اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از کاهش سرعت مجاز خودروها در آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۸۶۵

حسین رحمت‌پور، رئیس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک کشور، سرعت مجاز خودروها در اتوبان تهران ـ کرج ـ قزوین از محدوده شهر تهران تا بعد از پل شهر جدید هشتگرد در استان البرز، 100 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

وی افزود: پیش از این، سرعت خودروها در این محدوده 120 کیلومتر در ساعت بود که به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی میزان سرعت خودروها کاهش یافته است. از این پس رانندگان موظف به رعایت این سرعت در محدوده تعیین‌شده هستند.

وی با اشاره به این‌که استان البرز در امسال توانست به رتبه نخست در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دست یابد، افزود: از رانندگان انتظار می‌رود با رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها بویژه بزرگراه و آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین از حوادث رانندگی پیشگیری کنند.بزرگراه و آزادراه تهران، کرج ـ قزوین از محورهای پرترافیک کشور است که در روزهای تعطیل، تردد خودروها در آن افزایش می‌یابد. ‌/‌ایرنا

غار شاپور کازرون فارس پاکسازی شد

غار شاپور کازرون که مجسمه شاپور ساسانی در آن قرار دارد، در آستانه ایام نوروز و با هدف آماده‌سازی مناطق گردشگری این شهرستان برای حضور مسافران، پاکسازی شد.

در این پاکسازی، فرماندار کارزون به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون و چند نفر از دیگر مسئولان شرکت کردند.

فرماندار کازرون در این باره گفت: روزانه 120 گردشگر خارجی از مجموعه تاریخی بیشاپور بازدید می‌کنند و ما باید امکاناتی فراهم کنیم تا گردشگران بتوانند براحتی از آثار با ارزش بازدید کنند.حمیدرضا گرامی افزود: برای آماده‌سازی زیر ساخت‌ها از تعدادی سرمایه‌گذار دعوت شده است که در حال پیگیری برای محلی برای اقامت گردشگران در مجموعه بیشاپور هستیم و مقدمات کار هم فراهم شده است.

محمدرضا معینی، مدیر میراث فرهنگی کازرون نیزگفت: داخل غار شاپور با انرژی خورشیدی نورپردازی شده است و به طور شبانه‌روزی از غار شاپور حفاظت می‌شود.شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.‌‌/ ‌‌ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها