معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که گم‌شدن 2 تا 3 درصد از گاز تولیدی در جهان امری طبیعی است، گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند و کنتورهای اولتراسونیک به‌صورت پایلوت در برخی مناطق کشور در حال انجام است.
کد خبر: ۷۷۷۰۳۷

پیش از این مقامات وزارت نفت اعلام کرده بودند که سالانه 9 میلیارد مترمکعب گاز در شبکه سراسری کشور گم می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا غروی اظهار کرد: ٣٤ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی، ٢٦٢ هزار کیلومتر شبکه‌های توزیع گاز، ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار انشعاب گاز در شهر و روستاهای کشور وجود دارد.وی با اشاره به تحویل سالانه ١٧٠ میلیارد مترمکعب گاز از بخش بالادستی صنعت نفت، افزود: با توجه به پراکندگی و حساسیت توزیع گاز در کشور بحث اندازه‌گیری و میترینگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این‌که هم‌اکنون سیستم‌های اندازه‌گیری و کنتورهای گاز در کشور با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، یادآور شد: گم‌شدن 2 تا 3 درصد از گاز تولیدی در جهان امری طبیعی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز از تلاش شرکت ملی گاز برای استفاده از کنتورهای هوشمند و کنتورهای اولتراسونیک خبر داد و گفت: هم‌اکنون استفاده از این کنتورها به‌صورت پایلوت در برخی از مناطق کشور در حال انجام است.

غروی از فعالیت بیش از ١٩ میلیون کنتور گاز در کشور خبر داد و افزود: این کنتورها به دلیل داشتن فناوری پایین نیاز به تعویض و ارتقای سیستم دارد از این‌رو از دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی تقاضا داریم برای بومی‌سازی کنتورهای مدرن با شرکت ملی گاز همکاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها