ایالت یوتا اعدام با تیرباران را از سر گرفت

ایالت یوتای آمریکا بار دیگر اجازه اجرای مجازات اعدام با تیرباران را خواهد داد.
کد خبر: ۷۸۲۶۸۰
ایالت یوتا اعدام با تیرباران را از سر گرفت

به گزارش الجزیره، پس از آنکه «گری هربرت» فرماندار ایالت یوتا قانونی را امضا نمود که مجوز لازم برای استفاده از روش تیرباران برای اعدام را صادر کرده است، مقام‌های این ایالت می‌توانند در صورت عدم دسترسی به روش تزریق داروی مرگبار، از این روش برای اعدام محکومان استفاده کنند.

هربرت در این باره تأکید کرد که روش اعدام با تیرباران کمی مخوف است ولی یوتا نیاز به روشی پشتیبان برای اعدام دارد تا در صورت کمبود داروهای مرگبار، از این روش برای اعدام استفاده کند.

مارتی کارپنتر سخنگوی فرماندار یوتا نیز در ادامه تصریح کرد: ما هر کسی را که مرتکب جنایت فجیع مانند قتل شود با مجازات اعدام، پشیمان خواهیم کرد. البته ما ترجیح می‌دهیم تا از روش اولیه خود یعنی تزریق داروی مرگبار برای اعدام محکومان استفاده کنیم.

تصویب مجازات تیرباران نشانه دیگری از کمبود داروی مرگبار در ایالت‌های آمریکا و مشکلات و چالش‌های مربوط به آن است. یوتا نیز مانند سایر ایالت‌های آمریکا به‌دنبال سایر روشها غیر از تزریق داروی مرگبار برای اجرای مجازات اعدام است.

مخالفان مجازات تیرباران بر این باورند که این روش اعدام کاملاً وحشیانه است. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز اعلام کرده است که تصویب مجازات تیرباران نوعی بازگشت به عقب بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها