روزنامه خندان

تحلیل سیراب شیردانی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۸۰۰۲۸
شیء نورانی برادر هاله نورانی است؟

سیاست روز : با پیژامه در ...

دروازه بان پرسپولیس: در مسجد سلیمان با خمپاره به چشم بازیکنان ما شلیک کردند.
به نظر شما "سوشا مکانی" در کودکی کدام یک از فیلم‌های زیر را بیشتر تماشا کرده است؟
الف) رمبو ۳
ب) حماسه دره شیلر
ج) کشتی انجلیکا
د) ترمیناتور

وزیرکار: در دولت تدبیر و امید همه هم پیمان هستند که آمار دروغ ارایه نشود.
با توجه به این اظهارنظر به عقیده شما این سخن آقای وزیر چقدر قابل اعتماد است؟
الف) ۷۲درصدبه اضافه ۱۲ درصد نرخ بیکاری
ب) ۳۸ درصد منهای ۱۴ درصد نرخ بیکاری
ج) ۴۳ درصد به اضافه ۱۱ درصد نرخ بیکاری
ب) ۸۲ درصد منهای ۱۳ درصد نرخ بیکاری

نقطه چین زیر را پر کنید.
ایرج ندیمی – نماینده مجلس – : مجلس هم همانند خانه‌های ایرانیان مفهوم خانه دارد و باید...
الف) محل جنگ و دعوا باشد.
ب) یک روز به فروش برود.
ج) آدم با پیژامه در آن راه برود.
د) خانه تکانی شود.

شرق : شیء نورانی برادر هاله نورانی است؟

٢١اسفند ١٣٩٣، رسانه‌های محلی از سقوط یک شیء نورانی ناشناخته در سواحل فریدونکنار، بابلسر و تنکابن خبر دادند. اما این شیء نورانی ناشناخته چه بود و چرا افتاد؟ این شیء داداش آن هاله معروف است. شیء و هاله نورانی خواهر و برادری هستند که حدود ١٠سال پیش همدیگر را گم کردند. هاله نورانی که به آمریکا رفته بود، به‌صورت اتفاقی در هواپیمای آقای احمدی‌نژاد، سوار شد و دیگر نتوانست دل از او بکند و حتی در سازمان‌ملل هم بی‌خیال ماجرا نشد.
در تمام تصویرهایی که از محمود احمدی‌نژاد در سازمان‌ملل گرفته شده،هاله نورانی نیز دیده می‌شود. خود آقای احمدی‌نژاد در اظهارنظری غیرتاریخی گفته بود این هاله آمد و من را در برگرفت. این قضیه باعث شد سران کشورها در سازمان‌ملل چشمشان را از روی ما دوتا برندارند. شیء نورانی، برادر هاله نورانی بعد از سخنرانی سازمان‌ملل، دنبال خواهرش هاله می‌گردد. شیء آخرین‌ردی که از هاله پیدا کرد، به آسمان نارمک، یکی از مناطق توریستی ایران، می‌رسید.
در این منطقه ارزان‌ترین گوجه دنیا به فروش می‌رسد. این گوجه مناسب برای پرت‌شدن به سمت سیاستمداران طراحی شده است. شیء نورانی پس از اطلاع دست‌به‌کار شد و به سمت ایران پرواز کرد. همه‌چیز طبق نقشه پیش می‌رفت که یک‌دفعه بامب، خورد به یک‌چیزی که نمی‌دانست چیست و پیش از آنکه به آسمان نارمک برسد، در آب‌های بابلسر سقوط کرد. اما شیء نورانی، برادر هاله نورانی، در آسمان ایران با چه‌چیزی تصادف کرد؟
آقای اسفندیار رحیم‌مشایی، کارشناس امور هوایی و فضایی و تخیلی، گفت من همان سال اولی که به سمع و نظر دوستان رسیدم، گفتم که در آسمان ایران فرشتگان پرواز می‌کنند. اما کسی جدی نگرفت و حتی همین عالمی بارها من را سوژه کرد. الان می‌بینید که چه خطری خطوط پروازی ما را تهدید می‌کند یا نه؟ به گزارش آمبولانسچی، نه‌تنها خبری از هاله نورانی در دست نیست که خبری هم که از شیء نورانی در دست بود، از دست رفت.

آرمان : هار پارسال می‌آید؟!

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه از توزیع حدود ۶۰ تن برنج تاریخ مصرف گذشته در نمایشگاه فروش بهاره کرمانشاه خبر داد. بر این اساس:
الف- عنوان شغلی‌ات را دوست دارم، جنس حمایتی‌ات را دوست دارم، من آب را دوست دارم، درخت را دوست دارم اما عنوان شغلی شما عزیز سیمین بر و گل پیکر را بیشتر از همه آنها دوست دارم!
ب- دوستان را قبل از برگزاری نمایشگاه توجیه می‌کردید که نمایشگاه بهاره برای امسال است، شاید فکر می‌کردند نمایشگاه بهاره برای پارسال است!
ج- نه تنها فروشندگان برنج متوجه نشدند که بهار هنوز نیامده است و الان بهار امسال است و بهار پارسال نیست، بلکه حتی رئیس انجمن هم حواسش نیست که حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید قبل از فروش برنج انجام می‌گرفت نه وقتی در مرحله هضم آن هستیم.
د- بی‌خود خودتان را نگران نکنید، قبلا برنج آلوده به نیترات را خورده‌ایم، اتفاقی نمی‌افتد، اصولا دانشمندان معتقدند که برنج تاریخ مصرف گذشته هم بهتر دم می‌کشد، هم دانه بلند‌تر می‌شود که خیلی بیشتر به درد خواهد خورد.
اکران فیلم افعی ۲ در شیراز!
خودروی علی مطهری در شیراز مورد حمله عده‌ای نا‌شناس قرار گرفته، ما به کلیت جریان کاری نداریم، یعنی اساسا کار یک طنزنویس نیست که وارد کلیات و حتی جزئیات بشود، طنزنویس آدم بدبختی است که مجبور می‌شود لابه‌لای هر خبری (حتی اخبار اکشن) نمک بریزد! به هرحال در مورد علت وقوع این حادثه نکاتی به ذهن بنده خطور کرده است؛
الف- خودروی علی مطهری نباید وسط مسابقات چوگان می‌رفت، حالا هم که رفته نباید ایراد بگیرد که چرا سنگ و چوب به ماشین اصابت کرده!
ب- احتمالا دوستان در حال فیلمبرداری فیلم افعی ۲ بوده‌اند و علی مطهری را با جمشید هاشم‌پور اشتباه گرفته‌اند.
ج- اساسا سه دسته دلواپس داریم، دلواپس درونگرا و دلواپس برونگرا، دلواپس پرتابگرا... حالا دیگه این شانس شماست که قرعه شما با کدام‌یک بخورد.
د- از آنجایی که شیراز این روز‌ها کلا ژانر هنری خود را به ژانر اکشن داده، حافظ شیرازی در حالی‌که به دوربین زل زده بود، با تغییر در یکی از اشعار خود، چنین سرود «باغ بهشت و چوب و سنگ و کلوخ/ با خاک کوی دوست دلواپس نمی‌کنم»
بهرام- بروسلی پیوندتان مبارک
افشارزاده مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال پس از اینکه در پاسخ به سوال یک خبرنگار، ایشان را به ضربه‌ای مهمان کرد، گفت «با خبرنگاران شوخی دارم!» در این رابطه؛
الف- قبول، فقط بی‌زحمت در محلی که قرار است شوخی خود را پیاده کنید، تجدید نظر کنید.
ب- از این به بعد خبرنگاران به جای پرسیدن سوال آپرکات بزنند و افشارزاده به جای جواب، جیروگی به آنها بزند.
ج- از فردا در کنفرانس‌های خبری افشارزاده به جای وسیله اضافه‌ای مانند میکروفون، نانچیکو بگذارید!
د- استعدادهایی مانند افشارزاده را جدی بگیرید، ببینید چند سال است که در مسابقات بوکس المپیک مدال نمی‌آوریم، آیا وقت آن نرسیده به افشارزاده‌ها اعتماد کنیم؟
ه- با وجود افشارزاده دیگر امیر قلعه نویی بزرگوار به «علی» احتیاجی ندارد و از این به بعد می‌تواند اگر خبرنگاری باعث تکدر خاطرش شد، با چشم و ابرو خبرنگار خاطی را نشان بدهد و بگوید «بهرام!».
ی- بهرام که می‌زدی «مایی‌گری» همه عمر/ دیدی که چگونه «مایی‌گری» بهرام گرفت (حالا ببین!).

کیهان : راهنما

گفت: چه خبر؟!
گفتم: یک روزنامه آمریکایی نوشته است، شرایط اقتصادی شکننده آمریکا و اروپا، ادامه تحریم‌های ایران را با دشواری جدی روبرو می‌کند.
گفت: پس چرا اینهمه رجز می‌خوانند و لاف می‌زنند؟
گفتم: نوشته است آمریکا نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد دلار بدهی غیر قابل پرداخت دارد. فرانسه با بحران شدید اقتصادی روبروست، انگلیس تاکنون چند بار بودجه رفاهی خود را کاهش داده و هر از چند وقت با اعتصابات سراسری دست و پنجه نرم می‌کند، بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، با ارائه اطلاعات غلط به مراکز مسئول، تحریم‌ها را دور می‌زنند. در غیبت شرکت‌های اروپایی، شرکت‌های بزرگ آسیایی به بازار ایران وارد شده‌اند و...
گفت: تازه، دیروز اوباما تحریم‌های ایران را برای بار بیستم تمدید کرده است!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو نزدیک به چند ساعت با ماشینش توی یک میدان دور می‌زد. افسر راهنمایی پرسید؛ مگه دیونه شده‌ای؟ و یارو گفت؛ جناب سروان! دسته راهنمام گیر کرده!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها