روزنامه خندان

آمبولانس ۳۰۰

روزنامه خندان

داعش را شوهر دادند؟!

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۷۸۸۰۵
داعش را شوهر دادند؟!

جام جم : نوروز، معروف‌تر می‌شود

این نوروز، عجب چیز باحالی بوده است و کماکان نیز هست. اصلا کهنه بشو نیست. همیشه نو است. هر سال، روز از نو، نوروز از نو. دقیقا مثل همین الان که به گفته حافظ: ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی... و الی آخر که مورد بحث ما نیست. اگر نوروز و شادی‌های آن نبود که گذشت یک سال دیگر از عمر آدم، جای شادی ندارد؛ مگر طرف، بالاخانه را اجاره داده باشد. بعضی وقت‌ها خوب اجاره می‌کنند و طرف می‌بیند که می‌صرفد اجاره دهد.

حتما اطلاع دارید که مراسم ملی و دیرینه نوروز، فقط مختص ایران ما نیست. کشورهای دیگری هم هستند که این مراسم را دارند و آن را پاس می دارند. حالا این که عیدی هم می دهند یا خیر؛ اطلاعی در دست نیست، هرچند که به نظر ما، مخترع اولیه نوروز، اجداد خود ما در ایران بوده اند؛ منتها چون برای ثبت و ضبط جهانی آن مثل همیشه دیر جنبیده اند؛ الان برای خودش کلی مدعی دارد که بیا و ببین!

خبر وارده: «روز جهانی نوروز، پیش از این با حضور هفت کشور به عنوان میراث ناملموس جهانی ثبت و شناخته می شود؛ منتها با توافق و امضای 12 کشور، پرونده چند ملیتی این میراث کهن بشری، نهایی شد و از این پس نوروز با میزبانی 12 کشور به طور رسمی جشن گرفته می شود.»ــ به نقل از جراید

سوالات مطروحه: با عنایت به جهانی تر شدن نوروز و اضافه شدن پنج کشور دیگر به هفت کشور قبلی میزبان این جشن و مراسم؛ اکنون پرسش های زیر در ذهن مردم ما شکل گرفته است:

پرسش اقتصادی: آیا با جهانی تر شدن نوروز، نرخ میوه و شیرینی و آجیل و در راس همه، قیمت پسته، ارزان تر خواهد شد؟... (می گوییم ارزان تر؛ الکی مثلا الان ارزان است!)

پرسش ریالی: بعد از این تحول و درگیر شدن کشورهای بیشتری با نوروز، آیا مبلغ عیدی دولت و ایضا پدر و مادر و بزرگان فامیل، به صورت ارز رسمی جهانی از قبیل دلار و یورو پرداخت خواهد شد یا که ربطی ندارد و نگارنده حرف بی ربطی زد؟

پرسش عاطفی: وقتی که یک مراسم قشنگی مثل نوروز، پیوند زننده بسیاری از کشورهای همسایه به همدیگر است؛ آیا در عمل، قربان و صدقه همدیگر خواهیم رفت و می توانیم در قالب تعریف شده عروس و داماد، از همدیگر دختر بستانیم و به همدیگر پسر بدهیم؛ بلکه قوم و خویش تر شویم؟

پرسش سیاسی: حالا که حدود 12 کشور، داری جشن نوروز می باشیم؛ آیا وقت آن نشده که مانند کشورهای اروپایی شینگن، ما نیز با همدیگر یکی شویم و بدون گرفتن ویزا داخل کشورهای هم رفت و آمد کنیم؛ بلکه کلی از کاغذبازی سفارتخانه های درگیر کم شود؟

پرسش الکی: فعلا سوال دیگری به ذهن نگارنده نمی رسد؛ آیا کسی دیگر پرسشی ندارد؟... پرسیدن، نصف دانستن است و البته ماستمالی کردن پاسخ ها هم نصف ندانستن!

شرق : مساله گوش

آقای ظریف رفت به آن‌طرف ژنو یک مغازه راه انداخت و شروع کرد به مذاکره با کری. کار ظریف بالا گرفت. چندتا دلواپس دل‌نگران و چند رسانه خارجی رفتند آن‌طرف ژنو بساط کردند.
یک‌دفعه ظریف دید‌ ای‌بابا اوضاع کساد شده و همه می‌روند سر بساط دلواپسان و دیگر کسی گوشش بدهکار حرف کسی نیست.
ظریف کنجکاو شد و گفت: بروم ببینم این رسانه‌های دلواپس و تندرو در جهان چه می‌گویند که دیگر کسی به حرف من توجه نمی‌کند.
ظریف رفت پیش بساطی‌ها و گفت: ببخشید شما چه می‌گویید که کسی دیگر نه جرات می‌کند حرف بزند و نه جرات دارد به حرف کسی گوش کند؟
بساطی‌ها گفتند: خوب گوش کن، تو اگر گوش کنی ما چه می‌گوییم گوشت را می‌پیچانیم.
اگر هم ما گوش کنیم تو چه می‌گویی، تیکه‌بزرگت گوشته.
حالا حاضری حرف گوش کنی یا ما گوش بدهیم ببینیم تو چه می‌گویی.
ظریف درس عبرت گرفت و گوشش را سفت چسبید و فریادکنان گفت: آدم حرف اینطوری را آویزه گوشش کند بهتر از این است که به‌خاطر حرف آنطوری از گوشش آویزان شود.
و اینطوری شد که اینطوری شد.

آرمان : داعش را شوهر دادند؟!

درست است که شیرین به فرهاد نرسید، مجنون به لیلی نرسید، رومئو به ژولیت نرسید، کلاغ به خانه اش نرسید اما بالاخره دو نفر این وسط سنت شکنی کرده و به یکدیگر رسیدند که نام آنها داعش و بوکوحرام است. پس از اعلام سرکرده گروهک تروریستی بوکوحرام مبنی بر اتحاد آنها با داعش، یعنی این اتحاد اساسا خفن ترین و برو حالشو ببرترین اتحاد تروریستی تاریخ بشر بوده، جای تیمورلنگ و آتیلا خالی... چنگیزخان کجایی که این روز را ببینی! لازم به ذکر است که ظاهرا بوکوحرام در راستای فعالیت خود در راستای شوهر دادن، داعش را هم شوهر داده!
جیم مثل جلاد!
جلاد گروهک تروریستی داعش اعلام کرده که«تندرو نیستم» بر این اساس؛
الف- کندرویی؟! اختیار داری!
ب- مگر جز اتوبوس تندرو، چیز تندرو دیگه ای هم داریم؟
ج- تندرو شما را هست؟!
د- اگر پس فردا شنیدید که جلاد داعش اعلام کرد«من اهل موسیقی و کتاب و شعرم» یا«من عاشق عروسک کپل شهر موش ها هستم» یا«آب را گل نکنید، شاید این آب روان...» تعجب نکنید!
چگونه خلیفه داعش را گول بزنیم؟
از آنجایی که خلیفه ساختگی داعش مغزش کمی از گردو پیشرفته تر است و فرق گاو و انبردست را نمی‌داند و حالا که نامبرده فرمان تخریب آثار باستانی را داد و تیز کرده تا مجسمه ابوالهول را در اسرع وقت بروبچ خراب کنند، قصد داریم راهکارهایی را برای گول زدن نامبرده(نامبرده فحش نیست، منظور خلیفه متوهم داعش است) توصیه کنیم:
الف- مجسمه یک نفر که دارد می دود را به او نشان بدهند و بگویند این آقایی که مجسمه اش«هول» است، همان ابوالهول است.
ب- یک زنبیل به او بدهند و بگویند این بخشی از چغازنبیل است، چغایش خودش به صورت خودجوش خود را نابود کرد، اما زنبیلش دستگیر و بازداشت شد.
ج- یک پیتزا پپرونی به نامبرده بدهند و بگویند این هم بقایای برج پیتزا، بخورش!
د- مجسمه آزادی را کت بسته تحویل نامبرده بدهند و از آنجایی که جلاد داعش هم تندرو نیست، مجسمه آزادی و ایشان دور هم شب شعری برگزار می کنند و موضوع به خیر و خوشی تمام می شود!

کیهان : بگم بگم!

گفت: مسئول پیگیری تخلفات در نهاد ریاست جمهوری گفته است: حالا نوبت ما رسیده که بگم بگم راه بیندازیم!
گفتم: منظورش چیست؟
گفت: می‌گوید از پول‌های کثیفی که وزیر کشور گفته است خبر داریم و آن را برای انتخابات فاش می‌کنیم.
گفتم: ولی خود وزیر کشور می‌گوید منظور من فقط یک هشدار بود نه اینکه چنین اتفاقی افتاده باشد. اگر چیزی هست چرا حالا فاش نمی‌کنند و چرا در اختیار قوه قضائیه قرار نمی‌دهند؟
گفت: ایشان گفته است اگر حالا فاش کنیم، تا زمان انتخابات کهنه می‌شود بنابراین گذاشته‌ایم در جریان انتخابات مطرح کنیم. اما درباره اینکه اگر چیزی هست چرا برای پیگیری به قوه قضائیه نمی‌دهد. خب؛ برای اینکه دروغ می‌گویند و فقط بلوف می‌زنند و قمپوز در می‌کنند.
گفتم: فرمانده یکی از گردان‌های ارتش رضاخان از سربازانش پرسید چرا به طرف دشمن شلیک نکردید؟ جواب دادند؛ به هزار و یک دلیل، اول آن که گلوله نداشتیم! و... فرمانده گفت؛ دیگه نگو! بقیه را فهمیدم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها