حملات جنگنده های عربستان به مواضع انصارالله در شهرهای صنعاء، تعز، صعده و شبوه از سر گرفته شد. همچنین دست‌کم ۷۶ نفر روز جمعه در حملات هوایی ائتلاف موسوم به ائتلاف عربستان کشته شدند.
کد خبر: ۷۸۹۰۰۲
بمباران بی‌امان صنعا و دیگر شهرهای یمن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از عدن، عبده ربه المحولی از مقامات محلی اعلام کردر عدن دومین شهر بزرگ جنوب یمن نیز طی بیست و چهار ساعت گذشته چهل نفر از جمله چهار غیر نظامی و چهار عضو نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن کشته شدند.

خشونت ها روز جمعه بیشتر به تعز، سومین شهر یمن در جنوب غرب این کشور متمرکز بود.

وزارت امور خارجه آلمان نیز اعلام کرد : روز جمعه بیش از 100 نفر از اتباع خود و تعدادی از اتباع دیگر کشورهای اروپایی را از طریق هوا از یمن خارج کرد. این افراد با یک هواپیمای خطوط هوایی اردن از صنعاء بدون هیچ مشکلی وارد جیبوتی شدند.

انصارالله : ایستادگی مردم تا پیروزی نهایی

شورای سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه ای تاکید کرد ارتش و نیروهای مردمی باید افراد مسلح وابسته به تروریست های داعش را استان های مختلف تحت تعقیب قرار دهند.

این بیانیه در ادامه یاد آور شده است که ملت یمن هرگز از تحقق آرمان هایشان در ایجاد دولتی عادل و مستقل کوتاه نخواهند آمد.

شورای سیاسی انصار الله یمن از همه کشورهای دوست درخواست کرده است که به اراده ملت یمن احترام بگذارند و از گزینه های آن حمایت کنند.

کشورهای عربی درخواست آتش بس بان کی مون در یمن را رد می کنند

منابع آگاه دیپلماتیک سازمان ملل متحد اعلام کردند چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس از درخواست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص برقراری فوری آتش بس میان طرفین درگیر در یمن ناخرسند هستند و این موضوع را در نشست هفته آینده با وی مطرح خواهند کرد.

موضوع اصلی برگزاری این نشست، تعیین جانشین برای «جمال بن عمر» فرستاده سازمان ملل در یمن است که روز چهارشنبه گذشته کناره گیری خود را اعلام کرد.

بان کی مون روز پنجشنبه خواستار توقف هر چه سریعتر درگیری ها در یمن شد. این نخستین باری است که دبیر کل سازمان ملل از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف عربستان در یمن، چنین درخواستی را مطرح می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عربستان اعلام کرد: کمک هایی به ارزش 274 میلیون دلار در اختیار (دولت مستعفی) یمن قرار می دهد.

ارائه پیشنهاد ایران برای حل بحران یمن

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد نامه وزیر امور خارجه حاوی پیشنهادهای چهارگانه ایران برای حل بحران یمن را تحویل قائم مقام این سازمان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها