صدها نفر از معترضان در نیویورک،‌ سه‌شنبه‌شب علیه خشونت پلیس در خیابان‌ها راهپیمایی کردند. این گردهمایی از سوی گروه «اقدامات ملی برای توقف قتل از سوی پلیس» برگزار شد. بسیاری از معترضان به کشته شدن اریک گارنر در آیلند و والتر اسکات در کارولینای جنوبی اشاره می‌کردند.
کد خبر: ۷۸۸۳۹۵

به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان از میدان یونیون منهتن و در طول پل بروکلین اعتراض خود را ادامه داده و موجب ترافیک شدند. در این میان پلیس نیویورک اعلام کرد افسری که در حال انجام وظیفه نبود روی پل بروکلین مورد حمله دو معترض قرار گرفت و افراد مهاجم به سرعت فرار کردند. افسر مورد نظر هم‌اکنون در بیمارستان بستری است. در همین حال رسانه‌های آمریکایی از بازداشت تعدادی از این معترضان در شهر نیویورک خبر دادند. پس از آن‌که تظاهرکنندگان با عبور از پل بروکلین در نیویورک موجب اختلال در رفت‌وآمد شدند، پلیس نیویورک بیش از 34 نفر از آنها را بازداشت کرد. روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از سخنگوی اداره پلیس اعلام کرد، انتظار می‌رود تعداد افراد بازداشت شده افزایش یابد زیرا پلیس بروکلین و منهتن نیز تعدادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کرده است.

معترضان آمریکایی علاوه بر نیویورک، در سراسر آمریکا اعتراضاتی را علیه خشونت پلیس و افزایش کشتار سیاهپوستان به دست نیروهای امنیتی به راه انداختند. طبق گزارش پایگاه خبری راشاتودی، اعتراض‌ها در بیش از 30 شهر و 18 ایالت انجام شد. شبکه «پایان حبس گسترده» که جزو برگزارکنندگان این راهپیمایی‌های اعتراضی بود، تقاضا کرد قتل سیاهپوستان از سوی پلیس باید متوقف شود. آنها همچنین از سیستم قضایی آمریکا خواستند افسران قاتل را بازداشت، محاکمه و راهی زندان کند.

بیش از 200 نفر از معترضان هم در شیکاگو تجمع کرده و براساس گزارش روزنامه شیکاگوسان‌تایمز، معترضان بسیاری از خیابان‌ها را مسدود کردند. در اوکلند کالیفرنیا نیز حدود 100 معترض در یکی از میدان‌های اصلی شهر تجمع کردند. آنها پلاکاردهایی با عنوان جان‌های بیشتری را نگیرید به همراه تصاویر زیادی از قربانیان به همراه داشتند. از سوی دیگر گروه « لیگ عدالت» در نیویورک اعلام کرد یک راهپیمایی 9 روزه از نیویورک تا واشنگتن برپا خواهند کرد و هدفشان افزایش آگاهی مردم از خشونت‌های پلیس و درخواست برای اصلاحات قانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها