تراکتورسازی به صدر جدول رفت، استقلال یک گام دیگر از قهرمانی دور شد

پروفسور هم حال پرسپولیس را خوب نکرد

در هفته‌ای که نفت در اصفهان گلباران شد و تراکتورسازی هم با گل به خودی سایپا به صدر جدول صعود کرد، پرسپولیس و استقلال هم مقابل حریفان خود با شکست و تساوی متوقف شدند تا اولی همچنان جزو گزینه‌های سقوط باشد و دومی هم شانس‌های خود را برای قهرمانی در این فصل کم‌رنگ ببیند.
کد خبر: ۷۸۸۸۷۳

باخت پرسپولیس در اولین حضور برانکو روی نیمکت این تیم به دست آمد تا بیماری این تیم گریبان مرد کروات را هم بگیرد. پرسپولیس ـ سپاهان پرتماشاگرترین بازی هفته نبود، اما یکی از جذاب‌ترین بازی‌های پنجشنبه و جمعه گذشته بود؛ دیداری که به‌واسطه حضور برانکو ایوانکوویچ و حسین فرکی روی نیمکت دو تیم از آن به تقابل استاد و شاگرد هم یاد شد.

پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد، حداقل بهتر از وقتی که حمید درخشان روی نیمکت این تیم بود. قرمزها مزد این برتری را با گل دقیقه 43 هادی نوروزی گرفتند، اما پایان بازی باز هم تقریبا شبیه خیلی از پایان‌های بد این تیم در رقابت‌های این فصل بود. پرسپولیس که تا دقیقه 85 از سپاهان پیش بود، با گل‌هایی که مهدی شریفی و لوسیانو پریرا در دقایق 85 و 94 به ثمر رساندند نتیجه را واگذار کرد تا در بدترین نیم فصل تاریخ این باشگاه، همچنان روی نوار ناکامی گام بردارد.

آمارهای بد پرسپولیس با این شکست بدتر هم شد. آنها در 11 بازی گذشته خود در لیگ برتر فقط یک بازی را برده‌اند. در بازی‌های خانگی هم برای پنجمین بازی متوالی است که برنده نمی‌شوند. آخرین برد خانگی این تیم در لیگ همچنان همان بازی با استقلال است.

با این حال بازی با سپاهان می‌توانست پایان این نوار باشد، اگر داور خطای پنالتی روی مهدی طارمی را در شرایطی که بازی با یک گل به سود قرمزها در جریان بود، می‌گرفت. پرسپولیسی‌ها معتقد بودند آن صحنه پنالتی بود. سرمربی کروات هم به همین دلیل در پایان این بازی گفت حق تیمش باخت نبوده است.

برانکو پس از اولین شکست خود در نخستین حضورش روی نیمکت قرمزها گفت: پرسپولیس سزاوار این نتیجه نبود. ما به دنبال نتیجه‌ای بهتر از این بودیم، اما نتوانستیم هواداران زیادمان را خوشحال کنیم. البته تصمیم‌های مشکل‌دار داوری هم وجود داشت، به جرات می‌توانم بگویم روی مهدی طارمی پنالتی انجام شد. روشن است که تعداد شانس‌هایی که داشتیم خیلی زیاد بود، اما وقتی موقعیت‌ها را از دست می‌دهیم باید گل بخوریم و این یک اصل در فوتبال است.

متاسفانه دو گل را روی اشتباهات خودمان خوردیم و باید تا پایان فصل شرایط را مهیا کنیم چون الان دست ما خالی است و برای انتخاب و گزینش بازیکن، جایگزین نداریم. ما باید هر طور شده تا آخر فصل این شرایط را مهیا کنیم تا در لیگ و همچنین در باشگاه‌های آسیا نتایج بسیار خوبی بگیریم و این کار هر چه بهتر در روزهای آینده باید صورت بگیرد.

برانکو درباره این‌که پرسپولیسی‌ها از دقیقه 60 به بعد از لحاظ بدنی با مشکل مواجه شده بودند، گفت: به هر حال این هم جزو مشکلات ماست. من تازه به اینجا آمده‌ام و باید به‌واسطه تمرین‌های خوب آن طراوت لازم و توانایی‌های بازیکنان را افزایش دهم. هر چقدر این کارها را بخوبی انجام دهیم، شرایط کل تیم در لیگ و آسیا بهتر خواهد شد. صد البته تلاش می‌کنیم با تیم بهتر آشنا شویم تا اقدام‌های لازم را برای برطرف کردن ضعف‌ها انجام دهیم.

حسین فرکی در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: پرسپولیس در این بازی خیلی عملکرد خوبی نداشت. برانکو کارش را تازه با این تیم شروع کرده و کار اصلی خود را برای فصل بعد خواهد داشت. تحلیل ما از این بازی این بود که پرسپولیس تیمی است که در نیمه دوم خسته به نظر می‌رسد و ما می‌توانیم در 45 دقیقه دوم بر این تیم مسلط شویم. همان‌طور که دیدید بازی در این نیمه یکطرفه بود و فقط پرسپولیس چند موقعیت روی ضدحملات داشت که انصافا در این بخش هم تیم خطرناکی است. اما به‌طور کلی ما خودمان را به آنها تحمیل کردیم.

وی با بیان این‌که پرسپولیس در لیگ انگیزه لازم را ندارد، درباره داوری این بازی و گلی که شریفی زد و داور مسابقه آن را آفساید اعلام کرد، خاطرنشان کرد: من روی یک مورد اعتراض جدی داشتم و تشخیص خودم این بود که گل شریفی در شرایط آفساید به ثمر نرسید. من معمولا اگر از چیزی مطمئن نباشم اعتراض نمی‌کنم. در آن صحنه هم مطمئن بودم که گل شریفی درست بود و تنها به داور یادآوری کردم که اشتباه کرده است. امیدوارم که من اشتباه کرده باشم.

فرکی درباره احتمال قهرمانی زردپوشان اصفهان در فصل جاری تصریح کرد: نتایج دو هفته گذشته ما را امیدوار کرده است، اما هیچ چیز تا آخرین لحظه مشخص نیست. ما چهار بازی دیگر پیش‌رو داریم که شاید سخت‌تر از دو بازی گذشته ما مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس باشد. راه‌آهن تیمی در حال سقوط است و استقلال اهواز و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی هستند که وضع خوبی ندارند. بازی آخر ما هم مقابل سایپا خواهد بود. من تاکید دارم ما باید در بازی‌های خودمان پیروز شویم و آن‌وقت می‌توانیم مطمئن باشیم اتفاقاتی که در بازی‌های دیگر رخ می‌دهد، به نفع ما خواهد بود.

نفت درهم شکست

نفت تهران برای دومین هفته متوالی باخت تا دیگر صدرنشین لیگ نباشد. نفتی‌ها بعد از شکست خانگی یک بر صفر مقابل فولاد، این‌بار در اصفهان 5 گل از ذوب‌آهن خوردند. علیرضا منصوریان پس از شکست 5 بر 3 شاگردانش در هفته بیست و ششم گفت: تفاوت‌های زیادی وجود دارد بین تیمی که هر چهار روز بازی می‌کند با تیمی که هر هشت روز بازی می‌کند. ما از نظر بدنی کم آوردیم و نتوانستیم خوب کار کنیم. او که از فشردگی بازی‌های نفت به‌خاطر حضور همزمان در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بشدت گلایه داشت، در ادامه از تلاش تیمش برای جبران گفت: در ابتدای فصل هیچ‌کس فکر نمی‌کرد نفت جزو مدعیان قهرمانی در سه جام باشد. الان هم تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف کرده و دوباره به شرایط خوب خود بازگردیم.

یحیی گل‌محمدی که تیمش با زدن 5 گل به نفت یکی از باارزش‌ترین پیروزی‌های هفته را به‌دست آورد، گفت: وقتی بازیکنان به تمام نکات بدرستی عمل کنند و بدون نقص در جایگاه‌های خود بازی کنند، به دست آوردن چنین نتیجه‌ای دور از دسترس نیست. وی با بیان این‌که این پیروزی کفه ترازو را به نفع ذوب‌آهن در بازی تکراری با نفت در فینال جام حذفی سنگین‌تر می‌کند، افزود: زدن 5 گل به تیمی که بهترین تیم حال حاضر کشور است، بی‌شک نشان از تجربه بالای تیم دارد و این‌که بازیکنان جوان می‌توانند کیفیت بسیار خوبی در تیم داشته باشند.

صدر جدول به تبریز رفت

در روزی که سایپا همه راه‌های نفوذ تراکتورسازی را بسته بود، فقط یک گل به خودی می‌توانست شادی را به سکوهای پرشور ورزشگاه یادگار امام (ره) ببرد. تراکتورسازان برای صعود به صدر جدول هفته سختی را سپری کردند. آنها تا دقیقه 82 با یک گل از مهمان البرزی خود عقب بودند و اگر درخشش حامد لک نبود، در چند نوبت باید گل دوم را هم از سایپا می‌خوردند، اما در ده دقیقه پایانی همه‌چیز یکباره تغییر کرد تا تراکتورسازی بازی باخته را 2بر یک ببرد. تونی اولیویرا که تیمش پس از این پیروزی به صدر جدول صعود کرد، گفت: نه این‌که بگویم خوب بازی کردیم و بردیم، اما یک‌سری از بازی‌ها را باید این‌گونه برد. اعتراف می‌کنم در بازی با سایپا خدا خیلی به ما کمک کرد.

مجید جلالی که تیمش شایسته باخت نبود، در پایان این بازی گفت: مربی پرحرفی نیستم، اما خوشحالم که هر موقع خواسته‌ام، حرف‌هایم را در داخل مستطیل سبز زده‌ام. در این بازی حتی چند بازیکن هفده هجده ساله نیز برای ما به میدان رفتند. من به این تیم افتخار می‌کنم.

فولاد خوش‌شانس بود

اگر تراکتورسازی پیروزی خود مقابل سایپا را مدیون گل به خودی حریف بود، فولاد هم در اهواز به‌ دلیل کم‌تجربگی و بی‌دقتی بازیکنان نفت مسجدسلیمان پیروز شد تا تنور رقابت در بالای جدول همچنان داغ باشد. فولادی‌ها که در همان ده دقیقه اول دو بار دروازه تیم قعر جدولی نفت را باز کردند، در نهایت خوش‌شانس بودند که بازی را با یک گل برتری و با نتیجه 3 بر 2 به سود خود خاتمه دادند. این چیزی بود که دراگان اسکوچیچ هم در نشست خبری پایان بازی به آن اشاره کرد: پیروزی مهم و سختی بود که با خوش‌شانسی برای ما به دست آمد. من بین دو نیمه هم به بازیکنانم گفتم از دو گلی که زده‌اید راضی هستم؛ ولی از بازی راضی نیستم. در پایان هم از بازیکنان راضی نبودم و این برمی‌گردد به خستگی ساق پاهای آنها.

بهروز مکوندی، سرمربی نفت مسجدسلیمان که حالا تیمش با این شکست یک گام دیگر به سقوط از لیگ برتر نزدیک شد، گفت: همه ما غمگین هستیم، چون با وجود فوتبال زیبایی که به نمایش گذاشتیم، دست خالی اهواز را ترک کردیم. در مقابل فولاد علاوه بر اشتباه، چوب کم‌تجربگی‌مان را خوردیم. بعد از دو گلی که دریافت کردیم موقعیت‌های بسیاری داشتیم که می‌توانستیم گل‌های خورده را جبران کنیم ولی مهاجمان ما این فرصت‌ها را از دست دادند. با این حال باید بگویم ما هنوز به ماندن در لیگ برتر امیدوار هستیم و تلاش می‌کنیم در لیگ بمانیم و هیچ تیمی به اندازه ما موقعیت گلزنی از دست نداده است.

استقلال از قهرمانی دور شد

پیروزی بر ملوان آخرین شانس استقلال برای باقی ماندن در کورس قهرمانی رقابت‌های این فصل لیگ برتر بود، اما این فرصت هم با تساوی یک ـ یک از دست رفت تا حالا دیگر حتی روی کاغذ هم شانس زیادی برای امیر قلعه‌نویی و تیمش باقی نماند.

بازی استقلال و ملوان با گلی که رضا عنایتی در دقیقه 16 به ثمر رساند هیجان گرفت، اما این گل را محمدحسین کنعانی در همان شروع نیمه دوم جبران کرد تا آبی‌ها برای سیزدهمین بار در این فصل بازی برده را از دست بدهند. البته ملوان اگر کمی خوش شانس بود می‌توانست در دقایق پایانی گل برتری را هم وارد دروازه فروزان کند که یک بار واکنش این دروازه‌بان و یک‌بار هم تیر دروازه مانع از گلزنی آنها شد. با این حال طلایی‌ترین موقعیت بازی را آرش برهانی در ثانیه‌های پایانی بازی از دست داد تا حسرت نبردن برای استقلالی‌های بیشتر باشد. آرش در موقعیت تک به تک و از داخل محوطه شش قدم توپ را به بیرون زد تا به این ترتیب رویای قهرمانی برای هواداران استقلال نقش بر آب شود.

تابلوی نتایج هفته 26

فولاد ۳ ـ نفت مسجد سلیمان ۲

گل‌هاها‌: نانگ (۵ و ۷۹) و محمد قاضی (۱۱) برای فولاد و پاشنکو (۲۹) و حمید بوحمدان (۸۲) برای نفت مسجدسلیمان

تراکتورسازی ۲ ـ سایپا یک

گل‌ها: محمد نزهتی (۱۰) برای سایپا و محسن دلیر (۸۲) و ابراهیم شکوری (گل به خودی ـ ۹۰) برای تراکتورسازی

پرسپولیس یک ـ سپاهان 2

گل‌ها: هادی نوروزی (43) برای پرسپولیس و مهدی شریفی (85) و لوسیانو پریرا (94) برای سپاهان

پدیده 2 ـ گسترش فولاد یک

گل‌ها: ایگور پراهیچ (8 ـ پنالتی) و مهدی محمدنظری(20) برای پدیده ـ مگنو باتیستا (16) برای گسترش

ذوب آهن ۵ ـ نفت ۳

گل‌ها: کاوه رضایی (۲۱، ۴۹ و ۶۹)، هادی محمدی (۴۱) و دانیال اسماعیلی فرد (۴۴) برای ذوب‌آهن و کمال کامیابی‌نیا (۴۵)، ارسلان مطهری (۷۷) و حسین ابراهیمی (۹۲) برای نفت

راه آهن 2 ـ استقلال صنعتی 2

گل‌ها: رامین رضاییان (37 و 80) برای راه آهن و میثم مجیدی (64) و مهدی مومنی(67) برای استقلال

ملوان یک ـ استقلال یک

گل‌ها: رضا عنایتی (16) برای استقلال و محمدحسین کنعانی زادگان (47) برای ملوان

صبا صفر ـ پیکان صفر

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها