آمریکا خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی:

اشغال کرانه باختری باید پایان یابد

منابع آگاه وابسته به حماس اعلام کردند سرویس‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان از یکشنبه شب عملیات گسترده‌ای را برای بازداشت فعالان و هواداران جنبش حماس در شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن آغاز کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای امنیتی فلسطین تاکنون حدود 80 نفر از اعضا و هواداران حماس از جمله شماری از دانشجویان را دستگیر کردند.
کد خبر: ۷۷۸۶۵۳

به گزارش پایگاه خبری سما از بیت المقدس، حملات گسترده نیروهای امنیتی فلسطین برای تعقیب و بازداشت اعضا و حامیان حماس در کرانه باختری رود اردن درحالی ادامه دارد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست چند روز پیش شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت رام الله همکاری امنیتی خود را با سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن متوقف می‌کند.

حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی بارها از تشکیلات خودگردان فلسطین به سبب همکاری و هماهنگی امنیتی با ارتش اسرائیل برای تعقیب و بازداشت فعالان فلسطینی از جمله اعضای دو جنبش حماس و جهاد اسلامی انتقاد کردند.

در همین حال روزنامه عبری زبان معاریو نوشت بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری به دست عناصر سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در چارچوب مقدمه‌چینی این تشکیلات برای برگزاری انتخابات اسرائیل و همچنین جلوگیری از قیام فلسطینیان صورت می‌گیرد. این روزنامه نوشت: این بازداشت‌ها پس از اعمال فشارهای فراوان بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جهت آرام‌سازی توده فلسطینیان و ممانعت از حملات آنان علیه مواضع صهیونیستی صورت گرفت. در بخش دیگر این گزارش آمده است: تشکیلات رام‌الله می‌کوشد در شرایط کنونی اوضاع را آرام نگه دارد؛ به امید این‌که انتخابات اسرائیل به یک تغییر سیاسی منجر شود و تل‌آویو درآمدهای مالیاتی بلوکه شده این تشکیلات را آزاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها