شبکه دو در ماه مبارک رمضان سریال «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» را پخش می‌کند. این سریال را سال قبل مازیار میری مقابل دوربین برد و رضا انصاریان آن را تهیه کرده است.
کد خبر: ۷۸۵۵۲۶
«گاهی به پشت‌سر نگاه کن» رمضانی شد

این سریال 30 قسمتی داستان یک مرد کارخانه‌دار به نام تابش را روایت می‌کند که آدم خودساخته‌ای است و کارش را از صفر شروع کرده است، اما درست وقتی که کارخانه‌اش توسعه‌یافته، با مشکل واردات بی‌رویه جنس‌های خارجی روبه‌رو شده و از سوی دیگر دشمنان دیرینه‌اش قصد دارند برایش پاپوش بدوزند.

در این سریال امین تارخ و محمد متوسلانی شخصیت‌های اصلی یعنی جلال و محتشم را بازی می‌کنند. هدایت هاشمی، الیکا عبدالرزاقی، بهاره کیان‌افشار، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، حمید ابراهیمی، میلاد رحیمی، امیر کربلایی‌زاده، مسعود سخایی و نگار حسن‌زاده از دیگر بازیگرانی هستند که در سریال «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» بازی کرده‌اند.

رضا انصاریان درباره روند تولید این سریال گفت: تصویربرداری را تیر ماه سال گذشته در تهران آغاز کردیم و نیمه اسفند به پایان رساندیم. این روزها مراحل فنی سریال در حال انجام است. براساس توضیحات این تهیه‌کننده، موسیقی سریال از سوی بهنود یخچالی ساخته شده است و بزودی خواننده تیتراژ آن نیز مشخص خواهد شد.

فیلمنامه سریال «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» که یک ملودرام خانوادگی است و به حمایت از تولیدات داخلی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی توجه دارد، به قلم محمود محمد سلطانی و مسعود کرمی نوشته شده است.انصاریان درباره نمایش این سریال در ماه مبارک رمضان گفت: از ابتدا قرار بر این بود که «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» در ماه مبارک رمضان از تلویزیون به نمایش درآید. از این‌رو در طراحی و محتوا و تعداد قسمت‌های این سریال به این ماه و مختصات آن توجه شده است.

این سریال به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو تولید شده و از دیگر عوامل آن می‌توان به مریم هژیروند به عنوان برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، ندا قائدی منشی‌صحنه، فریبرز سیگارودی مدیرتصویربرداری، محمدرضا موئینی تدوینگر، مرجان گلزار طراح صحنه و لباس، آگرین صالحی و هانیه لطفی دستیاران لباس، مهدیه اعرابی طراح گریم، ساسان نخعی صدابردار، منصور غضنفری مدیر تولید، علی نیک‌رفتار عکاس و سیدجواد لاجوردی مدیر تدارکات اشاره کرد. همچنین انتخاب بازیگران این سریال را افشین هاشمی برعهده داشته است.

«کیمیا» در انتهای راه تصویربرداری

تصویربرداری 80 قسمت از سریال 110 قسمتی «کیمیا» که به کارگردانی جواد افشار برای شبکه دو تولید می‌شود، به پایان رسید. این سریال در سه مرحله تولید می‌شود.

جواد افشار کارگردان در این باره به روابط عمومی مرکز امور نمایشی تلویزیون گفت: تاکنون حدود 80 درصد از سریال «کیمیا» در بیش از 400 لوکیشن تصویربرداری شده است و در 5/1 سال گذشته تمام بازیگران مقابل دوربین رفته‌اند.

وی افزود: آبادان، خرمشهر، تهران و خاورشهر اصلی‌ترین شهرهایی هستند که صحنه‌های مختلف سریال در آنها تصویربرداری شده و تا یک ماه‌ دیگر تصویربرداری مرحله دوم نیز به پایان می‌رسد.

این کارگردان تصریح کرد: در مرحله سوم سریال حدود 70 بازیگر جدید به مجموعه اضافه می‌شوند که از این تعداد 15 نقش، اصلی و بقیه شخصیت‌های فرعی هستند. این مرحله شامل صحنه‌های مربوط به زمان حال و همچنین سال‌های 1354 تا 1357 است. صحنه‌های مرتبط با تهران معاصر نیز در این مرحله ضبط می‌شود. براساس توضیحات افشار، تصویربرداری سریال کیمیا آبان امسال به پایان خواهد رسید.

افشار با تاکید بر وجود افت و خیزهای فراوان در قصه فیلمنامه گفت: این سریال ماجراهایی از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تا زمان حال را روایت می‌کند، اما بیش از آن‌که حوادث موجود در بطن انقلاب و دفاع مقدس مدنظر باشد، تاثیرات این دو رویداد تاریخی بر آدم‌ها و شاکله خانواده را نمایش می‌دهد.

سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌پردازد و مرحله سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را روایت می‌‌کند.

در سریال«کیمیا» دغدغه‌های چند نسل به نمایش گذشته می‌شود و در مقطعی تحولات جامعه باعث می‌شود کیمیا مقابل پدرش بایستد. او پرسشگر و معترض است و پدری دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است، اما سیر حوادث باعث می‌شود کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برآید و به زنی مقاوم و استوار تبدیل شود. در این سریال، مهراوه شریفی‌نیا نقش کیمیا را بازی می‌کند و بعد از سال‌ها بار دیگر این بازیگر در کنار مادرش آزیتا حاجیان در نقش یک مادر و دختر ظاهر می‌شوند.از دیگر بازیگران مجموعه می‌توان به حسن پورشیرازی، مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، رضا توکلی، سیدمهرداد ضیایی، حسن جوهرچی، بیوک میرزایی، کورش زارعی، سودابه بیضایی، آشا محرابی، علی شادمان و عاطفه رضوی اشاره کرد. حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان هم در این سریال نقش‌های ویژه‌ای را بازی می‌کنند. کیمیا به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو و با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود.فیلمنامه این سریال را مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسافر نوشته‌اند.

بازیگران زن در مسابقه «ثانیه‌ها»

مسابقه تلویزیونی «ثانیه‌ها» پنجشنبه به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور مجری‌ها و بازیگران سینما و تلویزیون به عنوان شرکت‌کننده، برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، در این برنامه مهوش وقاری، نفیسه روشن، فریبا نادری، فریبا طالبی، شراره رخام، زهره حمیدی، ساناز سماواتی، نجمه جودکی، نیلوفر امینی‌فر، زهرا شاهین‌فر، شهرزاد کمال‌زاده، ماندانا نصرتی، مریم وطن‌پور، دلارام اعلا و فاطمه محمدی با یکدیگر رقابت می‌کنند. پرسش‌های این مسابقه جنبه کاربردی دارد و در آن اطلاعات عمومی مجریان و بازیگران سینما و تلویزیون سنجیده می‌شود. «ثانیه‌ها» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو است که به تهیه‌کنندگی ابراهیم بهادری، کارگردانی سهیل سلیمانی و اجرای علیرضا خمسه پخش می‌شود.

در هر قسمت از این مسابقه تلویزیونی 15 شرکت‌کننده در دو مرحله با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در نهایت دو نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و برنده رقابت پایانی به مرحله پایانی مسابقه «ثانیه‌ها» می‌رود.آخرین قسمت این مسابقه روز جمعه به مخاطبان ارائه می‌شود. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها