فیس‌بوک برای عینک واقعیت مجازی خود با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد

بحران در پروژه اوکولوس ریفت

واقعیت مجازی در شبکه‌ اجتماعی

فیس‌بوک و پخش تصاویر 360 درجه

شرکت فیس‌بوک مدت‌ها پس از خرید پروژه اوکولوس ریفت سرانجام نخستین نشانه‌های استفاده از این پروژه را بروز داده است و به‌نظر می‌رسد که دارندگان اوکولوس ریفت خواهند توانست تا در فید خبری صفحه خود در این شبکه اجتماعی، ویدیوهای 360 درجه مشاهده کنند.
کد خبر: ۷۸۲۸۶۷
فیس‌بوک و پخش تصاویر 360 درجه

جام جم کلیک: به‌نظر می‌رسد که دنیای ما هر روز گامی دیگر به سوی برداشتن مرزهای واقعیت و واقعیت مجازی برمی‌دارد، هرچند که این راه توسط علاقه‌مندان به فناوری نیز کمی ناشناخته به‌نظر می‌رسد. در این میان یکی از نخستین محصولاتی که اذهان عمومی را با واژه واقعیت مجازی آشنا کرد، پروژه اوکولوس ریفت بود.

این عینک واقعیت مجازی پس از چند ماه توسط فیس‌بوک خریداری شد و در همان ابتدای امر نیز معلوم نبود که کاربری آن برای فیس‌بوک در چه زمینه‌ای خواهد بود ولی سرانجام و پس از مدت‌ها انتظار به‌ نظر می‌رسد که یک کاربری ویژه و منحصر به‌فرد برای این عینک واقعیت مجازی درنظر گرفته شده است، کاربردی در دل شبکه اجتماعی فیس‌بوک.

دیروز شایعاتی درباره پروژه مخفی فیس‌بوک به گوش می‌رسید که هیچ چیز درباره آن تائید شده نبود ولی با درز اطلاعاتی درباره این شایعه تقریبا مشخص شده است که عملکرد پروژه ایستگاه تلپورت شدن فیس‌بوک به چه ترتیب است. در اعلانی رسمی مشخص شده است که بخشی جدید به بازار نرم‌افزاری فیس‌بوک افزوده خواهد شد که به واسطه آن می‌توان برنامه‌های مربوط به اوکولوس ریفت را در اختیار داشت و علاوه بر آن نیز می‌توان از این عینک واقعیت مجازی برای مشاهده مستقیم ویدیوهای 360 درجه از فید خبری حساب کاربری شخصی فرد استفاده کرد. به این ترتیب باید گفت که آینده فیس‌بوک با این مورد و سایر تغییراتی که به تازگی از آن‌ها پرده برداری شده است، بسیار جذاب خواهد بود و با این حساب، فیس‌بوک بقای خود را برای مدت زمان نامعین دیگری تضمین نموده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها