«جو بایدن» در واکنش به نامه 47 سناتور آمریکا:

مذاکرات شکست بخورد، آمریکا سرزنش می‌شود

رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات ما در برابر قدرت‌های جهان یک افتخار ملی است، سرداران رشید دیروز در میدان جنگ در برابر دشمن ایستادند و دفاع کردند و امروز سرداران دیپلماسی از منافع کشور دفاع می‌کنند که این هم جهاد است.
کد خبر: ۷۷۸۷۳۲

به گزارش فارس، حسن روحانی در کنگره بین‌المللی همایش ملی بزرگداشت شهدا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ادامه داد: اگر دیپلمات‌های ما در برابر قدرت‌ها می‌ایستند به اتکای ملت، شهدا و خانواده شهداست، خانواده شهدا برکت زندگی ما هستند. جانبازان و ایثارگران برکت زندگی ما هستند و این فرهنگ را باید زنده نگه داریم. وی با بیان این‌که انقلاب با ایثار به پیروزی رسید، گفت:‌ ایثار یعنی فرد و خانواده‌ای که منافع و مصالح کشورش، آرمان‌های بزرگش و ارزش‌های مهمش را بر منافع شخص، طایفه، حزب و جناحش ترجیح می‌دهد.

روحانی با بیان این‌که ما به کسی حمله نکردیم و نمی‌خواستیم وارد سرزمینی شویم، گفت: ما نمی‌خواستیم کشور را گسترش دهیم و شهری را اشغال کنیم. در شرایط بعد از انقلاب بودیم و آن همه گرفتاری‌ها در نیروهای مسلح ما وجود داشت و سلاح‌های ما که عمدتا قوی بود رها شده بود و افراد در این خصوص آموزش ندیده بودند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که شرایط ما در آن زمان، شرایط جنگ نبود،‌ گفت:‌ امروز هم که ده‌ها برابر آن روز قدرت داریم شرایط ما شرایط جنگ نیست، ما اصلا اهل تجاوز نیستیم. توان ما روز به روز بیشتر می‌شود، اما ما قصد تجاوز به کسی را نداریم ولی از کشور، ملت، استقلال وعزت‌مان با همه وجود دفاع می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها