یواشکی روزنامه ها

طلاق به خاطر حجاب!

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۷۹۸۵
طلاق به خاطر حجاب!

حاج قاسم در حرم امامین عسکریین(ع)

‌روزنامه قدس به نقل از جهان نوشت: اخیراً تصویری از سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فضای مجازی منتشر شده که از تشرف وی در روز شنبه نهم اسفندماه 1393 به حرم امامین عسکریین(ع) حکایت دارد.

طلاق به خاطر حجاب!

قدس از از قول نامه نیوز نوشت: یکی از فوتبالیستهای تیم مطرح لیگ برتری که امسال حاشیه‌های زیادی را برای خود و تیمش به وجود آورده، در زندگی شخصی هم دچار حاشیه‌های زیادی شده است. در جدیدترین اقدام، این بازیکن همسرش را به دلیل چادری بودن طلاق داده است!

«خط کفاف» جایگزین «خط فقر»!

ایسنا: حسین انواری، سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) گفت: خط فقر را به شکلی که در حال حاضر تعریف می‌شود، قبول ندارم، زیرا باید در نظر گرفت که خط فقر در کجا مدنظر است؟ در شهر، روستا، کویر و یا بین عشایر؟ وی افزود: در حال حاضر به جای طرح کردن خط فقر، باید «خط کفاف» را جایگزین کرد، زیرا خط فقر واژه‌ای بی‌معناست.

نیمی از بنگاه‌های کوچک تعطیل شدند

قدس نوشت:حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار با بیان اینکه حدود 50 درصد بنگاه‌های کوچک بعد از مشکلاتی که درباره تحریمها اتفاق افتاد، بسته شده‌اند، گفت: انتظار ما از دولت درباره 50 درصد باقی مانده است. اگر دولت یازدهم برای 50 درصد باقی مانده در سال آینده برنامه مشخصی نداشته باشد، میزان بیکاری در سال آینده افزایش و بازار کار با تهدید‌های جدی‌تری مواجه خواهد شد.

تاکسی‌ها پیامکی می‌شوند!

روزنامه قدس از قول سایت عصرایران نوشت:: قناعتی عضو، هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تمامی پروسه درخواست و اعزام تاکسی، پیامکی خواهد بود، گفت: با نصب این برنامه، دیگر مسافران دنبال تاکسی نخواهند گشت.

تکذیب خبر اخراج ایرانیان از امارات

قدس نوشت: سفارت ایران در ابوظبی با انتشار بیانیه‌ای خبر منتشر شده برخی از رسانه‌ها در خصوص اخراج ایرانیان مقیم امارات را رد و آن را غیرواقعی توصیف کرد.

مار آدمخوار شایعه بود

روزنامه قدس نوشت: جمشید عبدی پور، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیدا شدن مار 22 متری آدمخوار در دنا صحت ندارد.

چاپ جزوه‌های داعش

قدس به نقل ازالعالم نوشت: فرمانده پلیس استان دیالی فاش کرد، جزوه‌های تبلیغاتی داعش در برخی کشورهای عرب همسایه عراق چاپ شده است.

بندرعباس در وضعیت خطرناک

روزنامه قدس به نقل از سایت فرارو آورده: مجید وفادار، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: در حالی که میزان استاندارد ذرات هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است، غبار محیطی بندرعباس در روز شنبه به یک هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده که به عنوان هوای خطرناک محسوب می شود.

تعیین رئیس دانشگاه‌ تهران بعد از عید

روزنامه قدس نوشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به اینکه شورا تا قبل از عید دیگر جلسه ندارد، تعیین تکلیف رؤسای دانشگاه‌های تهران و فرهنگیان به بعد از عید موکول می‌شود.

شکایت علیه وزیر سابق

قدس نوشت: عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از شکایت این کمیسیون از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم، به دلیل عدم بیمه سپاری کارگزاران مخابرات روستایی، به دستگاه قضا خبر داد.

تعطیلی کارخانه قند ورامین

قدس آنلاین نوشت: کارخانه تصفیه قند ورامین، یکی از قدیمی ترین کارخانه های استان تهران و کشور به دلیل کمبود شکر خام به عنوان ماده اولیه از اوایل اسفندماه جاری تعطیل شده و 400 کارگر شاغل آن بیکار شده اند.

آفت شرکت های شبه دولتی برای اقتصاد

روزنامه قدس به نقل از سایت افکارنوشت: محمد علی امانی، قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بزرگترین بدهکار مالیاتی کشور خود دولت است که باید ابتدا گرفتن مالیات را از خود شروع کند. وی افزود: امروز مردم در معیشت اقتصادی خود دچار مشکلاتی هستند و از دولت انتظار دارند عزمی جدی برای حل این مشکلات داشته باشد. متأسفانه شرکتهای شبه دولتی آفتی جدی برای اقتصاد کشور است و نمی‌گذارند اقتصاد به بخش خصوصی سپرده شود.

فیس‌بوک هک شد!

قدس نوشت: محمد رمضان محقق مصری به عنوان یک هکر کلاه سفید مصری، موفق شد پلت‌فرم محبوب فیس‌بوک را تنها با استفاده از یک سند متنی Word هک کند.

5 مدیر رده بالای دو تابعیتی

قدس به نقل ازمهر نوشت: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به طرح نمایندگان مجلس برای تحقیق از مدیران دو تابعیتی گفت: پنج تن از مدیران کشور در سطح کلان دو تابعیتی اند.

59 درصد مخازن سدهای ایران خالی است

قدس از قول سایت تابناک نوشت: وزارت نیرو با اعلام اینکه هم اکنون 59 درصد مخازن سدهای بزرگ کشور خالی از آب است، میزان کاهش ورود آب به مخازن از ابتدای مهرماه امسال تاکنون را 16 درصد اعلام کرد.

یک میلیون معلول عیدی ندارند!

روزنامه قدس به نقل ازآنا نوشت: همت محمودنژاد، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با انتقاد از عدم تخصیص عیدی و پاداش به همه معلولان کشور گفت: دولت باید به مشکلات و مسایل اقتصادی معلولان کشور توجه کند. وی افزود: امسال هیچگونه پاداش و یا هدیه‌‌ای به معلولان پشت نوبتی بهزیستی کشور که بیش از یک میلیون و 100 هزار نفرند، تعلق نگرفته است.

دستگیری اشتباهی بخاطر غذای چینی

قدس به نقل از مهر نوشت: پلیس فرودگاه مسکو از دستگیری دهها مسافر اهل چین به اتهام حمل مواد مخدر خبر داد. با این حال سفارت چین در مسکو با رد این مطلب اعلام کرد آنچه که مسافران مذکور حمل می کرده‌اند، نوعی غذای چینی است.

رویتر: تحریم‌ها آسیب‌پذیری ایران را کاهش داده است

رویتر: تحریم‌ها آسیب‌پذیری ایران را کاهش داده است

روزنامه کیهان در ستون ویژه خود نوشت:برخلاف برخی تحلیل‌ها در داخل، تحلیلگران غربی معتقدند تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت از آسیب‌پذیری اقتصاد ایران کاسته است.

خبرگزاری رویتر در تحلیلی از مبدا واشنگتن نوشت: کارشناسان، دیپلمات‌ها و حتی قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا، ادعای تن دادن ایران به دادن هرگونه امتیاز در مذاکرات هسته‌ای را به دلیل کاهش قیمت نفت غیرواقع‌گرایانه می‌دانند. آنها خاطرنشان می‌کنند که ایران پیش از این در مقابل نوسان‌های شدید قیمت نفت ایستادگی کرده و تحریم‌های اعمال شده تاثیر نفت بر اقتصاد این کشور را کم کرده است.

رویتر اضافه کرد: عده‌ای دیگر از تحلیلگران معتقدند ایران احتمالا هرگونه امتیاز بیشتر را برای خود تحقیرآمیز دانسته و آماده است در صورت فروپاشی مذاکرات جاری عطای هرگونه توافق را به لقایش ببخشد. اکثر این تحلیلگران بر این باورند که نفت به تنهایی نمی‌تواند در موضع چانه‌زنی تهران تغییری به وجود آورد.

رویتر می‌نویسد: تحریم‌های اعمال شده میزان صدور نفت ایران را به حدود نصف کاهش داد. میزان درآمد این کشور از محل صدور نفت و گاز طبیعی در سال مالی 2013-14 بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول پنجاه و شش میلیارد دلار بود. به عبارت دیگر تحریم‌های فعلی از میزان آسیب‌پذیری ایران در مقابل سقوط قیمت نفت کاسته است چرا که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام این کشور عمدتا در حساب‌های کشورهای خریدار گیر می‌کند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا معتقد است: تاثیر کوتاه‌مدت قیمت نفت بر ایران به دلیل تحریم‌هایی که پیش از این دسترسی دولت به درآمد نفتی نگهداری شده در خارج کشور را محدود کرده، کند شده است.

رویتر آنگاه از قول یک کارشناس آمریکایی نوشت: اگر در توافق با ایران تعلل نشان داده شود این آمریکا خواهد بود که بازنده خواهد شد چرا که ممکن است نتواند ائتلاف کنونی را در مذاکره حفظ کند و این ائتلاف از هم خواهد پاشید.

دهن کجی 100 روزه دولت به شورای انقلاب فرهنگی

کیهان آورده:با وجود تأخیر 100 روزه در تعیین تکلیف سرپرستی 30 دانشگاه، این امر به سال آینده موکول شده است.

روزنامه شرق در این زمینه با اشاره به عدم طرح موضوع ریاست دانشگاه تهران در جمع اخیر شورای انقلاب فرهنگی نوشت: با وضعیت فعلی، بررسی صلاحیت بیش از 30 سرپرست دانشگاه به سال آینده موکول می‌شود؛ چرا که طی شش ماه اخیر برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ریتم کندی به خود گرفته است.

بر اساس عرف موجود در این نهاد، جلسات هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و در صورتی که رئیس جمهور در سفر یا برنامه‌ای از پیش تعیین شده حضور داشته باشد، رئیس قوه مقننه ریاست شورا را برعهده می‌گیرد و جلسات برگزار می‌شود. اما اگر ریتم کند جلسات این شورا را در نظر نگیریم، سه‌شنبه 26 اسفند این شورا می‌تواند تشکیل جلسه دهد و باز هم با توجه به عرف موجود در این نهاد، در بهترین حالت تنها صلاحیت هفت رئیس دانشگاه بررسی می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت تأیید صلاحیت 30 سرپرست دانشگاه به سال آینده موکول شد. در این میان تأیید صلاحیت سرپرست دانشگاه تهران به عنوان رئیس دانشگاه مادر کشور از سایر رؤسای دانشگاه‌ها نیز مستثنی نیست.

این روزنامه حامی دولت می‌افزاید: نکته حایز اهمیت دیگر، دستور جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پنج جلسه اخیر است. این شورا در آخرین مورد در پنج آذر ماه 1393 به بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها پرداخت و از آن تاریخ تاکنون تأیید صلاحیت هیچ سرپرستی را در دستور کار خود قرار نداده است.

شرق با اشاره به عدم اعتماد مجلس به نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم نوشت: سرانجام با معرفی فرهادی طلسم یک ساله شکسته شد اما حالا می‌توان عدم ثبات در مجموعه مدیریتی وزارت علوم را انتقال «عدم ثبات» از ستاد وزارت به متن دانشگاه‌ها خواند؛ چرا که هم اکنون بیش از 33 دانشگاه کشور با سرپرست اداره می‌شوند. در حال حاضر با توجه به اقبال مخالفان دولت نسبت به «محمد فرهادی»، وزیر کنونی علوم که پس از دو سرپرست، یک وزیر و سه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم به مجلس، پا به این وزارتخانه گذاشته است، می‌توان این مرحله را گذار بی‌ثباتی از ستاد وزارت علوم به دانشگاهها خواند... اما حالا بازی‌های سیاسی در حوزه وزارت علوم از مجلس به شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده چرا که بیش از 36 رئیس دانشگاه در صف تأیید شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته‌اند و ترکیب این شورا نشان می‌دهد، منتقدان دولت در حوزه وزارت علوم و آموزش عالی حرف‌های بیشتری برای به کرسی نشاندن دارند.

شرق با زبان بی‌زبانی اذعان می‌کند رئیس جمهور و برخی اعضای دولتی شورای انقلاب فرهنگی به اعتبار آگاهی از نظر شورا نسبت به برخی فعالان فتنه 88 –نظیر نیلی احمدآبادی- سعی در دور زدن این شورا و انجام اقدامات غیر قانونی دارند که نمونه آن 9 ماه سرپرستی احمدآبادی بر دانشگاه تهران است حال آن که طبق قانون یک فرد نمی‌تواند بیش از 3 ماه سرپرستی کند.

اخیراً سیدرضا اکرمی مشاور رئیس جمهور در مصاحبه با نامه نیوز گفته بود: بنده از نظر بینشی مشکلی با روحانی ندارم بلکه همراه او نیز هستم اما در برخی روش‌ها به او «ان قلت» دارم. به طور مثال وزارت علوم در دولت یازدهم کارنامه خوبی از خود نشان نداده است. این وزارتخانه 9 ماه وزیر داشته، 6 ماه سرپرست، سه نفر معرفی شده‌اند که مجلس رأی نداد که بالاخره به آقای فرهادی ختم به خیر شد. بنده به ایشان گفتم که آقای روحانی وزیر علوم باید قابل و لایق باشد. لایق باشد که وزارت‌خانه را اداره کند و قابل باشد تا مجلس به او رأی اعتماد بدهد. الان اداره شدن 27 دانشگاه با سرپرست چه معنایی دارد؟

منشأ اخبار دروغ در فیگارو چه کسانی بودند؟

روزنامه کیهان نوشت:سه روز پس از انتشار مصاحبه جنجالی فائزه هاشمی با روزنامه فرانسوی فیگارو که در آن از بهاییان و منافقان به عنوان مردان و زنان بزرگ یاد کرده و به منافقین لقب «مجاهدین» داده بود، این نشریه اقدام به انتشار خبری دروغ درباره وضعیت سلامت رهبر معظم انقلاب کرد.

هفته گذشته روزنامه فرانسوی فیگارو با انتشار مصاحبه‌ای با فائزه هاشمی، به نقل از وی نوشت: «زمانی که زندانی بودم، کسانی را دیدم که از آنها به عنوان مردان و زنانی بزرگ یاد می‌کنم: بهایی‌ها، طرفداران مجاهدین، اصلاح‌طلبان؛ و در یک کلام تمامی کسانی که در ایران برای ایده‌های خود مبارزه می‌کنند.» وی شبیه این سخنان را در مصاحبه با روزنامه بهار تکرار کرده بود.

به گزارش رجانیوز سه روز پس از انتشار این مصاحبه، مجدداً اقدام به انتشار خبری دیگر در رابطه با ایران کرد. این خبر تلاش کرده بود تا اطلاعاتی دروغ را درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب در قالب گزارشی خبری منتشر کند.

رجا نیوز می‌افزاید: این در حالی است که در سالیان گذشته نیز به صورت مکرر، برخی اخبار دروغ درباره رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های غربی به عنوان گزارش‌هایی سری و محرمانه منتشر شده است که درباره منشأ برخی از این اخبار، نیک‌آهنگ کوثر خبرنگار فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای، افشاگری‌های قابل تأملی انجام داده بود. نیک‌آهنگ کوثر، در نامه‌نگاری‌ها و افشاگری‌هایی که درباره رفیق گرمابه و گلستان خود (مهدی هاشمی) انجام داده، درباره تلاش وی برای انتشار اخبار دروغ علیه ارکان نظام و رهبر انقلاب می‌نویسد: «مهدی هاشمی چند مورد درخواست هم از من داشت. یکی پیدا کردن یک روزنامه‌نگار که قابل اعتماد باشد و ایشان برایش مسائل را بازگو کند و روزنامه‌نگار هم بنویسد، من این روزنامه‌نگار را به مهدی هاشمی معرفی کردم و ماجرا را از سر خودم برداشتم. دیگر تلاش کرد سایتی بسیار پر بیننده را برایش بگیرم، که دیدم بهترین کار، دادن شماره تلفن‌های طرفین به هم بود تا هیچ کاری به مذاکرات‌شان نداشته باشم. از من خواست کمک کنم سایتی برای انتشار مطالب علیه آیت‌الله خامنه ای برایش درست کنم، که اتفاق نیفتاد. اطلاعاتی درباره [آیت‌الله] خامنه‌ای هم داده بود که منتشر نکردم و به شکل عجیبی! شبیه همان‌هایی بود که مخملباف منتشر کرد.»

کوثر در متن دیگری درباره سخنان مهدی هاشمی می‌گوید: «در اواخر مهرماه 1389، چند بار از... سؤال کردم که چگونه به دنبال چنین عملی است، به من تأکید کرد که وظایف در خانواده... تقسیم شده است و اگر پدرش وظیفه‌ای دارد، او وظیفه دیگری دارد و خواهرش وظیفه‌ای دیگر».

شاید با کنار هم گذاشتن این پازل به خوبی بتوان دریافت که منشأ اخبار دروغ اخیر در روزنامه فیگارو چه کسی بوده است.

ژنرال سلیمانی کابوس سیاستمداران آمریکایی

کیهان آورده:«به گفته دوستان و دشمنان ایران، نقش این کشور از دریای مدیترانه تا خلیج عدن گسترش یافته است».

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال با اشاره به عملیات آزادسازی تکریت و استان صلاح‌الدین، نقش ژنرال قاسم سلیمانی را در بسیج نیروهای مردمی عراق و هماهنگی نیروها مورد تاکید قرار داد. این روزنامه نوشت: جمهوری اسلامی که از سال 1357 به دنبال صدور انقلاب خود بوده، به گفته دوست و دشمن، اکنون دامنه نفوذش از دریای مدیترانه تا خلیج عدن گسترش یافته است. پیشتر ایران با استفاده از نیروهای نیابتی حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین عرض‌اندام می‌کرده، اما با ظهور داعش و همین‌طور بالا گرفتن درگیری‌های داخلی در یمن، و نیز جنگ داخلی سوریه، خود مستقیما وارد عمل شده است.

از سوی دیگر روزنامه لس‌آنجلس تایمز، در گزارشی خاطرنشان کرد: برخی به ژنرال قاسم سلیمانی لقب «سوپرمنی» داده‌اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از این که ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کجا ظاهر ‌شود و چه تصاویری از او چه در کنار رهبران ارشد ایران و چه در میان جنگجویان مردمی منتشر شود، وی همچنان کابوسی برای سیاستگذاران آمریکایی است، یک چهره مبهم اما ظاهرا همه جا حاضر، با توجه به حضور وسیع و گاهی اسطوره‌ای‌اش در فضای مجازی و گزارش‌های بی‌وقفه مطبوعات بین‌المللی، می‌توان گفت که وی به طور همزمان در چند میدان جنگ حضور دارد.

لس‌آنجلس تایمز افزود: در فضای مجازی سلیمانی، با محاسن خاکستری، چهره با صلابت و شباهتی به «جالب‌ترین مرد در جهان» به یک چهره تاثیرگذار مهم، تبدیل شده است. حضور وی در میادین جنگ، طبق روایت‌های فزاینده به منزله پیروزی برای جنگجویانی است که شانس بهره‌مندی از حضور وی را دارند. سلیمانی به تازگی در کمک به حمله اخیر دولت عراق برای بازپس‌گیری شهر تکریت عراق از دست داعش نقش داشته است. وی که نزد مردم عراق بسیار محترم است، ظاهرا برای «مشورت» به فرماندهان عراقی به آنجا رفت.

روزنامه آمریکایی نوشت: ناظران حوادث خاورمیانه با حساسیت خاصی تحرکات سلیمانی را در سراسر سوریه و عراق و دیگر مناطق جنگی ردیابی می‌کنند و هر تصویر جدیدی از او به هنگام بازدید از نیروهای خط مقدم، گفت‌وگو با مقامات رده‌بالا و حتی دلجویی دادن به یک کودک کانون توجه قرار می‌گیرد.

کارل شارو طنزپرداز لبنانی اخیرا در وبلاگش نوشت: سلیمانی به نماد قابلیت‌های اطلاعاتی و اسطوره‌ای سری، مرموز و پشت‌پرده ایران تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد، با توجه به توانایی خاص این فرمانده گریزپا در حضور همزمان اما مخفی در دو جا، معمول‌ترین واژه‌ای که در توصیف او به کار گرفته می‌شود، واژه «مرموز» است. اما بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد «سوپرمنی» ترفند دیگری نیز دارد که سفر در زمان است.

اطلاعات پردرآمدها پس از 11 ماه همچنان در دسترس نیست!

11روزنامه کیهان نوشت:ماه پس از دعوت دولت به انصراف از دریافت یارانه، معاون اسبق وزارت اقتصاد می‌گوید دولت هیچ آماری برای حذف یارانه پردرآمدها ندارد.

سعید شیرکوند معاون وزیر اقتصاد در دولت اصلاحات در مصاحبه با اقتصادپرس و درباره مصوبه مجلس در مورد حذف یارانه پردرآمدها گفت: موضوع این نیست که دولت نخواهد افراد را حذف کند، موضوع نخواستن دولت نیست بلکه مسئله نتوانستن است.

وی گفت: نوع اداره اقتصاد به گونه‌ای بوده که در آن بسیاری از اطلاعات لازم به صورت دقیق جمع‌آوری نشده است. سازمان‌ها و نهادهایی که باید این اطلاعات را جمع می‌کردند این مسئولیت را به درستی انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئله این است که در کشور ما آمار و اطلاعات وجود ندارد، اگر هم دولتی یا سازمانی بخواهد وارد این حوزه شود و شفافیت آماری ایجاد کند باید قبل از آن بسیاری از سوالات را جواب دهد. سوالاتی مانند اینکه چرا باید حساب بانکی افراد چک شود؟ چرا نباید حساب بانکی افراد چک شود؟ حساب بانکی افراد جزو اسرار محرمانه کسی نیست. سازمان مالیاتی باید گردش حساب بانکی افراد را بداند، باید بتواند ترنور هزینه‌ای و درآمدی آن را محاسبه کند تا بتواند مالیات را که حقوق جامعه است از افراد بگیرد. پس دولت چگونه می‌خواهد بداند چه کسانی در چه دهکی قرار می‌گیرند و آن وقت دولت می‌تواند وارد تصمیم‌گیری شود که چه دهکی را باید حمایت مالی کند و چه دهکی را باید از دریافت یارانه‌ها حذف کند.

شیرکوند با تاکید بر اینکه دولت حقیقتا هیچ آماری از مردم ندارد، افزود: دولت نمی‌تواند به فرم‌های خوداظهاری هم تاکید کند، چون این فرم‌ها هم چیزی را تایید نکرده است.

در همین حال مصطفی شریف عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ این سوال که «دولت معتقد است ما نمی‌توانیم به حریم خصوصی افراد و اطلاعات پولی و مالی آنها در بانک دست برده و اطلاعات آنان را استخراج کنیم و این عمل توسط برخی از کارشناسان دولت غیراخلاقی تلقی می‌شد. آیا دولت از نگاه شما چنین حقی را ندارد؟» به روزنامه آرمان گفت: این امر دخالت در امور خصوصی افراد نیست و در تعداد زیادی از کشورها در بحث مالیات‌گیری و سیاست‌های دیگر و حتی مسائل حساس ملی، این اطلاعات از بانک‌ها توسط دولت تخلیه می‌شود. ضمن اینکه دولت به راحتی می‌تواند به جای این کار بخش‌های کم‌بضاعت را جدا کند و به آنها یارانه بدهد. این افراد می‌توانند شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی و بازنشستگان و... باشند. اینها اطلاعاتی است که خود به خود در اختیار دولت است. ضمن اینکه دولت در این زمینه نمی‌تواند تنها به حساب‌های بانکی افراد دست ببرد بلکه بخش زیادی از درآمدهای افراد به صورت ملک و زمین و سرمایه می‌تواند باشد. لذا با توجه به اختیار دولت، بهانه عدم توانایی دولت در شناسایی بخش‌های ثروتمند جامعه درست نیست.

وی تصریح کرد: دولت نباید از حذف یارانه ثروتمندان بترسد اتفاقا این کار باعث محبوبیت دولت در میان مردم می‌شود.

اهدای 2 خودروی هیبریدی از ژاپن به دولت

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری، درخواست شده است با توجه به اهدای 2 دستگاه خودروی هیبریدی از کشور ژاپن به یکی از دستگاه های دولتی کشورمان، نسبت به حذف یا تعیین تخفیف ویژه در حقوق ورودی و سود بازرگانی این خودروهای دو نیرویی توسط هیئت دولت اقدام شود که مقرر شده با استناد به قانون مستثنی شدن ماشین آلات خودروهای اهدایی مصوب سال 1376، در این خصوص تصمیم گیری شود.

شکایت از نهاد ریاست جمهوری به خاطر عدم ثبت نام یارانه

خراسان نوشت:بر اساس شکایتی که فردی به نام "ش.ع" به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده است، اعلام شده که با توجه به عدم موفقیت وی در ثبت نام یارانه طی مدت ۳ روز مقرر شده توسط دولت، باید نسبت به رسیدگی قضایی به این موضوع اقدام شود که دولت نیز در لایحه پاسخگویی خود اعلام کرده است با توجه به اینکه طبق بند «و» قانون بودجه سال ۱۳۹۳، افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه کنند ، مسئولیت عدم اقدام این فرد در موعد مقرر، متوجه دولت نخواهد بود.

فرید زکریا: ایران تسلیم فشار نمی‌شود

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر نوشت:«فرید زکریا» در واشنگتن پست نوشت: «نتانیاهو 25 سال است که می‌گوید ایران در آستانه تولید هسته‌ای است. او درسال 1996 یعنی 19 سال پیش خطاب به کنگره سخنانی را به زبان آورد که خیلی به سخنان چند روز پیش او در همین نهاد شباهت داشت». به گزارش انتخاب، او افزوده است: «این تئوری که ایران زیر تداوم فشارها کم می‌آورد، حقایق را نادیده گرفته است. ایران کشوری پرافتخار و ملی‌گرا است و 36 سال تحریم غرب را همراه با قیمت پایین نفت تحمل کرده است. آنها همچنین با جنگی هشت ساله مواجه شدند. برنامه هسته‌ای ایران محبوب است، حتی سران اپوزیسیون داخلی ایران نیز از آن حمایت می‌کنند.»

بازتاب منفی سخنرانی نتانیاهو در اسرائیل

ایران آورده:سخنان نتانیاهو در کنگره امریکا با انتقاد اسرائیلی ها مواجه شد. هاآرتص در تحلیلی نوشت: «بسیاری بر این اعتقادند که اظهارات نتانیاهو در واشنگتن کاملاً بی فایده بوده و چیزی بیشتر از پیش از سخنرانی او به دست نیامده است.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این روزنامه اسرائیلی افزود: «برخلاف دولت بوش، ‌در حال حاضر دولت اوباما نشان داده است که نه گزینه نظامی علیه ایران را می‌خواهد و نه از حمله اسرائیل به ایران حمایت می‌کند... ‌در اولین ساعات بعد از انجام سخنرانی توسط نتانیاهو در کنگره، این طور به نظر می‌رسید که او موفق شده است هواداران جمهوریخواه و طرفداران دموکرات خود را برانگیزد تا لایحه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را پیش ببرند اما در اواخر هفته، همه این خوشبینی‌ها رنگ باخت هر چند طرفداران لایحه تحریم می‌گویند در اواخر این ماه آن را بررسی می‌کنند.

اما تنها چند روز پس از سخنرانی‌ها، بسیاری بر این اعتقادند که اظهارات نتانیاهو در واشنگتن کاملاً بی فایده بوده و چیزی بیشتر از پیش از سخنرانی او به دست نیامده است.»

همچنین رئیس سابق موساد نیز سخنرانی نتانیاهو را در کنگره بی‌معنی خواند و سیاست‌های وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران را زیر سؤال برد. به گزارش تسنیم به نقل از تایمز آو اسرائیل، «میر داگان» در مصاحبه با کانال دو اسرائیل در واکنش به سؤالی درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره و ادعای او درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، چنین واکنش نشان داد: «مزخرف».

وزیر تعاون دولت دهم هم پرونده‌دار شد

ایران نوشت:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از شکایت این کمیسیون از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم، به دلیل عدم بیمه سپاری کارگزاران مخابرات روستایی، به دستگاه قضا خبر داد. به گزارش ایرنا، عبدالرضا عزیزی در نشست شورای اشتغال خراسان شمالی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بجنورد برگزار شد، گفت: «اعضای کمیسیون، وزیر پیشین را طبق ماده 206 در امر عدم بیمه کارگزاران مخابرات روستایی مقصر می‌دانند.» وی اضافه کرد: «بر این اساس، با اعمال ماده 206، پرونده وزیر دولت دهم برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شده و نظر این دستگاه نیز برای ما محترم خواهد بود.

تکذیب آغاز دور جدید اخراج ایرانیان از امارات

روزنامه ایران آورده:سفارت ایران در ابوظبی خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها درخصوص آغاز دور جدید اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی را رد و آن را غیرواقعی توصیف کرد. به گزارش مهر، در بیانیه این سفارتخانه آمده است: «در دو سال قبل تعدادی از ایرانیان از امارات اخراج شده‌اند که با تلاش‌های دیپلماتیک و رایزنی مقامات کشور این موضوع حل و فصل و اخراج‌ها خاتمه یافت.»

پیش‌تر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که دور جدید «اخراج ایرانیان» مقیم امارات متحده عربی مخصوصاً در ابوظبی کلید خورده است.

تحقیقات ادامه دارد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که علیزاده‌طباطبایی گفت: ختم رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی هنوز اعلام نشده است. فارس نوشت؛ محمود علیزاده‌طباطبایی با اعلام این خبر افزود: لزومی ندارد که قاضی حتماً ختم رسیدگی را به اصحاب دعوا اعلام کند. وی ابراز کرد: قاضی هروقت لازم بداند ختم رسیدگی را اعلام می‌کند اما من روز چهارشنبه که برای پیگیری پرونده به دادگاه رفتم، مشخص شد که همچنان مشغول تحقیقات هستند.

تکذیب اخراج ایرانیان از امارات

آرمان نوشت:شنیده شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی در بیانیه‌ای خبر منتشره در برخی از رسانه‌ها درخصوص آغاز دور جدید اخراج ایرانیان مقیم امارات عربی متحده را رد و آن را غیرواقعی توصیف کرد. فرارو نوشت؛ در این بیانیه آمده است: وضعیت اقامت و زندگی ایرانیان مقیم امارات عادی است و خبر اخراج گروهی از ایرانیان از امارات دور از واقعیت است. در دو سال قبل تعدادی از ایرانیان از امارات اخراج شده‌اند که با تلاش‌های دیپلماتیک و رایزنی مقامات کشور این موضوع حل و فصل و اخراج‌ها خاتمه یافت.

محکومیت جاعل سربرگ‌های قوه قضائیه

آرمان آورده:شنیده شد که جاعل سربرگ‌های قوه قضائیه به دو فقره ده سال حبس محکوم شد. «الف.ش» در دفتر ترجمه غیرمجاز خود اقدام به جعل سربرگ‌های قوه قضائیه و مترجمان رسمی کرده بود که در پی کشف آنها توسط بازرسان اداره کل از وی به مراجع قضایی اعلام شکایت شد. درنهایت شعبه 1032 دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران وی را به خاطر ارتکاب جرائم مذکور به تحمل دو فقره ده سال حبس محکوم کرد.

تعلیق مجوز 102 دفتر خدمات مسافرت هوایی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که براساس بازرسی‌های به عمل آمده از 350 دفتر خدمات مسافرت هوایی از سوی بازرسان کمیته فنی این سازمان تعداد 57 فقره مجوز لغو و 102 مجوز به دلیل رعایت نکردن قوانین، مقررات و عدم تطبیق با آیین‌نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده است. پارسینه نوشت؛ این گزارش افزود: دفاتر خدمات مسافرت هوایی که مجوز فروش بلیت هواپیما از این سازمان دریافت کرده‌اند، ضروری است به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و رسیدگی به تخلفات احتمالی، مجوز خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند. بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به شکل مشترک با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دوازدهم اسفند ماه جاری در قالب تیم‌های بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی به صورت محسوس و نامحسوس بازرسی به عمل می‌آورند.

حکم غرضی برای مخارج انتخاباتی

آرمان نوشت:شنیده شد که وزیر اسبق وزارت ارتباطات در پاسخ به این سوال که بعد از مطرح شدن پرداخت پول و کمک انتخاباتی به تعدادی از نمایندگان مجلس‌های پیشین، اخیراً وزیر کشور نیز در سخنانی از ورود پول‌های کثیف به‌ویژه پول‌های قاچاق و فساد اقتصادی به رقابت‌های انتخاباتی و فضای سیاسی ابراز نگرانی کرده است. نظر شما در این‌باره چیست، گفت: ایشان جسارت و شجاعت زیادی برای گفتن حرف‌هایی به خرج داد که در زیر لایه این رقابت‌ها پنهان است. شخصاً سند یا مدرکی ندارم و ندیده‌ام، اما من هم مانند بسیاری، از هزینه‌های چهار میلیارد تومانی تا 400 میلیارد تومانی هم شنیده‌ام که برای انتخابات خرج شده است. محمد غرضی افزود: این درحالی است که شخصاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری درمجموع 59 میلیون تومان خرج کرده‌ام. ضرب‌المثلی هم هست که می‌گوید تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

سرایدار امانتدار ۱۵ میلیارد را برگرداند

آرمان نوشت:شنیده شد که سرایدار جوان مدرسه‌ای در نظرآباد البرز ۱۵ میلیارد ریال را به صاحبش بازگرداند. خبرگزاری صداوسیما نوشت؛ مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گفت: مرتضی اخلاقی سرایدار مدرسه امام خمینی(ره) این شهرستان، پس از یافتن کیف حاوی چک و وجه نقد به مبلغ 15میلیارد ریال، آن را به صاحبش بازگرداند.

سناتور ضدایرانی به فساد مالی متهم می‌شود

آرمان نوشت:شنیده شد که وزارت دادگستری آمریکا سناتور «رابرت منندز» دموکرات را به فساد مالی متهم کرد. آنا به نقل از سایت «لس‌آنجلس تایمز» نوشت؛ سناتور «رابرت منندز» که به همراه سناتور «مارک کرک» جمهوریخواه طرح ضدایرانی موسوم به «منندز- کرک» مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را معرفی کرده است، توسط وزارت دادگستری آمریکا به فساد مالی متهم شد. وی پس از انتشار گزارش‌هایی که علیه وی در وزارت دادگستری آمریکا تنظیم شده و در حال بررسی است مدعی شد این اتهامات درست نیست و او جایی نمی‌رود. به گزارش شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا روز جمعه ششم مارس افراد مطلع از پرونده سناتور منندز به این شبکه گفته‌اند: اتهامات علیه رابرت منندز روی ارتباط او با «سالمون ملگن»، یکی از حامیان مالی این سناتور دموکرات، متمرکز است. پیش‌تر گزارش رسانه‌ها حاکی از آن بود که «سالمون ملگن» سفر‌های پرهزینه‌ای را برای رابرت منندز ترتیب داده و در عوض از حمایت این سناتور دموکرات برخوردار شده است.

تعطیلی مدارس نیویورک در اعیاد فطر و قربان

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک، از وارد شدن تعطیلی دو عید فطر و قربان به تقویم مدارس دولتی این شهر خبر داد. جمهوری اسلامی نوشت؛ مدارس دولتی شهر نیویورک از این پس به مناسبت دو عید بزرگ اسلامی تعطیل خواهند بود. «بیل دی بلاسیو»، شهردار نیویورک، در این باره گفت: تمامی مدارس دولتی شهر نیویورک از آغاز سال تحصیلی جدید در اعیاد فطر و قربان تعطیل خواهند بود. وی که در مدرسه‌ای در منطقه «بروکلین» در شهر نیویورک سخن می‌گفت، یادآور شد: تعطیلی اعیاد فطر و قربان در مدارس دولتی از جمله وعده‌های انتخاباتی من بوده است. شهردار نیویورک همچنین گفت: خانواده‌های مسلمان از این پس ناچار نیستند بین گرامیداشت عید خود یا حضور در مدرسه، یکی را انتخاب کنند.

ارسال نهال ارس برای ظریف

روزنامه ارمان نوشت:شنیده شد که رئیس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: دوستداران طبیعت این استان اولین گلدان نهال ارس را به عنوان سمبل استقامت به وزیر امور خارجه ایران ارسال کردند.محمدرضا گل محمدی افزود: با توجه به اینکه درخت ارس در شرایط سخت رویشگاهی کاشته می شود این درخت نماد استقامت و پایداری شناخته شده است. وی دلیل اصلی انتخاب گونه ارس برای ارسال به وزیر امور خارجه ایران را توانمندی، استقامت و پایداری این وزیر در مذاکرات هسته‌ای در مقابل قدرت‌های بزرگ غربی ذکر کرد. رئیس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ارسال اولین نهال ارس به وزیر امور خارجه ایران تقدیری کوچک از خدمات وی در این بخش است. گل محمدی تاکید کرد: گونه ارس سمبل استقامت و پایداری است و این وزیر نیز نمونه ای از مردان مقاوم و با استقامت ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها