معاون اجرایی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

رانندگان تاکسی حق ندارند خودسرانه کرایه‌ها را افزایش دهند

در آخرین روزهای سال 93 لایحه‌ای مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از سوی شهرداری با پیشنهاد دو فوریتی به شورای اسلامی شهر فرستاده شد اما شورای شهر با یک فوریت آن موافقت و بررسی آن را به امسال موکول کرد.
کد خبر: ۷۸۸۱۷۷
رانندگان تاکسی حق ندارند خودسرانه کرایه‌ها را افزایش دهند

در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورا نیز این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و با 17 رأی موافق، قرار بر این شد نرخ کرایه‌های تاکسی، 20 درصد افزایش یابد.

در شرایطی که اجرای این مصوبه منوط به ابلاغ فرمانداری است، برخی از رانندگان تاکسی با اقدامی زودهنگام و خودسرانه مبادرت به دریافت کرایه اضافه از مسافران می‌کنند. سازمان تاکسیرانی اصفهان اما موضعی قاطع در برابر این تخلف دارد.

رمضان عسگری‌نژاد، معاون اجرایی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان نیز بر این موضوع تاکید می‌کند.

گفت‌وگوی کوتاه جام‌جم‌آنلاین با این مسئول را در ادامه بخوانید.

با توجه به این که با رأی اعضای شورای شهر، نرخ کرایه‌های تاکسی افزایش یافته، آیا این افزایش به رانندگان ابلاغ شده است؟

خیر! این افزایش در انتظار تایید فرمانداری اصفهان است تا پس از آن اجرایی شود. سازمان تاکسیرانی منتظر اعلام رسمی فرمانداری است تا ما نیز به صورت رسمی این افزایش 20 درصدی را به تاکسی‌داران ابلاغ کنیم. در حال حاضر هرگونه افزایش کرایه‌ها از سوی تاکسی‌داران تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان، مطابق آیین‌نامه برخورد می‌کنیم.

این مصوبه چه زمانی به طور رسمی اجرایی خواهد شد؟

از روزی که مصوبه شورای شهر به فرمانداری ارسال می‌شود، فرماندار 15 روز فرصت دارد تا آن را بررسی و به شورای شهر ابلاغ کند تا به تبع آن شهرداری و پس از آن تاکسیرانی این مصوبه را اجرایی کنند.

رانندگان متخلف چگونه مجازات می‌شوند؟

چنانچه گزارشی مبنی بر تخلف راننده تاکسی که زودتر از ابلاغ رسمی افزایش کرایه را اعمال کرده باشد به سازمان برسد، برخورد خواهیم کرد؛ البته فرد شاکی باید شماره پلاک خودرو را به ما اعلام کند. نوع برخورد نیز برابر آیین‌نامه است و هر کدام از تخلفات، کد و مجازات خاص خود را دارد.

وضع سامانه‌های هوشمند تاکسی چگونه است و چرا بعضی از رانندگان این سامانه را خاموش می‌کنند؟

با جدیت در حال پیگیری موضوع سامانه هوشمند هستیم و حتی مرکز کنترل آنلاین را راه‌اندازی کردیم تا سامانه‌های فعال و غیرفعال تاکسی‌ها را رصد کنیم؛ در صورتی که سامانه تاکسی خاموش باشد به راننده تذکر می‌دهیم و در صورت تکرار تخلف، جدی‌تر برخورد می‌کنیم؛ پیشنهاد من به مردم این است که برای پرداخت کرایه از سامانه هوشمند استفاده کنند؛ زیرا این امر هم به نفع مردم و هم به سود راننده است.

موضوع ساماندهی تاکسی‌های فرسوده به کجا رسید؟

بر اساس صحبت‌هایی که انجام شده، قرار است پیگیری‌هایی در این رابطه انجام شود و حتی صحبت‌هایی با کارخانه‌های خودروساز نیز انجام داده‌ایم. در حال حاضر حدود 25 درصد تاکسی‌های اصفهان فرسوده هستند البته سال گذشته تعدادی تاکسی نو جایگزین تاکسی‌های فرسوده کردیم و امیدواریم که امسال نیز این کار آغاز شود چون تاکسی فرسوده نه در شأن رانندگان است و نه در شأن اصفهان.

مجتبی نیک‌اقبال ـ خبرنگار جام‌جم در اصفهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها