تعداد گردشگران ورودی در 9 ماهه امسال به 4 میلیون رسید

معاون گردشگری کشور درباره آمار گردشگران ورودی و خروجی کشور در سال 93 توضیح داد: آمار 9 ماهه امسال نشان می‌دهد سه میلیون و 900 هزار گردشگر ورودی در سال 93 داشتیم و با احتساب اربعین نیز می‌توان گفت پنج میلیون و 600 هزار مسافر خروجی از کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۷۸۰۳۸۵

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد با تشریح طرح اجرایی ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه نوروز 94 اعلام کرد: در تعطیلات نوروزی که خدمات‌رسانی به مسافران از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین‌ماه انجام می‌شود، برای سه میلیون و 845 هزار و 63 نفر در روز ظرفیت اسکان فراهم شده است.

وی با اشاره به آمادگی 2500 دستگاه اتوبوس و بیش از 38 هزار دستگاه مینی‌بوس برای پوشش حمل و نقل جاده‌ای در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: سازمان جمعیت هلال‌احمر 978 پایگاه امدادی را با 5800 نیرو برای نوروز آماده کرده است. همچنین 1740 بیمارستان و درمانگاه کشیک ویژه نوروزی دارند.

معاون گردشگری کشور بدون آن که سیاست‌های برخورد با محتکران سفر را به طور شفاف اعلام کند، بیان کرد: ضوابط و مناسبات در چارتر کردن هتل و هواپیما درست نیست و از دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر انتظار همکاری می‌رود، بنابراین سعی می‌کنیم در همکاری بین بخشی ابتدای سال 94 این موضوع را حل کنیم.

رحمانی‌موحد اظهار کرد: براساس نظارت‌های صورت گرفته بر اماکن اقامتی، تاکنون 80 درصد آسیب‌هایی که ناظران شناسایی کرده‌اند، رفع شده و به بعضی از مراکز اقامتی نیز هشدارهایی داده شده است.

وی با تاکید بر این‌که اگر مراکز خدمات گردشگری براساس قوانین کشور عمل نکنند، براساس ضوابط موجود برخورد می‌شود، افزود: برخی از هتل‌ها «رزرو سفید» دارند که مطابق قانون نیست. رزرو انبوه خلاف مقررات است و ما این موضوع را به هتل‌ها اطلاع داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها