رئیس فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مجلس:

«قانون برند» با هدف حمایت از تولیدات داخلی به تصویب مجلس می‌رسد

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان: بیش از یک میلیون رای در بزرگترین نظر سنجی مردمی ثبت گردید و برندهای محبوب مردم مشخص شدند
کد خبر: ۷۷۶۴۲۱
«قانون برند» با هدف حمایت از تولیدات داخلی به تصویب مجلس می‌رسد

به گزارش جام جم آنلاین مراسم معرفی برندهای محبوب از نگاه مردم با حضور مقامات کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران برندهای محبوب و جمعی از هواداران مردمی آنها در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد که طی آن برندهای محبوب از نگاه مردم معرفی شدند و برگزیدگان تندیس زرین برند محبوب در گروه موردنظر را دریافت کردند.

رییس فراکسیون حمایت از مصرف کنندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم با هدف حمایت از تولیدات داخلی، قانون برند را در صورت همکاری نمایندگان در مجلس نهم به تصویب برسانیم.

محمد سعید اربابی در "جشنواره ملی برند محبوب" در مرکز همایش های صدا و سیما با اعلام این خبرافزود: ما در کمیسیون اقتصادی این قول را می دهیم که خارج از نوبت به بحث برند و قانونی کردن آن در کشور بپردازیم و آن را احیا کنیم تا بتوانیم با حمایت از تولیدات داخلی، زمینه مصرف بیشتر این کالاها را در داخل کشور فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه نقش مجلس در توسعه این قبیل فعالیت ها در نهایت به توسعه تولید کالا و خدمات کشور منجر خواهد شد، تصریح کرد: به طور قطع حمایت از تولیدات داخلی می تواند، نقش اساسی را در تحرک مصرف کشور به همراه داشته باشد و حمایت از مصرف و مصرف کننده در نهایت منجر به حمایت از تولید در کشور خواهد شد.

اربابی گفت: آنچه امروز مورد نگرانی مقام معظم رهبری ، دولت و مجلس است، مساله رکورد تولید بوده که این رکورد اقتصاد کشور را نیز متاثر ساخته است.

وی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان قانونگذار و وظیفه دولت به عنوان مجری، حمایت از بخش تولید است تا از این طریق هم قیمت تمام شده کالاها به کمترین قیمت ممکن برسد و همچنین در فضای رقابتی و با حمایت از تولید، امکان کیفیت بخشی به کالا و خدمات را در کشور ایجاد کنیم.

در این مراسم سید محمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با اشاره روز 9 اسفند ماه به عنوان روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان، گفت: با توجه به اینکه در این جشنواره این مردم هستند که برند محبوب را انتخاب می کنند، ضروری به نظر می رسد از سال آینده پیوند هدفمندی بین همایش روز حمایت از حقوق مصرف کننده و جشنواره برند محبوب ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت های دو مجموعه به طور توام استفاده کرد.

وی ادامه داد: در صدد هستیم به رضایتمندی مشتریان از طریق فراخوان دست یابیم و در این مسیر از مصرف کنندگان بیشتری می خواهیم تا به میدان بیایند.

نوابی خاطر نشان ساخت: انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان به عنوان یک تشکل مردم نهاد از ظرفیت مناسبی در بخش غیر دولتی برخوردار است، اما برای قدرتمندتر شدن، این نهاد نیازمند آن است که منابع مالی آن شفاف تامین شده،برای تامین مالی نیازی نداشته باشد، روی دولت و شرکت ها دست نیاز دراز کند.

وی گفت: هر چند ساز و کار این مساله در قانون سال 1388 فراهم شده بود، اما متاسفانه این قانون حذف شد که انتظار می رود، مجلس در زمینه رفع این نقیصه همکاری بیشتری کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاقه به برند یک کشش از سوی مردم است که گرایش مردم به آن و جایگاه برند سبب موفقیت بنگاه های اقتصادی و بهبود شرایط کسب و کار آنان می شود.

وی ادامه داد: صادرات غیر نفتی 46 میلیارد دلاری کشور طی 11 ماه گذشته و رشد 22 درصدی آن طی مدت مشابه آن هم در شرایط تحریم نشان از این دارد که کالاهای ما به ویژه کالاها و لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و مواد غذایی در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارند.

نوابی یادآور شد: در شرایطی که از تحریم عبور کردیم، اما هنوز رونق تجاری نداریم، تولیدکنندگان داخلی نیز می بایست تا حد امکان نرخ ها را با حفظ کیفیت محصول کاهش دهند تا مصرف کنندگان به دلیل ارزانی به سمت کالاهای خارجی نروند. البته مصرف کنندگان نیز باید کالای داخلی را ترجیح دهند تا بتوانیم از این دوران اقتصادی گذر کنیم.

دکتر سید محمد جعفری، رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ادامه این مراسم گفت: این انجمن بزرگ ترین نظر سنجی مردمی را در گروه کالا و خدمات برگزار کرد که بیش از یک میلیون رای در آن ثبت شدند و تنها داوران و تصمیم گیران در این حوزه مردم بودند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان می بایست، نیازها و خواست مصرف کنندگان را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اهتمام به رعایت حقوق مصرف کنندگان و رضایتمندی مشتری از سوی تولید کنندگان می تواند، زمینه رضایتمندی و وفاداری هرچه بیشتر مصرف کننده را به کالاهای تولیدی آنان فراهم آورد.

جعفری اظهار داشت: مدیران نیز با اطلاع از محبوبیت برندشان و سهم آن در بازار، شرایطی را برای ارتقای وفاداری مشتریان فراهم خواهند آورد.

دکترمحمدناطق،رییس کمیته اجرایی این جشنواره نیزگفت: طی دوماه نظرسنجی که ازآذرتاانتهای دیماه امسال درکشورانجام شد،یک میلیون و 187 هزارو 306 رای درنظرسنجی ثبت گردید.لازم به ذکر است برندهای محبوب مبتنی بر آرای ثبت شده مشخص شدند و تنها در هر گروه کالا/خدمات، یک برند به عنوان محبوبترین برند اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 92، 480 برند در 41 گروه کالایی و خدمات در جشنواره برند محبوب شرکت داشتند، گفت: امسال تعداد برندها با افزایش چشمگیر به بیش از 800 برند در 76 گروه کالا و خدمات افزایش یافته است. همچنین آرای ثبت شده به صورت تقریباً متوازنی ثبت شده است که نشان از مشارکت گسترده مردم از اقصی نقاط کشور در این نظرسنجی می شود.

ناطق اظهار داشت: بدیهی است این انتخاب مردمی نشاندهنده خوشنامی ومحبوبیت برندهای منتخب بوده ومی تواند، زمینه سازتوسعه مفاهیم مشتری مداری وتوجه به مصرف کنندگان درحوزه کسب وکارباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها