رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی به مردم توصیه کرد: برای حفظ سلامت جامعه تا حد امکان از مصرف میوه‌های قاچاق موجود در بازار که کنترل و نظارتی بر سلامت و بهداشت آنها نیست، خودداری کنند.
کد خبر: ۷۷۹۵۱۴

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، دولت و وزارت جهاد کشاورزی به طور جدی از سال 90 واردات هرنوع میوه را ممنوع اعلام کرده و تاکنون هیچ نوع میوه‌ای بویژه نارنگی پاکستانی با مجوز دولت وارد کشور نشده است.به گفته وی، سازمان حفظ نباتات کشور بر ورود محصولات گیاهی کشاورزی، از طریق مبادی رسمی کنترل دارد در حالی که هیچ‌گونه نظارتی از سوی این سازمان روی ورود میوه‌های قاچاق اعمال نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی با اشاره به ممنوعیت واردات میوه در سال‌های اخیر، گفت: امسال مجوزی برای واردات میوه بویژه مرکبات صادر نشده است بلکه عمده میوه‌های خارجی موجود در بازار به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون انواع مختلف میوه‌های رنگارنگ مانند سیب فرانسوی، پرتقال مصری، ترکیه‌ای و آفریقایی، نارنگی پاکستانی و انگور شیلی که در سطح شهر دیده می‌شود، به‌صورت قاچاق وارد و عرضه می‌شود و واردات هیچ یک از آنها از طریق مبادی رسمی نیست.

نورانی تاکید کرد: اکنون تنها موز، آناناس و انبه مورد نیاز کشور که در داخل تولید نمی‌شود، وارد می‌شود و تاکنون مجوز جدیدی برای واردات میوه صادر نشده است.

به گفته وی، امسال کمبودی در تولید و تامین نارنگی مورد نیاز کشور نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: البته با وجود سرمازدگی سال گذشته و کاهش تولید مرکبات در استان‌های گیلان و مازندران برای تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از ضرر مصرف‌کنندگان پیشنهاد واردات حدود 200 هزار تن انواع مرکبات را به وزارت جهادکشاورزی ارائه کردیم که با آن موافقت نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها