گفت و گوی جام‌جم سیما با «امرالله احمد جو» درباره حواشی سریال مدیری؛

پزشکان فکر نکنند تافته جدا بافته هستند

امرالله احمد جو کارگردان سریال خاطره انگیز و ماندگار «روزی روزگاری» در خصوص اعتراضات به سریال «در حاشیه» گفت: هر چند که خیلی سریال‌های مدیری باب سلیقه ام نیست و جزو طرفدارانش نیستم، اما به عنوان یک هم صنف و همکار فوق العاده از انتقاد صنف پزشکان ناراحت هستم و از او دفاع می کنم. چون دوستش دارم و شخصیت موفقی در صنف ماست و کلی بازیگر معرفی کرده است.
کد خبر: ۷۸۷۹۱۱
پزشکان فکر نکنند تافته جدا بافته هستند

وی در گفتگو با خبرنگار جام جم سیما افزود: پیش از این چنین بلایی بر کمال تبریزی و سریال «سرزمین کهن» نازل شد. من بیش از تبریزی به خود پیچیدم و تجسم کردم آن همه زحمت یک گروه زیر آفتاب و گرما و سرما و مسائل ریز و درشت تولید نادیده گرفته شد.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه های بید» با تاکید بر این که آقایان پزشکان بدانند کار ما به مراتب سخت تر از پزشکی است، ادامه داد: هر فردی نمی تواند حرفه بازیگری را بیاموزد بلکه باید استعداد ذاتی و مادر زادی داشته باشد تا پا به این عرصه بگذارد. در صورتی که پزشکی را می توان به هر فردی با هوش متوسط هم آموخت.

احمد جو اظهار داشت: افرادی آستین بالا زده اند و از سریال مدیری انتقاد کرده اند که از سطح بالای تحصیلات بر خوردارند و عنوان پزشکی ، عنوان اجتماعی پر طمطراقی است که با خود یدک می کشند. آنها متوجه نیستند که هیچ درام و کار نمایشی تعمیم پیدا نمی کند و در هر صنفی آدم خوب و بد وجود دارد.

متاسفانه بخش‌هایی از صنف آن ها به شدت آلوده است چون انتقاد پذیر نیستند. چرا آن‌ها نمی‌خواهند زیر میزی ها و اجحاف به بیمار و واقعیت های دیگر را بپذیرند. آیا این کار نامش طاقچه بالا گذاشتن و خود را عزیز پنداشتن نیست؟

وی تصریح کرد: متاسفانه اگر منصف باشند می‌دانند دعای مردم این است که خدا کارت را به بیمارستان نیندازد؛ چون کثرت پزشکان پول دوست زیاد است. البته شکی نیست که پزشکان بسیار با وجدان و دلسوز نیز در این صنف وجود دارد؛ اما متاسفانه بخش‌هایی از صنف آن ها به شدت آلوده است چون انتقاد پذیر نیستند. چرا آن‌ها نمی خواهند زیر میزی ها و اجحاف به بیمار و واقعیت های دیگر را بپذیرند. آیا این کار نامش طاقچه بالا گذاشتن و خود را عزیز پنداشتن نیست؟

به گفته وی؛ همه جامعه در هر حرفه‌ای به یکدیگر خدمت می کنند اگر نانوا کارش را تعطیل کند همین آقایان پزشکان از گرسنگی جان خواهند داد. پزشکان فکر نکنند تافته جدا بافته هستند. آن ها هم مانند هر خدمتگذار دیگری خادمان اجتماع هستند و چیزی بیشتر یا کم تر ندارند

کارگردان سریال های «تفنگ سر پر» و «پشت کوه های بلند» عنوان کرد: متاسفانه همان گونه که اشاره کردم پزشکان سود جو فراوان هستند و این نقد ها به نفع پزشکان واقعی است و باید از سریال «درحاشیه» دفاع کنند. من به نظام پزشکی از جهت صنفی حق می دهم در مواردی که واقعا ظلمی به آن ها شود پا به میدان بگذارند اما در این سریال هیچ ظلمی به آن ها نشده است. وی ادامه داد: مهران مدیری در سریالش می گوید بخشی از پزشکان ما این گونه هستند. حال اصلا فرض کنیم حتی یک پزشک آلوده هم در این صنف نداریم و کاملا تخیلی باشد. معتقدم پیش گیری بهتر از درمان است. این شعار پزشکان است. باز هم اشکالی ندارد که تخیل کنیم که اگر چنین پزشکانی داشته باشیم چه خواهد شد؟ البته بگذریم که انتقادها چندان عمقی ندارد. کارهای مهران مدیری صرفا شوخی است و اکثر صحنه های کارش شوخی های خیلی داغ نیستند.

پزشکان سود جو فراوان هستند و این نقد ها به نفع پزشکان واقعی است و باید از سریال «درحاشیه» دفاع کنند.

وی افزود: نوع شوخی که مدیری برای سریال در نظر گرفته بسیار موفق بوده و مردم هم استقبال کرده اند چون خنده برای همه شیرین است.

به گزارش جام جم سیما، کارگردان سریال خاطره انگیز و ماندگار «روزی روزگاری» اظهار داشت: رفتار پزشکان بسیار ناخوشایند است. شاید اشکال از این قشر نباشد. شاید اشکال ریشه ای تر است؛ چون اصناف دیگر هم هر بار در کارهای نمایش مطرح شدند اعتراض کردند. ریشه مشکل در این است که ما در مدارس‌مان و بعدها در دانشگاها در تخصص های مختلف مسئله فرهنگ و کار نمایش را به کل نادیده می گیریم و همه را در دانشگاه های ادبیات و بازیگری می بریم . باید به دانشجو در هر رشته ای بیاموزند که نمایش چه وجه، وجود و مشخصاتی دارد. آدم شرمنده می‌شود که تحصیل کرده های جامعه اش این قدر بی خبر هستند. پزشکان مطمئن باشند مهران مدیری هم‌سطح بهترین های پزشکان است و شخصیت کمی نیست که شمشیر از رو ببندند و این جنجال های خنده آور و در عین حال گریه دار را به راه بیاندازند. (مریم محمدی/ جام‌جم‌ سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
آقای ناشناس ! اكثر قشر باهوش و فرهیخته شما از خدا غافل شده و با كردن خون مردم تو شیشه تعطیلات را با خانواده در نا كجا آبادها خوش گذرانی میكنند !!!!!!!!!! البته نتیجه این كارشان را نیز در كوتاه خواهند دید چون دنیا دار مكافات است و بس !!!!!!!!! و دیگر برایشان مهم نیست كه مردم جی جوری هزینه های گزاف جراحی را تهیه نمایند !!!!!!!!! اگر خدا شناسید همه نوشته های بنده را نشان دهید .
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
افرین خوب جواب داده به پزشكان

نیازمندی ها