سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:به رغم کاهش شدید شمار موارد ابتلا به ابولا، این بیماری هنوز یک وضعیت اضطراری در جهان محسوب می شود.
کد خبر: ۷۸۷۴۸۶
ابولا هنوز در وضعیت اضطراری است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، اگرچه شمار موارد ابتلا به ابولا کاهش یافته است اما شیوع این بیماری در غرب آفریقا هنوز یک وضعیت بین المللی اضطراری محسوب می شود.

دکتر بروس آیلوارد از سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری که در ژنو برگزار شد،گفت:کمیته وضعیت اضطراری ابولا در این سازمان معتقد است که خطر گسترش این ویروس در جهان ظاهرا در حال کاهش است، هر چند مقامات هنوز نمی دانند که موارد ابتلا به این ویروس در کدام مناطق گینه و سیرالئون در حال گسترش است.

برایس دو لو وینجن، مدیر عملیات پزشکان بدون مرز نیز با اعلام این که ما هنوز موفق به کنترل اپیدمی ابولا نشده ایم، گفت: تشخیص ابولا به عنوان یک وضعیت اضطراری در جهان برای سرعت بخشیدن به کار آزمایش دارو و واکسن ضروری است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون آمار ابتلای بیش از 25 هزار و 500 نفر به این نوع ویروس ثبت شده است که 10 هزار و 587 از این مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

بیشترین موارد ابتلا به ابولا در سه کشور سیرالئون، گینه و لیبریا دیده شده است.

این سازمان ماه اوت گذشته پس از کشته شدن حدود 1000 نفر بر اثر ابتلا به ابولا که بیشتر این موارد در گینه، سیرالئون و لیبریا اتفاق افتاد، اعلام کرد که فراگیری این ویروس کشنده یک اضطرار جهانی است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است: هفته گذشته 30 مورد ابتلا در گینه و سیرالئون تایید شد و آخرین مورد تلفات 27 ماه مارس در لیبریا اتفاق افتاده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها