اکنون فیلترینگ هوشمند به موازات فیلترینگ سنتی در کشور اجرا می‌شود

پیش به سوی اینترنت پاک

محمود واعظی: فیلترینگ هوشمند در سال ۹۴ اجرایی می شود.

مرحله سوم فیلترینگ تا دو ماه دیگر

محمود واعظی در سخنانی به مناسبت آغاز سال 1394 برای کارمندان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات افزود: تلاشمان بر این است که با اتکا به توان دانشمندان و محققان ایرانی فیلترینگ هوشمند را برای در اختیار داشتن اینترنت پاک اجرایی کنیم.
کد خبر: ۷۸۴۱۸۵
مرحله سوم فیلترینگ تا دو ماه دیگر

به گزارش جام جم کلیک: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه‌های این وزارت برای فیلترینگ هوشمند گفت: در سال گذشته از طرف دستگاه‌های مختلف مسئول تحت فشار قرار داشتیم که برخی سایتها را مسدود کنیم اما فیلترینگ هوشمند راه حلی برای مسدود نکردن سایت‌هایی است که محتوای مفید قابل استفاده نیز دارند.

وی تصریح کرد: فاز دوم فیلترینگ هوشمند از نیمه اسفندماه آغاز شده و قرار است فاز سوم از 2.5 ماه آینده (خردادماه 94) آغاز شود.

برنامه‌ریزی برای دو برابر شدن تعداد کاربران ADSL

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص تمهیدات وزارت ارتباطات برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت گفت: در سال 93 نیز با این پرسش روبرو بودیم که توسعه ظرفیت را به کاربران در صف انتظار دریافت اینترنت اختصاص دهیم یا وضعیت سرویس کاربران فعلی را بهبود ببخشیم که نظر کلی این بود که تفاوتی بین کاربر جدید و کاربر قدیمی نباید وجود داشته باشد بنابراین اصل افزایش ظرفیت را بر توسعه سرویس اینترنت به کاربران جدید گذاشتیم. به این ترتیب در سال 93 تعداد کاربران اینترنت پر سرعت خانگی از 3.2 میلیون کاربر به 8.4 میلیون کاربر افزایش یافت.

وی ادامه داد: امسال نیز اصل توسعه تعداد کاربران را در اولویت داریم اما سرعت و کیفیت سرویس کاربران نیز در عین حال افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: از این رو برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد کاربران ADSL از 8 به 16 میلیون کاربر در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: از وضعیت فعلی اینترنت راضی نیستم، بارها تذکر داده‌ام که مردم باید با آرامش از اینترنت استفاده کنند نه اینکه مدام شبکه قطع شود و سبب اعصاب‌خوردی مردم شود، برای ارتقای کیفیت اینترنت کمیته‌ای تشکیل شده که هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهند و به این کمیته اعلام کرده‌ام که حتی در صورت لزوم برای پیشبرد اهداف می‌توانند از مشاور خارجی استفاده کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها