مدیرکل دفتر مطالعه‌های پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران از اجرای طرح مطالعه و شناسایی چشمه‌های بزرگ آب شیرین در سواحل خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۴۲۴

رضا راعی‌عزآبادی اظهار کرد: در این سواحل شواهدی وجود دارد که چشمه‌هایی در زیر ساحل و در کنار دریا، آب شیرین وارد خلیج فارس و دریای عمان شده و این آب شیرین با کیفیت بالا وارد دریا شده و شور می‌شود.

وی افزود: مطالعه‌های اولیه این پروژه اکنون انجام شده و با تائید وزارت نیرو وارد مرحله مطالعه و اجرا می‌شود.

راعی با اشاره به اسناد و مدارک مربوط به این چشمه‌های آب شیرین، گفت: در سال 1371 گزارش اولیه در دفتر مطالعه‌های پایه منابع آب کشور در زمینه وجود این چشمه‌ها در خلیج فارس ارائه شد و طبق مطالعه تاریخی و مصاحبه‌هایی که در این سواحل انجام شده است، مردم منطقه گفته‌اند پدرانشان هنگام غواصی به این چشمه‌ها برخورد کرده بودند. وی ادامه داد: طبق اعلام آنان، سرعت خروج آب شیرین در برخی چشمه‌ها چنان بوده که مسیر غواصان را عوض می‌کرده یا دهانه خروجی برخی از آنها چند متر بوده و با توجه به این مطالعه‌های تاریخی، اسناد موجود و مطالعه فنی اولیه این طرح در دستورکار قرار گرفته است.

راعی درباره جزئیات این مطالعه گفت: در این مطالعه‌ها قرار است میزان خروجی آب و آب‌دهی این چشمه‌ها اندازه‌گیری و برنامه لازم برای بهره‌برداری از این آب‌ها انجام شود.

مدیرکل دفتر مطالعه‌های پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، اضافه کرد: پایلوت این طرح از استان بوشهر آغاز می‌شود و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده‌اند./ ایرنا

دستگیری حفاران غیرمجاز در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از دستگیری حفاران غیر مجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی شهرستان رشتخوار خبر داد.

سیدمهدی حسینی افزود: طبق اخبار و گزارش‌های واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز، نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با هماهنگی مقام قضایی و نیروی انتظامی به محل اعزام شدند که با اعزام نیروها به منطقه مشاهده شد پنج نفر حفار غیرمجاز در حال کاوش برای دستیابی به آثار باستانی هستند. وی گفت: حفاران غیرمجاز در ابتدا پس از مشاهده ماموران با استفاده از بیل و کلنگ به آنها حمله‌ور شده و سپس پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: در همین حال ماموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت پس از اعلام فرمان ایست و تیراندازی هوایی مجبور به استفاده از سلاح شده و یک نفر از این افراد را با ضرب گلوله از ناحیه مچ پا مجروح و متوقف کردند. در این عملیات سه نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند و دو حفار نیز فراری شدند. این دو حفار نیز شناسایی شده و بزودی تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

وی اظهار کرد: از این حفاران غیر مجاز یک دستگاه خودروی پیکان وانت، موتورسیکلت و تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط و برای اجرای حکم تحویل مقامات قضایی شد./ مهر

وجود 36 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

مسئول کمیته راهبردی مدارس غیردولتی آموزش و پرورش همدان گفت: 35 هزار و 989 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان وجود دارد.

احمد مقیم در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش افزود: اکنون 1830 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 2810 دانش آموز در دوره متوسطه اول یا راهنمایی و 31 هزار و 349 نفر نیز در دوره متوسطه دوم از ادامه تحصیل بازمانده‌اند.

وی اظهار کرد: دختران بیشترین سهم را در جمعیت بازمانده از تحصیل دارند به این دلیل باید آموزش از راه دور را توسعه داد به شکلی که بتوان این افرد را جذب کرد.

مسئول کمیته راهبردی مدارس غیردولتی همدان اضافه کرد: برخی از دانش‌آموزان به عللی فرصت ورود به مراکز دولتی نداشته یا در منطقه محل سکونت آنها مدرسه وجود ندارد.

وی بیان کرد: شماری از دانش‌آموزان نیز به واسطه داشتن شغل یا نداشتن تمکن مالی از تحصیل بازمی‌مانند به این منظور زمینه تحصیل این افراد با هزینه اندک در مراکز آموزش از راه دور فراهم می‌شود.مقیم گفت: 429 نفر در مراکز آموزش از راه دور فعال هستند و این مراکز با هدف جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: از 256 هزار و 249 دانش‌آموز استان همدان 18 هزار نفر در 174 مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند./ ایرنا

آموزش پخت ماهی به 200 بانوی خراسان جنوبی

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آموزش پخت ماهی به 200 بانوی خراسان جنوبی خبر داد.

سعیدی افزود: این دوره دو روزه با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان در خانواده و آشنایی بانوان با روش‌های طبخ ماهی برگزار شد.‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها