معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح به منظور نظارت‌های لازم و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و کمبودهای احتمالی، از پانزدهم اسفند سال جاری (دیروز) آغاز و تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۷۷۴۴۲

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان آن که در ایام پایانی سال، تقاضا برای برخی از کالاها و خدمات مصرفی و مرسوم این مقطع زمانی افزایش پیدا می‌کند، افزود: بر این اساس حوزه نظارت و بازرسی مانند سال‌های گذشته نسبت به تدوین دستورالعمل پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز اقدام خواهد کرد. وی با اشاره به ضرورت‌های موجود به منظور تحقق اهداف طرح یاد شده، تصریح کرد: در جهت اجرای این طرح، سازمان‌های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، استاندارد، تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و دیگر تشکل‌های مرتبط، با سازمان حمایت همکاری داشته و در قالب گشت‌های مشترک ما را در اجرای هرچه بهتر و انبار بهینه وظایف یاری می‌کنند.

به گفته فراهانی، طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز با مشارکت 3000 نفر نیروی بازرس و بالغ بر 22 هزار نفر نیروی بازرس افتخاری که به صورت غیرمحسوس بازار را رصد می‌کنند، به مورد اجرا درخواهد آمد.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اهداف و برنامه‌ریزی‌های طرح یاد شده، اظهار کرد: رسیدگی به شکایات مردمی، ناامن کردن فضا برای افراد سودجو، ایجاد آرامش برای شهروندان و جلوگیری از کمبودهای تصنعی از جمله اهداف اجرایی طرح یادشده است.

فراهانی سپس درباره اولویت‌های نظارتی این ایام در بخش کالایی، گفت: البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، انواع میوه و صیفی‌جات، شیرینی‌جات، لبنیات، مواد پروتئینی، قند و شکر از جمله اولویت‌های نظارتی این طرح است.

وی افزود: در حوزه خدمات نیز همکاران ما بر دفاتر آژانس‌های هواپیمایی، حمل و نقل برون‌شهری، اماکن تفریحی، سیاحتی، زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌های بین‌شهری، خشکشویی‌ها و قالیشویی‌ها، میادین میوه و تره‌بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نظارت داشته و در برخی از این مراکز به صورت شبانه‌روزی استقرار خواهند داشت.

فراهانی با بیان این‌که برای اجرای این طرح، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم انجام شده است، اظهار کرد: برای این منظور اکیپ‌های بازرسی ثابت در مراکز عمده خرید کالا، پایانه‌های مسافربری، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره‌بار مستقر خواهند شد، ضمن آن که بر نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و فروش فوق‌العاده نظارت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها