گزارش جام جم آنلاین از اعتراض مجلس و واکنش دولت

یارانه برخی مستضعفان جامعه قطع شده است

خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود

مجلس دوباره حذف یارانه پردرآمدها را به دولت سپرد

طبق مصوبه دیروز مجلس، دولت موظف شد یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند و ملاک تشخیص خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۰۷۷۸

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان، ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در مورد لایحه بودجه سال 1394 کل کشور را بررسی کردند.

بهارستان‌نشینان پیش از این در بند «ز» تبصره 21 ماده واحده لایحه بودجه، دولت را موظف کرده بودند یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. اما شورای نگهبان به‌دلیل ابهام، به این بند ایراد گرفته بود.

از این‌رو دیروز مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان این بند را اصلاح کرد و در انتهای آن عبارت «خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود» را اضافه کرد.

بر این اساس، دولت موظف شد یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شوند.

وکلای ملت همچنین به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اجازه دادند، زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند یا در زندان‌های باز، موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و همچنین محکومان واجد شرایط را تحت نظارت و مراقبت الکترونیک قرار دهد.

برخورداری زندانیان از امتیاز یادشده و نیز صدور حکم نظارت و مراقبت الکترونیک علاوه بر سپردن تامین‌های مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری منوط به تودیع وثیقه بابت تجهیزات مربوط است. خسارات احتمالی واردشده به تجهیزات یادشده از ناحیه استفاده‌کنندگان از محل ودیعه‌های اخذشده تامین می‌شود. تعرفه استفاده از تجهیزات مذکور روزانه صد‌هزار ریال تعیین می‌شود که توسط سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از استفاده‌کننده أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. بر این اساس دولت مکلف است 100 درصد وجوه حاصله را بابت هزینه‌های جاری به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اختصاص داده و پرداخت کند.

زندانیانی که به تشخیص قاضی ناظر زندان یا اجرای حکم یا رئیس زندان‌ و موسسه مربوط قادر به پرداخت تمام یا بخشی از وجوه مزبور نباشند، از پرداخت آن بخش از هزینه‌ معاف هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها