه سردشت بودم این بنده خدا حرفاش درسته فاصله بیمارستان تا شهر زیاده.مردم سردشت خیلی شریف هستند اما بهشون رسیدگی نمیشه.به نظر من این دكتر یا پرستار اگه ثابت بشه قصور كردند باید هم دیه بدهند و هم مجازاتشون كنند.از دادستان سردشت میخوام كه به دادخوهی این عزیز سردشتی با جدیت تمام رسیدگی كنه.انشاالله.
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
این اولین واخرین قصور پزشكان ما نیست سالهاست كه در گوشه وكنار این كشور فرزندی ومادری وشوهری میمیرد خوب است نطام پزشكی ایران فكری كند یا این سازمان برچیده شود
ایرانی
Denmark
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
پزشكان در این موارد باید ناراحت شن، نه برای سریال ظنز حاشیه!!!
پزشك
Germany
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
متاسفم برای شما كه بدون اطلاع كامل پیامی رو منتشر میكنید این داستان برای كسی كه اطلاع كافی داشته باشه بی اندازه خنده داره!خارج كردن معده با جفت!!!!!!!!این خانم به علت مرگ داخل رحمی +دیابت بارداری دچار اینرسی رحمی و از طرفی انعقاد داخل عروقی شده.در این شرایط كاری از دست هیچكس بر نمیاد چه اینجا چه هر جای دیگه دنیا!متاسفانه همسرش هم پیگیر نبوده و حتی از بیماری خانم بیخبر بوده و تمام فكرش گرفتن دیه است!!!من مریضی داشتم كه پسر نوزادش مرده بود بالا سرش نشسته بود گریه میكرد كه ۴۵ تومن از دستم رفت!یارانه منظورش بود!!!!
سما
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
خدا رو شاهد می گیرم در یك بیمارستان خصوصی تهران كه جز گرون ترین بیمارستان تهران مادرم بستری بود اتاق بغلی مادرم یه خانم بود حاملگی خارج رحم داشت این خانم عمل كردن و در وقتی خانم می خواسته مرخص بشه خونریزی می كنه كاشف به عمل میاد كه جنین دیگه هم بود و دكتر جراحشون اون خارج نكردن مجبور میشن رحم را خارج كند هیچی یه زن ٢٥ سال نازا میشه به خاطر یه بی احتیاطی. بعضیها متاسفافه بی رحم شدن
لیلا
United States of America
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
از این بابت بود كه بعضی از پزشكا بال بال زدن كه فیلم در حاشیه متوقف بشه امان از این همه بی اخلاقی بعضی ها
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
۰
۰
می گویند حقیقت تلخ است به همین خاطر بعضی به حقیقت سریال درحاشیه اعتراض دارند ما به حقیقت در حاشیه می خندیم اما این یكی جای گریه دارد هم برای ملت ایران هم برای صدیق واقعا از ته دل یه صدیق تسلیت می گم خدا به ما و او صبر دهد
mobin
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
۰
۰
این ماجرا در شهر من بوده این خانم مرحوم هیچگونه بیماریی نداشته و برای اینكه پزشك ها زیر سوال نرن میگن دیابت داشته .
انسیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
۰
۰
از این منظر كه ایران داره به سمتی پیش میره كه از بهترین قطب پزشكی خاورمیانه به بدترینشون تبدیل میشه حقیقته . تمام كسانی كه در این صفحه نظراتی مبنی بر مقصر نبودن پزشك گذاشتن یا پزشكن یا در ارتباط با این شغلن . من میخوام بگم شما خودتون در این مقوله كاری هستید و خبر دارید كه چه ظلمهایی چه آشكار و چه پنهان داره به مردمی میشه كه از صبرشون سوء استفاده می شه اما خواهش میكنم این نكته را فراموش نكنید كه شما و عزیزانتان هم انسانید و شاید گذار شما هم به دباغ خونه بیفته و نیازمند بشید شاید نشنیدی كه توی همین شیراز یك پزشك متخصص مغز از عمل یك جوان تصادفی سر باز زد چون كسی نبود كه هزینه هاش رو پرداخت كنه و جوان فوت كرد اما این آقای دكتر خبر نداشت كه این جوان پسر خودشه یا همین چند ماه پیش خبری كه توی بیست و سی اعلام شد و یك باند بزرگ داخل شكم بیمار چند ماه جا مونده بود و عفونت كرده بود . این قبیل بسیارند نمیگم جاهای دیگه دنیا نیست چرا هست اما قبول كنید وجدان كاری در بین برخی از پزشكان و پرستاران ما داره رنگ مادی به خودش میگیره و از بین میره .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها