هدف‌گذاری رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 94

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رشد حداقل 20 درصدی را در سال 94 برای صادرات غیرنفتی کشور در نظر گرفته‌ایم.
کد خبر: ۷۸۴۲۷۸

به گزارش شاتا؛ مجتبی خسروتاج با اشاره به این‌که در این جهت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت، افزود: بخشی از اقدامات مورد نیاز در این زمینه به سرمایه‌گذاری مناسب برخواهد گشت و امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در برخی بخش‌ها از جمله کشاورزی شاید نیازمند آن باشیم که از ظرفیت‌های اضافی استفاده بهینه‌تری داشته باشیم به طوری که می‌توان با برنامه‌ریزی هدفمند و مناسب در زمینه مازاد تولید داخل، جلوی ضایعات را گرفته و از ظرفیت‌های اضافی در جهت مقاصد صادراتی بهره ببریم.به گفته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن نیز همانند سال گذشته با جدیت موضوع تکمیل زنجیره معدن دنبال خواهد شد تا بتوانیم محصول با ارزش افزوده بالاتر را در بخش معدن داشته باشیم.

خسروتاج برنامه‌ریزی توسعه و مشارکت برای ارتقای صنعت توریسم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این صنعت نقش موثری درایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم در جهت رونق این صنعت تعاملات لازم را به عمل آوریم.

وی ادامه داد: در بخش صنایع نیز در گروه‌های مختلف صنعتی برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گرفته تا بتوانیم در این باره نیز به اهداف تعیین شده دست یابیم.

از سوی دیگر، معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های تهران، گفت: حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران از رشد 110 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار بوده است.به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، میرابوطالب بدری افزود: علاوه بر این تعداد شرکت‌های داخلی حاضر در نمایشگاه نیز از رشد 20 درصدی برخوردار بوده که این امر سبب تقویت صنعت نمایشگاهی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها