بر اساس گزارشی درباره شکنجه‌های سیا

جزئیات جدید از چگونگی کشته شدن بن‌لادن فاش شد

دادستانی نیویورک اخیرا تصاویری را منتشر کرده است که نشان می دهد «اسامه بن لادن» رهبر سازمان تروریستی القاعده چگونه در منطقه کوهستانی "تورا بورا" در جنوب افغانستان زندگی می کرد.
کد خبر: ۷۷۹۸۹۸
بن لادن در تورا بورا + مجموعه عکس

بن لادن، سازمانی را هدایت می کرد که از نظر دولت امریکا، مسئول حملات 11 سپتامبر 2001 به برجهای دو قلوی نیویورک، پنتاگون و چند نقطه دیگر در این کشور بود و به همین بهانه، جرج بوش حمله به افغانستان را آغاز کرد؛ جایی که القاعده با طالبان که آن زمان، دولت افغانستان را در اختیار داشت، متحد بود.

با آغاز حمله امریکا و سقوط طالبان در کابل، بن لادن در منطقه کوهستانی تورا بورا پناه گرفت تا آنکه 10 سال بعد، در حمله نیروهای امریکایی به منطقه ابوت آباد پاکستان در سال 2011 میلادی به قتل رسید؛ اگرچه تاکنون هیچکس نه جسدی از او دیده و نه ردی از او یافته است. دولت امریکا می گوید که جسد بن لادن را به دریا انداخته است ولی بسیاری معتقدند بن لادن سعودی که دست پرورده خود امریکا بود، شاید هنوز زنده و در خدمت تحقق منویات شیطان بزرگ باشد.

مرد ریش قرمزی که در عکسها کنار بن لادن دیده می شود، "مصطفی ستماریان" ملقب به "ابو مصعب السوری"، یک اسپانیایی سوری تبار است که از یاران نزدیک بن لادن بود. او نیز سال 2005 میلادی در پاکستان دستگیر شد و از آن زمان، هیچکس خبری از او ندارد. امریکا می گوید که ابومصعب السوری در گوانتانامو زندانی است اما روزنامه ال پاییس اسپانیا به نقل از منابع موثق نوشته است که او آنجا نیست و به نظر می رسد مدتها پیش آزاد شده و اکنون در سوریه بسر می برد تا به «جهاد» ادامه دهد.

جهادی که تعبیر آن، قتل عام مردم بی گناه سوریه توسط گروههای تکفیری وابسته به القاعده نظیر داعش و جبهه النصره با هدف خدمت به اهداف دشمنان مسلمانان نظیر امریکا و رژیم صهیونیستی است.

گزارش: محمدرضا نادری / جام جم آنلاین

عکسها: ال پاییس اسپانیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۱
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
خاك تو سر اش با این همه آدمهای بیگناهی كه در بمب گذاری و امسال آن كشته هم دین و هم عقل حكم میكند كه در قعر جهنم باشد لعنت خد بر او
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها