معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ممانعت خانواده‌ها از تحصیل دانش‌ آموزان را اعلام کنید

اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران از اجرای آزمایشی طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت آنان به مدرسه خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۴۳۶
اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

دکتر ابراهیم غفاری در گفتگو با مهر، اظهارداشت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی استان تهران، سازمان های مردم نهاد، موسسات غیردولتی و کلینیک های مددکاری اجتماعی تحت نظر بهزیستی با موضوع اجرای طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش امضا شد.

وی گفت: از آنجایی که تحصیل و آموزش از حقوق بنیادین کودکان است و همچنان تعدادی از کودکان بنا به دلایل مختلفی مثل فقر و... از نظام تعلیم و تربیت بازمانده اند، به همین منظور دستورالعمل اجرایی طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دفتر امور آسیب های اجتماعی) و اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران تدوین شده و این طرح درحال حاضر به صورت پایلوت در استان تهران اجرا می شود.

غفاری شناسایی، جذب و آموزش کودکان کار،خیابان، فقیر و سایرکودکان نیازمند به حمایت های مالی و آموزشی را هدف کلی این طرح ذکر کرد و پیشگیری از بازماندگی تحصیل درسالهای آتی، پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مقطع ابتدایی، ارتقای کیفیت زندگی کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده های آنان و پایش مستمر وضع موجود را از دیگر اهداف این طرح خواند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: مهلت پایلوت این طرح تا پایان شهریور ۹۴ است و هر کودک باید یک مقطع تحصیلی ارتقاء یافته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها