بازدید دکتر سرافراز از پشت صحنه این سریال و رونمایی از شخصیت مرحوم طالقانی

تمجید رییس صداوسیما از سریال «معمای شاه»

رییس سازمان صدا و سیما عصر روز چهارشنبه به همراه معاون سیما و مدیر شبکه یک از مراحل ساخت سریال معمای شاه بازدید کرد .
کد خبر: ۷۷۹۶۳۴
تمجید رییس صداوسیما از سریال «معمای شاه»

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی دکتر سرافراز در این بازدید یادآوری تاریخ انقلاب و وقایع مهم آن دوران را برای نسل جوان مهم توصیف کرد و گفت: " معمای شاه" از آنجا که روایتی صحیح از تاریخ انقلاب است و در آن نقش مردم ، حضرت امام (ره) و روحانیت از یک سو و نقش شاه و دربار از سوی دیگر به تصویر کشیده شده است سریال بسیار جذاب و موثری خواهد شد .

وی پس از تماشای بخشی از مجموعه معمای شاه گفت: با ارزش‌ترین روایتی که از تاریخ انقلاب وجود دارد در این کار ارائه می‌شود .

رییس رسانه ملی با ذکر خاطره ای از کار با محمد رضا ورزی در 15 سال قبل برای ساخت یک اثر یک قسمتی به نام "سقوط شاه" در معاونت برون مرزی، از ورزی و دیگر عوامل تولید این مجموعه قدردانی کرد.

محمدرضا ورزی نیزدر پاسخ به این قدردانی گفت: از افتخارات بنده این است که در آن سال ها شما به نسل جوان اعتماد کردید و این اعتماد باعث شکوفایی در بسیاری از هم نسل های من شد .

http://pririb.ir/sitepics/newspics/3716781083.jpg

در این بازدید از شخصیت مرحوم آیت الله طالقانی نیز رونمایی شد . کارگردان معمای شاه در ادامه توضیحاتی درباره بازیگران نقش اصلی این مجموعه از جمله داریوش کاردان که نقش عباس هویدا را ایفا می‌کند، رامبد شکرابی، جعفر دهقان، امیر یل ارجمند که نقش دکتر وزیری را ایفا می کند و علی دهکردی ، بازیگر نقش آیت الله طالقانی ارائه کرد . محمدرضا ورزی گفت: در حال حاضر مشغول تصویربرداری بخش‌های پایانی این مجموعه هستیم و اگر شرایط درست پیش برود نیمه دوم سال آینده کار را به روی آنتن می‌بریم.

رئیس رسانه ملی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از سریال های فاخر و خوب به صورت بالقوه آماده پخش هستند، اما متناسب با بودجه سازمان باید بخشی از آن را به این سریال ها اختصاص دهیم اما در تلاش هستیم امکانات مالی خوبی را ایجاد کنیم تا این طرح ها هم ساخته شوند .

وی همچنین درباره جوانگرایی در سازمان صداوسیما افزود : متناسب با وضعیت فعلی سازمان باید در این باره تصمیم گرفته شود و نیروهای جوان را در سازمان استخدام کنیم ، مثل شبکه پرس تی وی یا افق که از بدو تولد از حضور جوان ها بهره بردند . اما نگاه ما در حال حاضر این است که با جانشین پروری جلو برویم و از نیروهای جوان استفاده کنیم و بخش هایی از پست های مدیریتی را بر عهده آنها بگذاریم .

تولید مجموعه "معمای شاه" به کارگردانی محمد رضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی در قالب سریال های الف ویژه از فروردین سال 91 شروع ، و تاکنون بیش از 70 درصد آن تصویر برداری شده است . داستان این سریال تاریخی که حدود 650 بازیگر در آن ایفای نقش می کنند در فاصله سالهای 1315 تا 1359 در زمان پهلوی اول و دوم در سه مرحله روایت می شود : مرحله اول سال 1317 ، همزمان با بازگشت محمدرضا پهلوی از سوئیس و ازدواج وی با فوزیه تا جدایی از ثریا را روایت می کند . مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق ، تا فرار او از ایران را در بر می گیرد و در نهایت با مرگ شاه در سال 1359 به پایان می رسد . در داستان این سریال ، شخصیت هایی چون امام خمینی (ره) با بازی شکرخداگودرزی ، آیت الله مطهری با بازی رسول توکلی ، آیت الله طالقانی با نقش آفرینی علی دهکردی ، آیت الله بروجردی با بازی محمدرضا شریفی نیا ، آیت الله کاشانی با بازی حمید منوچهری ، جلال آل احمد با بازی محمد عمرانی ، دکتر محمد مصدق با بازی اصغر معینی صالح ، دکتر حسین فاطمی با بازی شهرام قائدی ، سید مجتبی نواب صفوی با با بازی حسام نواب صفوی و دکتر وزیری با بازی داریوش ارجمند در این مجموعه نقش آفرینی شده اند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها