1 فروردین / تیم ملی فوتبال ایران برای انجام دو دیدار دوستانه با شیلی و سوئد، ساعت 13 به وقت اتریش وارد شهر وین شد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی به دلیل بدهی مالیاتی نتوانست ملی‌پوشان را در این پرواز صبح همراهی کند و با یک روز تاخیر به اردو ملحق شد. زمزمه‌های جدایی کی‌روش از تیم ملی از همین روز قوت گرفت.
کد خبر: ۷۸۳۸۹۸

2 فروردین

نخستین ال‌کلاسیکوی سال 2015 با پیروزی 2 بر یک بارسلونا به پایان رسید تا این تیم گامی بزرگ به سوی قهرمانی در رقابت‌های این فصل لالیگا بردارد. برای بارسا نیمار (19) و سوارز (56) گلزنی کردند و تک گل رئال را رونالدو (31) به ثمر رساند.

3 فروردین

تیم ملی فوتبال امید ایران نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقه‌های مقدماتی المپیک 2016 را با پیروزی پشت سر گذاشت. امیدها در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی 5 گل به نپال زدند که زننده یکی از آنها سردار آزمون بود.

4 فروردین

ضایعه تلخ و اسفناک درگذشت ناگهانی میلاد حجت‌الاسلامی، خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی، خبرنگار ورزشی روزنامه وطن امروز در حادثه سقوط هواپیما در فرانسه، خبری بسیار ناگوار بود. این دو خبرنگار که برای پوشش بازی‌های تیم ملی به اروپا سفر کرده بودند، برای تماشای دیدار بارسلونا و رئال‌مادرید به شهر بارسلون رفتند اما در بازگشت، به دلیل سقوط هواپیما به همراه 146 مسافر و خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

6 فروردین

تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک بازی جسورانه و زیبا مقابل تیم پرستاره شیلی به پیروزی 2 بر صفر رسید. در این بازی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان در دقیقه 21 زننده گل اول بود و گل دوم نیز در دقیقه 50 روی یک ضدحمله توسط وحید امیری به ثمر رسید. پیروزی برابر تیم پانزدهم رنکینگ فیفا نتیجه‌ای ارزشمند برای تیم ملی ایران بود.

7 فروردین

وحید هاشمیان که کلاس‌های مربیگری را در کشور آلمان سپری می‌کرد، موفق شد در آزمون مربیگری پرولایسنس فدراسیون فوتبال آلمان نمره قبولی بگیرد. این مدرک، بالاترین مدرک مربیگری در اروپا است که هاشمیان موفق به اخذ آن شد.

در ادامه مرحله گروهی مقدماتی المپیک 2016، تیم ملی امید ایران از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی امید فلسطین رفت و موفق شد این حریف را هم با 3 گل از پیش رو بردارد.

9 فروردین

تیم والیبال «زنیت‌کازان» که سعید معروف، پاسور ملی‌پوش کشورمان را در اختیار دارد، جام قهرمانی مسابقات باشگاه‌های اروپا را بالای سر برد. زنیت که از مرحله حذفی این رقابت‌ها معروف را در اختیار داشت در دیدار فینال با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25-22، 25-23 و 25-21 تیم رسوویا را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم فوتبال امید ایران در سومین دیدار خود در مرحله مقدماتی المپیک 2016 مقابل تیم ملی افغانستان به پیروزی 6 بر صفر رسید. نکته جالب این دیدار حضور 80 هزار تماشاگر افغان در ورزشگاه آزادی بود. این در حالی بود که فقط 100 تماشاگر ایرانی تیم امید را در این بازی خانگی حمایت ‌کردند.

11 فروردین

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی دوستانه خود با نتیجه 3 بر یک مغلوب سوئد شد. در این بازی که در ورزشگاه فرنزو آرنای شهر استکهلم برگزار شد، زلاتان ابراهیموویچ (11) و مارکس برگ (21) و اولا تویوونن (89) برای سوئد گلزنی کردند و تک گل ایران نیز در دقیقه 23 توسط جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدار خود در مرحله نخست مقدماتی المپیک 2016 در حالی که برای صعود به عنوان سرگروه به یک تساوی نیاز داشت مقابل عربستان متحمل شکست 2 بر یک شد تا به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی مرحله بعد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها