مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور:

اخراج در انتظار اتباع خارجی فاقد کارت آمایش

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور از برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز که کارت آمایش نگیرند، خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۴۴۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد محمدی‌فر تعداد اتباع افغان غیرمجاز در کشور را حدود یک میلیون نفر دانست و گفت: درصورتی که این گروه از اتباع خارجی برای دریافت کارت آمایش اقدام نکنند، بلافاصله بازداشت می‌شوند و زمینه بازگشت آنان به افغانستان فراهم می‌شود.

وی زمان اجرایی شدن مرحله دهم صدور کارت‌های آمایش را اردیبهشت امسال اعلام و تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با دولت افغانستان صورت گرفته است، سال گذشته حدود 450 هزار تبعه افغان غیرمجاز دستگیر و روانه کشور متبوع خود شدند.

به گفته محمدی‌فر، از سال 89 تا پایان سال 93 نزدیک به سه میلیون تبعه خارجی غیرمجاز از کشور اخراج شده‌اند.

وی همچنین از برخورد قانونی با آن دسته از کارفرمایان ایرانی که از کارگران افغان غیرمجاز استفاده می‌کنند، خبر داد و از صاحبان مشاغل خواست از به‌کارگیری این گروه از کارگران خارجی خودداری کنند.

محمدی‌فر به ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی غیرمجاز که به یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی دولت تبدیل شده است، اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها پیش از هر اقدامی باید صلاحیت اخلاقی و اجتماعی اتباع خارجی را در ادارات کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری‌ها بررسی کنند. وی بدون اشاره به آمار ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی افغان غیرمجاز، تعداد این‌گونه ازدواج‌ها را زیاد توصیف کرد.

محمدی‌فر با تاکید بر این‌که دولت به اتباع خارجی غیرمجازی که با زنان ایرانی ازدواج می‌کنند، تابعیت ایرانی نمی‌دهد، افزود: براساس قانون، فرزندان این خانواده‌ها نیز تا 18 سالگی از دریافت تابعیت ایرانی محروم هستند.مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور تعداد ازدواج اتباع خارجی با زنان ایرانی در سال 93 را که دارای مجوز رسمی از دولت ایران هستند، 1160مورد دانست و گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد حدود 773 ازدواج نیز در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

چتر بیمه سلامت بر سر اتباع بیگانه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از بیمه سلامت همه اتباع خارجی همانند هموطنان کشورمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی‌فر در نشستی خبری با اشاره به وجود یک میلیون و 500 هزار نفر تبعه کشور افغانستان به صورت قانونمند در کشورمان، گفت: این افراد در قالب پناهنده یا اقامت موقت در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و به کار، اشتغال و زندگی می‌پردازند.

وی افزود: 36 هزار دانش‌آموز تبعه افغان در مدارس کشورمان در حال تحصیل هستند و از خدمات و مزایای تحصیلی که برای دیگر هموطنان کشورمان پیش‌بینی شده است، بهره‌مند هستند و در برخی موارد برای خانواده‌هایی که به لحاظ مالی توانایی لازم را ندارند، بیش از خدمات معمول تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

به گفته محمدی‌فر، 12 هزار دانشجوی تبعه افغان در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند و همچنین از ابتدای فرآیند قانونمند شدن حضور اتباع در کشورمان حدود 17 هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف کشور فارغ‌التحصیل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها