جام جم سرا- تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردانی که در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی دارای تناسب اندام هستند در ادامه زندگی کمتر از هم‌سن‌وسال‌های خود که تناسب اندامشان را حفظ نکرده‌اند در معرض سرطان ریه و روده قرار دارند.
کد خبر: ۷۸۴۷۶۵
تناسب اندام مردان و کاهش ریسک سرطان

در این مطالعه در حدود ۱۴ هزار مرد در سنین میانسالی تحت انجام آزمایش تردمیل قرار گرفتند و گزارشهای پزشکی آنها در سن ۶۵ سالگی یا بالاتر مورد بررسی قرار گرفت. سپس میزان تناسب آنها بین سال‌های ۱۹۷۱ و ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار گرفت و سرطان‌های ریه، پروستات و روده با استفاده از اطلاعات پزشکی آنها از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ بررسی شد. به طور میانگین در طول ۵-۶ سال بررسی و ارزیابی این مردان، ۱۳۱۰ نفر از آنها مبتلا به سرطان پروستات، ۲۰۰ نفر مبتلا به سرطان ریه و ۱۸۱ نفر مبتلا به سرطان روده تشخیص داده شدند.
بدین ترتیب محققان دریافتند احتمال بروز سرطان روده و ریه در مردان متناسب تردر حدود نصف مردان نامتناسب بود. همچنین درصورت ابتلا به سرطان، احتمال خطر مرگ ناشی از سرطان در آنها حدود یک سوم کمتربود.
دکتر سوزان لاکوسکی، استادیار پزشکی دانشگاه ورمونت و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: مردانی که به لحاظ فیزیکی متناسبند دارای میزان کمتر هورمون‌های جنسی مرتبط با سرطان، سیستم ایمنی قوی و التهاب کمتر هستند. این تأثیرات همراه با هم منجر به پیشگیری از بروز سرطان و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی می‌شوند. با وجود این، محققان متعجب شدند زیرا خطر پیشرفت سرطان پروستات در مردان متناسب پایین‌تر نبود، اما احتمال مرگ آنها در پی ابتلا به این سرطان کمتر بود.
به گفته دکتر «لاکوسکی»، این مسأله نشاندهنده اهمیت تناسب اندام در میانسالی برای داشتن طول عمر بیشتر است، حتی اگر در نهایت مردی به سرطان ریه، پروستات یا روده مبتلا شود، باز هم ریسک مرگ ناشی از بیماری برای وی کمتر است. محققان همواره تأکید دارند که رفتارهای سبک زندگی بر تشخیص سرطان در سال‌ها یا دهه‌های بعد تأثیر دارد. در حالی که ارتباط بین تناسب اندام و مراقبت از قلب بخوبی به اثبات رسیده است، کمتر شواهدی مربوط به ارتباط بین سلامت قلب و سرطان وجود دارد. (اخبار سلامت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها