دور برگشت لیگ حرفه‌ای بسکتبال از امروز آغاز می‌شود

حدادی؛ تیم جدید در سال جدید

بعد از پیشتازی دانشگاه آزاد در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال از امروز (دوشنبه) بازی‌های دور برگشت برگزار می‌شود که مهم‌ترین تفاوت بازی‌های این مرحله حضور حامد حدادی با تیم مهرام در لیگ حرفه‌ای است.
کد خبر: ۷۸۴۵۹۲
حدادی؛ تیم جدید در سال جدید

حدادی بعد از پایان لیگ چین به ایران بازگشت و یک بار دیگر در ترکیب مهرام قرار گرفت. او که در تمرینات نوروزی مهرام با آسیب‌دیدگی جزئی روبه‌رو شد، تمرینات خود را دوباره از سر گرفت تا برای لیگ حرفه‌ای آماده‌تر شود.

امروز مهرام در دور برگشت لیگ حرفه‌ای به دیدار ثامن مشهد می‌رود که گفته می‌شود به جای گاردراس اردنی خود یک بازیکن آمریکایی جایگزین کرده است. اضافه شدن حدادی به تیم مهرام کار رقبای لیگ حرفه‌ای برابر این تیم را مشکل‌تر از گذشته می‌کند، بنابراین ثامن مشهد که بازی رفت را با اختلاف زیاد به مهرام واگذار کرده بود در بازی تهران شانس زیادی برای خودش قائل نیست.

دانشگاه آزاد صدرنشین بازی‌ها بعد از شکست غافلگیرکننده در بازی آخر سال برابر نفت آبادان موقعیت خود را به خطر انداخت. امروز این تیم در تالار بدون تماشاگر گرگان به دیدار شهرداری می‌رود. تیم شمالی به دلیل جنجال تماشاگرانش در بازی با مهرام از یک میزبانی و دو بازی بدون تماشاگر محروم شد. شهرداری با طی مشکلات دور رفت لیگ حرفه‌ای و آماده‌تر شدن بازیکنان خارجی این تیم، در پی غلبه بر دانشگاه آزاد است تا موقعیت خود را در مکان چهارم رده‌بندی تیم‌ها محکم‌تر کند. دانشگاه آزاد اما نمی‌خواهد اشتباهات بازی با نفت آبادان را تکرار کند و با شکستی دیگر این بار صدر جدول را به کلی از دست بدهد.

پتروشیمی بندر امام دیگر تیم مدعی این دوره از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال به ماهشهر در همسایگی خود می‌رود. دیدار پتروشیمی بندر امام و صنایع ماهشهر همواره جذابیت‌های خاصی دارد که نمی‌توان آن را به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی ربط داد. حتی قدرت بیشتر پتروشیمی بندر امام از حساسیت بازی کم نمی‌کند. پتروشیمی بندر امام از پنجم فروردین تمرینات خود را آغاز کرد. ماریچ و پتکوویچ بازیکنان خارجی تیم هستند و بعد از پایان دوره مصدومیت عرفان نساج‌پور، این بازیکن نیز به جمع بازیکنان دیگر تیم پیوست.

پتروشیمی بندرامام جاناتان گیبسون بازیکن آمریکایی فصل قبل خود را یک بار دیگر برای بازی‌های این فصل به خدمت گرفت، اما بعید به نظر می‌رسد از این بازیکن در هفته‌های آغازین دور برگشت لیگ حرفه‌ای استفاده کند. از طرفی تیم صنایع ماهشهر با دو بازیکن خارجی به هماهنگی بیشتر رسیده است. این تیم با بردهای میلی‌متری خود در پایان دور رفت موفق شد در جایگاه پنجم بنشیند.

نفت آبادان از میزبانی پمینا اصفهان به فکر جبران شکست دور رفت است. این تیم‌ها به همراه صنایع ماهشهر و شهرداری گرگان چهار تیمی هستند که برای قرار گرفتن در رتبه چهارم و حضور در پلی‌آف لحظه‌شماری می‌کنند، اما شرط اول حضور آنها در نیمه‌نهایی لیگ حرفه‌ای موفقیت در بازی‌های رودررو است. پمینا به پشتوانه ده امتیاز خود در بازی رفت می‌بالد، اما نفت آبادان بعد از غلبه بر دانشگاه آزاد به فکر خلق پیروزی دیگر در بازی خانگی است. هر چند جابر روزبهانی بازیکن بلندقامت تیم به دلیل جراحی آپاندیس این بازی را از دست داده است.

بسکتبال ایران در تدارک بازی با آمریکا

بسکتبالیست‌های جوان ایران در راه رقابت‌های جهانی جوانان، اردوهای آماده‌سازی خود را سپری می‌کنند. براساس قرعه‌کشی فدراسیون جهانی بسکتبال در روزهای پایانی سال گذشته، رقابت‌های جوانان جهان از پنجم تیر در یونان آغاز می‌شود و جوانان ایران در دور مقدماتی باید به دیدار تیم‌های آمریکا، کرواسی و مصر بروند. این برای چهارمین‌بار است که تیم‌های جوانان ایران به رقابت‌های جهانی رهسپار می‌شوند. در سال 2005 نخستین تجربه جهانی برای تیم جوانان ایران شکل گرفت. پس از آن در سال‌های 2009 و 2013 نیز تیم‌های جوانان ایران به رقابت‌های جهانی راه پیدا کردند. ارمغان سه دوره حضور ادوار گذشته فقط یک بار صعود به دور دوم بازی‌ها بود که دوره قبل اتفاق افتاد و تیم جوانان ایران در جایگاه یازدهم قرار گرفت. راهیابی تیم جوانان ایران به بازی‌های جهانی 2015 در شرایطی به‌وجود آمد که این تیم در رقابت‌های قهرمانی سال 2014 آسیا موفق به گرفتن عنوان نایب‌قهرمانی شد. جوانان ایران در روزهای آغازین سال اردوی مرحله جدید خود را از سر گرفتند. فدراسیون بسکتبال که از سوی سرپرست اداره می‌شود در ادامه تغییر و تحولات این فدراسیون کادر مربیان تیم جوانان را تغییر داد، به این ترتیب فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی جدید، جایگزین سرمربی صرب تیم جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

کوهیان سابقه مربیگری در تیم ملی به عنوان دستیار و سرمربی باشگاه‌های متعدد از جمله ذوب‌آهن را دارد از این‌رو نخستین مربیگری خود را با تیم جوانان پشت‌سر می‌گذارد. تیم جوانان ایران بعد از سپری کردن نخستین اردوی خود در تعطیلات نوروز از چهارشنبه (پس‌فردا) مرحله دیگری از تمریناتش را آغاز می‌کند. این تیم قبل از رسیدن زمان بازی‌های جهانی یونان اردوهای تدارکاتی خارجی خود را در صربستان و مجارستان برگزار می‌کند تا برای رقابت با آمریکا قهرمان دوره قبل آماده شود.

کرواسی دیگر حریف ایران در دور گروهی بازی‌هاست که دو سال پیش جوانان ایران با اختلاف 21 امتیاز نتیجه را به حریف واگذار کرده بودند. مصری‌ها به عنوان دیگر تیم گروه به دیدار ایران می‌آیند که برای شکست دادن این تیم امیدهای کادر فنی بیشتر است هر چند جوانان ایران با سپری کردن اردوهای خارجی و ارزیابی بیشتر رقبا، برابر کرواسی هم ناامید نیستند.

گروه‌بندی بسکتبال جوانان جهان

گروه A: کرواسی، آمریکا، ایران و مصر

گروه B: آرژانتین، اسپانیا، چین و ترکیه

گروه C: کانادا، ایتالیا، تونس و استرالیا

گروه D: جمهوری دومینیکن، کره، یونان و صربستان

نوجوانان بسکتبال در راه اردن

رقابت‌های امسال فقط در رده جوانان برگزار نمی‌شود؛ بلکه تیم نوجوانان ایران هم برای حضور در مرحله نهایی نوجوانان آسیا باید از فیلتر بازی‌های انتخابی نوجوانان غرب آسیا عبور کند. رقابت‌های نوجوانان غرب آسیا در دور اول به میزبانی ایران برگزار شده بود که تیم ایران بعد از عراق در جایگاه دوم ایستاد و هم‌اکنون برای تلافی شکست قبلی گام در مرحله دوم رقابت‌های نوجوانان به میزبانی اردن می‌گذارد. از این‌رو پنجمین اردوی آماده‌سازی تیم نوجوانان از شنبه در تالار بسکتبال آزادی از سر گرفته شده است و تا پس‌فردا (چهارشنبه) ادامه دارد. ایران به همراه اردن، عراق و لبنان بازی‌های این مرحله را برگزار می‌کنند. نوجوانان ایران در تعطیلات نوروزی دیداری دوستانه با تیم جوانان ایران برگزار کردند با این حال زمان کم باقی مانده تا آغاز رقابت‌ها بر نگرانی‌های این تیم می‌افزاید.

البرز حسن‌زاده، عرفان ارندان، سجاد سلمانی، کامیار برنجان، امیرحسین رضایی‌فر، سپهر قنبری، امیرحسین مجیری، حسن آقامحمدی، علیرضا رستمی، علیرضا شاکر دنیوی، مهدی روحی، روزبه کارگران، بهنام عباسی و علی گوهری بازیکنانی هستند که از بین آنها 12 نفر انتخاب و روانه بازی‌های غرب آسیا می‌شوند که از بیست و چهارم فروردین در امان پایتخت اردن برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها