8 اروپایی در مناطق عملیاتی

راهیان نور بین المللی شد

فرمانده بسیج و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از حضور هشت تبعه آلمانی، سوئدی، اسپانیایی و ایتالیایی در اردوی بین المللی راهیان نور خبرداد و گفت: این افراد 19 تا 21 اسفندماه جاری از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دیدن کردند.
کد خبر: ۷۸۰۱۷۸
راهیان نور بین المللی شد

عباس هدایتی روز شنبه در نشست خبری کاروان بین المللی راهیان نور که در محل این سازمان برگزار شد گفت: در سال های گذشته از کشورهای آفریقای مرکزی برای بازدید ازمناطق جنگی دعوت شد.

وی با اشاره به این که به دنبال یک حرکت ارزشی برای شهدا بودیم، افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد از فعالان فرهنگی، اهل قلم، نخبه و تاثیرگذار از کشورهای اروپایی نیز دعوت شود تا از این مناطق بازدید کنند و در این سفر مردم از آنان استقبال کردند.

فرمانده بسیج و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: در طول اردوی راهیان نور بین المللی، این افراد از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در شلمچه، هویزه، آبادان و خرمشهر بازدید کردند.

وی افزود: هدف از برگزاری راهیان نور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آشنایی سایر کشورها با ارزش های هشت سال دفاع مقدس است.

هدایتی اظهارداشت: یکی از شرکت کنندگان به نام پائولو رادا، در افتتاحیه راهیان نور که در اهواز برگزار شد، سخنرانی کرد.

فرمانده بسیج و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات با اشاره به دیدار روز گذشته این هشت نفر از جماران و برج میلاد گفت: این افراد امروز نیز از موزه صلح دیدن خواهند کرد.

«زهیدا ممبراندو» خبرنگار روزنامه الموندو اسپانیا در این نشست خبری گفت: برای چهارمین بار به ایران سفر می کنم و پیش از این نیز در سال 2012 برای انتخابات ریاست جمهوری به کشورتان سفر کردم، البته این سفر با سفرهای گذشته ام متفاوت بود، چرا که از مناطق جنگی ایران بازدید کردم.

وی افزود: در این سفر از نزدیک شاهد اثرات جنگ ایران بودم و به اهمیت دفاع این کشور پی بردم.

در ادامه «جیوانی سوربلو» سردبیر مجله بین المللی «فانوسی بر روی دنیا» با بیان این که برای نخستین بار به ایران سفر می کنم، گفت: مناطقی که از نظر تاریخی در ایران وجود دارد دارای اهمیت است.

وی افزود: در این سفر مکان هایی را دیدیم که در آنجا صدها هزار جوان ایرانی فداکاری کرده بودند.

سوربلو اظهارداشت: برای کسانی که از غرب می آیند دیدن این مناطق بسیار جالب است چرا که برای انسان غربی بسیار سخت است که باور کند فردی جان خود را برای کشورش فدا می کند.

سردبیر مجله بین المللی «فانوسی بر روی دنیا» با بیان اینکه صحنه های جنگ ایران شباهت زیادی با اتفاقات سوریه و عراق دارد گفت: آنچه امروز در این دو کشور اتفاق می افتد دقیقا 35 سال پیش در ایران به وقوع پیوسته است و در واقع امروز صدها هزار جوان در عراق و سوریه در حال مبارزه با همان دشمنی هستند که تلاش می کردند در مسایل داخلی ایران دخالت کنند.

در ادامه این نشست، اکلیند کنت، نویسنده کتاب ایران از گذشته تا کنون و ایران شناس سوئدی با بیان این که سال 2010 کتابی را درباره ایران نوشتم، افزود: البته پیش از این نیز مقالات متعددی درباره این کشور نوشته بودم و بعد از اتمام مقاله ای با موضوع جنگ ایران و عراق به ایران دعوت شدم.

این ایرانشناس سوئدی گفت: اشتباهاتی از سوی اروپا و آمریکا درباره جنگ ایران و عراق رخ داده است که باید بگویم این اشتباه بزرگ غرب به شمار می رود.

کنت اظهار داشت: در غرب واژه ای به نام شهدا نداریم در حالی که در جنگ جهانی دوم 30 هزار کشته دادیم و باید درباره افرادی که جان شان را برای کشورشان فدا می کنند بیشتر فکر کنیم.

خانم زهیدا ممبراندو، خبرنگار روزنامه الموندو از اسپانیا، پائولو رادا محقق و اندیشمند تاریخ ادیان از ایتالیا، جیوانی سوربلو موسس و مدیر خبرگزاری فانوسی بر روی دنیا از ایتالیا، بیورن سورنه، متخصص تاریخ تمبر ایران از سوئد، خانم اشتفانی لاندگراف و یوهانس گولد، فیلمساز و مستندسازان از آلمان و اکلیند کنت، نویسنده کتاب ایران از گذشته تا کنون و ایران شناس از سوئد به همراه همسر ایرانی الاصل خود، اعضای نخستین گروه بین المللی راهیان نور اروپایی را تشکیل می دهند.

این گروه در طول حضور در کشورمان از مناطق عملیاتی هویزه، آبادان، خرمشهر و شلمچه، دیدار کردند.

این برنامه با همکاری مرکز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین انجام شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها