توضیحات قابل توجه یک مدیر نفتی

بابک زنجانی دوم پیدا شد؟

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که برای مبارزه با فساد باید هزینه کرد، گفت: در مقابل مسائلی مانند پرونده بابک زنجانی یا باید سکوت کرد یا پذیرفت که بی‌سابقه‌ترین فسادها رخ داده است.
کد خبر: ۷۷۷۰۳۳

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر این‌که مبارزه با فساد هزینه دارد و باید پای آن ایستاد، عنوان کرد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید کمترین تردیدی به خود راه دهیم.

وی افزود: وقتی پرونده یک تخلف اقتصادی مطرح می‌شود، عده‌ای سعی می‌کنند با تبلیغات منفی خود موجی در جامعه راه بیندازند تا مسئولان را وادار به عقب‌نشینی کنند، اما باید توجه داشته باشیم که اگر در مقابل این افراد عقب‌نشینی کنیم، نظام جمهوری اسلامی آسیب خواهد دید.

جهانگیری با اشاره به برخی پرونده‌های فساد اقتصادی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: برخی از این اتفاقات بر اثر سهل‌انگاری و سوء مدیریت رخ داده، اما علت بروز این مفاسد هرچه که باشد، باید با آن برخورد کنیم، زیرا ما به عنوان مسئولان کشور مسئولیت داریم و باید در برابر مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از برخوردها و اقدامات صورت گرفته در مبارزه با فساد بیان کرد: خوشبختانه امروز هماهنگی مطلوب و رابطه خوبی میان قوای سه‌گانه وجود دارد و می توانیم با استفاده از این فرصت، گام‌های خوبی در جهت مقابله با مفاسد اقتصادی برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی گفت: در دولت تدبیر و امید برای پیشگیری، آیین‌نامه‌‌ای به تصویب رسیده که براساس آن مسئولان نظارتی و حراستی هر وزارتخانه به صورت هفتگی جلساتی برگزار و گلوگاه‌های فساد را شناسایی می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون سامانه‌ای از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون دبیر شورای امنیت ملی ایجاد شده که موضوع پیشگیری فساد را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.در ادامه این جلسه، وزیر اطلاعات با تاکید بر این‌که نحوه برخورد با فساد و مدیریت تخلف باید با محاسبات دقیقی همراه باشد، خاطرنشان کرد: باید در کنار برخوردهای موردی و مدیریت تخلفات، اصلاح فرآیندها را نیز دنبال کنیم، البته در این مسیر امنیت روانی جامعه باید مدنظر قرار گیرد.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز با بیان این‌که همواره پیشگیری هزینه‌‌های کمتری نسبت به درمان دارد، گفت: متخلفان و سوء‌استفاده‌گران اقتصادی همواره حامیانی دارند و چنانچه بخواهیم به صورت ریشه‌ای با مفاسد برخورد کنیم، باید به دنبال شناسایی و برخورد جدی با حامیان مفسدین اقتصادی باشیم.تشکیل یک کارگروه فرادستگاهی برای تدوین سیاست‌های پیشگیرانه از تخلفات مرتبط با زمین‌ از تصمیمات این جلسه بود که مقرر شد با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های متولی امر زمین تشکیل و موضوعات موردنظر را در جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منعکس کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها