گاهی هنگامی که قصد دارید به پدربزرگ‌ها یا مادربزرگ‌های خود استفاده از رایانه یا انجام کاری در رایانه را آموزش دهید، ممکن است برای دید بهتر آنها موضوعات به‌نمایش درآمده در صفحه را بزرگ کنید و حتی در مرورگر وب نیز با استفاده از قابلیت بزرگنمایی، متون را کمی درشت‌تر کنید تا مشاهده‌ آنها براحتی صورت گیرد، اما با این حال باز هم هرچه اصرار می‌کنید نشانگر ماوس را به نقطه‌ مورد نظر انتقال دهند در انجام آن با مشکل مواجه هستند.
کد خبر: ۷۷۸۳۰۸
بزرگنمایی نشانگر ماوس در یوسمیت

خیلی اوقات برای رفع این مشکل محتوای به‌نمایش درآمده را بزرگ‌تر کرده و گمان می‌کنید محتوای مورد نظر شما در صفحه ‌نمایش را نمی‌بینند در صورتی‌که مشکل از جای دیگری است! بزرگ‌ترین مشکل سالمندان و افرادی که چشمان ضعیفی دارند و دوربین هستند، مشاهده‌ نکردن نشانگر ماوس روی صفحه ‌نمایش است. به این ترتیب آنها نمی‌توانند نشانگر ماوس را روی صفحه مشاهده کنند و بالطبع نمی‌توانند آن را به محدوده‌ موردنظر انتقال دهند، زیرا از جایگاه فعلی آن بی‌خبر‌ند.

اگر شما نیز قصد دارید گاهی رایانه‌ مک مجهز به سیستم‌عامل یوسمیت را در اختیار افراد سالمند قرار دهید یا بینایی فردی که از رایانه استفاده می‌کند ضعیف است، می‌توانید از روش بزرگنمایی نشانگر ماوس کمک بگیرید تا این مشکل رفع شود:

1 ـ از بالا سمت چپ صفحه‌نمایش روی لوگوی اپل کلیک کرده و System Preferences را انتخاب کنید.

2 ـ در پنجره‌ تنظیمات سیستمی روی Accessibility کلیک کنید و در ادامه با مراجعه به بخشVision روی Display کلیک کنید.

3 ـ میله‌ تغییر اندازه در نوار Cursor size را از سمت چپ به راست انتقال دهید تا بزرگنمایی نشانگر ماوس اعمال شود.

4 ـ هنگامی که نشانگر ماوس به میزان موردنظرتان بزرگ‌ شد پنجره‌های فعال را ببندید.

توجه: برای بازگشت به حالت اولیه کافی است این مراحل را تکرار کرده و میله‌ تغییر اندازه را به حالت Normal برگردانید.

در صورتی‌که فکر می‌کنید در بیشتر موارد به استفاده از این قابلیت نیاز دارید می‌توانید با فعال کردن علامت چک‌مارک کنار گزینه ‌ Show Accessibility status in menu bar، در پنجره‌ Accessibility، آیکون دسترسی به بخش Accessibility را به منوی اصلی دستگاه در بخش نوار وضعیت اضافه کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها