محاکمات علنی به نفع قاضی و دستگاه قضایی بوده است
اژه‌ای در دیدار با رئیس و معاونان صداوسیما:

محاکمات علنی به نفع قاضی و دستگاه قضایی بوده است

محسنی‌اژه‌ای به پرسش‌های خبرنگاران درباره مهم‌ترین پرونده‌های قضایی پاسخ گفت

صدور حکم مهدی هاشمی تا پایان سال

نشست خبری غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه دیروز درحالی برگزار شد که وی درباره زمان صدور حکم مهدی هاشمی گفت: بعد از آخرین جلسه دادگاه و لایحه تکمیلی که وکلای وی به دادگاه ارائه کردند بر اساس روال عادی ان‌شاءالله تا پایان سال حکم مربوط به این پرونده صادر می‌شود، مگر این‌که خدای ناکرده مشکل خاصی که قابل پیش‌بینی نیست پیش بیاید.
کد خبر: ۷۷۶۳۲۲
صدور حکم مهدی هاشمی تا پایان سال

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر وکیل مهدی هاشمی مبنی بر این‌که موکلش قطعاً تبرئه می‌شود از محسنی‌اژه‌ای پرسید آیا امکان تحقق این ادعا وجود دارد؟ سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا زمانی که حکمی صادر نشود هر حرفی گمانه‌زنی است یا این‌که با انگیزه‌های خاص زده می‌شود. وی با بیان این‌که قاضی با استناد به دلایل و مدارک حکم صادر می‌کند، گفت: حکمی که صادر می‌شود بدوی است و تا زمانی که قطعی شود مقداری طول می‌کشد.

به گزارش ایسنا، او در پاسخ به سوال دیگری درباره ممنوعیت انتشار اخبار رئیس دولت اصلاحات و برخورد قوه قضاییه با رسانه‌های متخلف در این خصوص گفت: دستوری که مقام قضایی صادر می‌کند به قوت خود باقی است تا زمانی که لغو شود یا تغییر کند. برخی خبرگزاری‌ها یا رسانه‌های دیجیتال احتمالا مطالبی را منعکس کرده‌اند که دادستانی در این مورد برخورد کرد و حتی اگر لازم بود توقیف انجام شد، ولی با صحبتی که شد و توضیح و تعهدی که دادند رفع توقیف صورت گرفت.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پرونده‌ای که برای بیمه توسعه تشکیل شده به دلیل عمل نکردن به تعهداتش بوده است، گفت: پرونده بیمه توسعه هم در دولت و هم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم در دادگستری مطرح است. اکنون پرونده در دست بازپرس در حال رسیدگی است. شورای عالی بیمه و هیأت عمومی بیمه مرکزی جلسه‌ای را تشکیل دادند و در خصوص بیمه توسعه تصمیماتی را گرفته‌اند و طبق این جلسات مقرر شد بر اساس این دو مصوبه فعلاً بیمه ایران مسئولیت بیمه توسعه را متکفل شود.

او درباره مرخصی معاون اول رئیس‌جمهور پیشین هم گفت:‌ طبق اعلام ایشان به دادستان و تائید پزشک همسرشان دچار مریضی سختی بوده است و پزشک به نظرش رسیده که اگر شوهر ایشان، ایشان را ببیند چه‌بسا که در روحیه‌شان موثر باشد و لذا به درخواست و نظریه پزشک و ضرورت حضور ایشان بر بالین همسر که دچار مریضی سختی بودند دادستان تهران به صورت موقت با این مرخصی موافقت کرده و این مرخصی به صورت موقت است.

او در واکنش به اظهارات یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور درباره نقض حقوق بشر در زندان‌ها تصریح کرد:‌ اگر یک مقام رسمی حرفی را بدون ارائه سند بیان کند و مدارک آن را هم به مراجع ذی‌صلاح اعلام نکند، حتما خلاف کرده و در پاره‌ای موارد قابل پیگیری است. اگر ایشان مدرکی دارد، می‌تواند آن را ارائه دهد.

خبرنگاری هم از وضعیت پرونده خروج محموله‌های ارز از کشور سوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای در این‌باره گفت: ابتداتصور می‌شده این موضوع قاچاق است ولی بعداً بانک مرکزی گفته که این کار با هماهنگی صورت گرفته و بنابراین پرونده قاچاق بسته شد.وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت افرادی در رابطه با پرونده سیگار مارلبرو گفت: در این زمینه یکی دو نفر که مرتکب جعل شده و واسطه بوده‌اند در بازداشت هستند. وی درباره بازداشت افرادی از اعضای شرکت تلفن همراه گفت: برخی افراد سوءاستفاده می‌کردند و اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار افرادی که صلاحیت نداشتند قرار می‌دادند که اینها براساس گزارش وزارت اطلاعات تحت تعقیب قرارگرفته و در این رابطه سه نفر در بازداشت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها