معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعلام کرد:

شرایط استفاده از بیمه فوت، از کارافتادگی و پیری روستائیان

جام جم سرا- رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه هزینه‌های درمانی دندانپزشکی در طرح «تحول نظام سلامت» تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، گفت: در این طرح تنها پیشگیری دندانپزشکی به صورت جزیی مطرح شده است.
کد خبر: ۷۸۷۸۰۶
جای خالی بیمه‌ها در طرح «تحول سلامت دهان»

دکتر سید جلال پورهاشمی با بیان این مطلب که بخش درمان دندانپزشکی در طرح «تحول نظام سلامت» به دلیل هزینه‌های سنگین به هیچ وجهه لحاظ نشده است، افزود: در این طرح تنها پیشگیری دندانپزشکی به صورت جزیی مطرح شده است.

وی گفت: در بسته طرح «تحول سلامت دهان و دندان» تنها بحث بهداشت و پیشگیری در سطح یک شامل آموزش و بهداشت دندان با در نظر گرفتن تعرفه آن، ویزیت بیمار، چکاب و نسخه‌نویسی، فلوراید تراپی و جرم‌گیری دندان لحاظ شده است.

پور هاشمی با اشاره به اینکه با روش‌های مقطعی سلامت دهان و دندان کودکان بهبود نمی‌یابد، اظهار کرد: قبل از هر تصمیمی باید به برخی از شاخص‌های سلامت دهان و دندان توجه شود به عنوان نمونه اگر دولت مسواک زدن و مصرف نخ دندان را در مردم نهادینه کند به طور حتم ۵۰ درصد مشکلات دندان مردم جامعه و دیگر هزینه‌های مردم جامعه به طور کامل حل می‌شود.

رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در یک پژوهش انجام شده در چند سال گذشته مشخص شد در شهر تهران تنها ۲۳ درصد دانش آموزان مسواک می‌زنند؛ در حالی که اگر پیشگیری در این طرح به درستی اجرا و اعتبارات کافی برای آن در نظر گرفته شود، مشکلات دندانی جامعه حل می‌شود.

پورهاشمی با بیان اینکه پوشش هزینه‌های ترمیم دندان در بسته ارائه خدمات طرح «تحول سلامت» قرار نگرفته است، افزود: کودک زیر ۱۰سال حداقل دو دندان پوسیده و ترمیم نشده شیری دارد و هزینه‌های آن را هیچ‌گاه بیمه‌ها تقبل نخواهند کرد و به ناچار خانواده‌ها باید پرداخت کنند.

وی بیان اینکه پیشگیری تنها راه حل رفع مشکلات سلامت دهان و دندان مردم است، تاکید کرد: اولویت دادن به امر پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان بویژه پوسیدگی دندا‌ن‌ها از بدو تولد در کودکان تا ۱۲ سالگی ضروری است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
nm
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
یكی از آقازاده ها كه پورشه پانامرا سوار میشه و خودكار بیست و پنج میلیونی در دست میگیره و پردیس بین الملل (هزینه تحصیل دندانپزشكی در این دانشكده ها مبلغی معادل 150000000 تومان است) رشته دندانپزشكی میخونه برای نوشتن پایان نامه اش به دانشجوی نیازمندی كه از سر نیاز به این كار غیر اخلاقی روی آورده مراجعه میكنه و بر سر سه میلیون تومان به توافق میرسن . بعد از صرف وقت شش ماه وتصحیح ایرادهای به جا و نا بجای استاد راهنما ، بالاخره پایان نامه آماده دفاع میشه ولی آقا زاده از پرداخت همین پول به بهانه زیاد بودن مبلغ طفره میره . وقتی نویسنده پایان نامه از دریافت دستمزد نا امید میشه با استاد راهنمای این آقا زاده تماس میگیره استاد راهنما با خونسردی تمام میگه خودم میدونستم این آدم سواد نوشتن این پابان نامه را نداره ولی اینجا همه پایان نامه را میخرند و چیز عجیبی نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها