وزیر آموزش و پرورش گفت: درصدد هستیم بخش عمده ای از معوقات معلمان تا قبل از پایان سال 93 پرداخت شود.
کد خبر: ۷۷۴۹۶۱
معوقات معلمان تا پایان امسال پرداخت می شود

علی اصغر فانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس وعده و قولی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت بودجه به آموزش و پرورش داده این وزارتخانه هم به معلمان اعلام کرده که معوقات آنان را پرداخت خواهد کرد.

وی بدون اشاره به رقم مطالبات معلمان گفت: بخشی از بدهی های معلمان پرداخت شده و بخشی دیگر در حال فراهم شدن است که به محض دریافت به معلمان پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره تذکر 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی در خصوص عدم پرداخت معوقات معلمان گفت: ما اعتقاد داریم که مشکل کسری بودجه از مشکلات همیشه در آموزش و پرورش بوده و باید برای آن فکر اساسی کرد.

فانی اظهار داشت: نمایندگان عزیزی که تذکر داده اند هم اکنون در حال تصویب بودجه 94 آموزش و پرورش هستند پس طوری بودجه را تنظیم کنند که این وزارتخانه با کسری بودجه مواجه نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد که تذکر وقتی معنا دارد که اعتبارات لازم در اختیار باشد در حالی که اکنون این امکانات نیست و از این رو در پرداخت ها شرمنده همکاران فرهنگی می شویم.

فانی خاطرنشان کرد که آموزش و پرورش اکنون از موجودی ها و اعتبارات سال 93 استفاده می کند و با کسری شدید بودجه مواجه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این سوال که چه خبر خوشی برای معلمان و فرهنگیان در روزهای پایانی سال 93 دارید گفت: خبر خوش من به معلمان این است که اگر قولی که به ما داده شد عملی شود سعی خواهیم کرد بخش عمده ای از مطالبات این قشر را تا قبل از پایان سال پرداخت کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد که از روز نخست هم گفتم که بودجه آموزش و پرورش کم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
رضا حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
حق و حقوق عقب افتاده فرهنگیان مگه میشه خبر خوش هزار بار گفتی پرداخت میشه و نشد اگه نمیتونی از عهده آن بر بیای چرا همچنان وعده میدی، واسه چی استعفا نمیدی ادارات دیگه اینهمه پاداش وعیدی اضافه دادن كسی نفهمید مال فرهنگیان هزار بار از معوقه حرف زدید عمل نشد تا كی باید تو سایتها و روزنامه ها با آبرویمان بازی بشه حالا هم با كمال ... میگید فقط بخشی پرداخت میشه
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
آدم رو یاد چوپان دروغگو میندازه.
معلم بی آبرو وبدبخت
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
۰
۰
پس چرا آبروی ما را با وعده ها ی تو خالی بردید؟ حق معلم را بعد از ماهها می خواهید پرداخت كنید شما با چه رویی بدهی به معلمان را بامنت سرشان اعلام می كنید. وزیر عزیز دادان طلب معلمان بوق و كرنا ندارد. بدهكاری دولت باید طلب ما را بدهد .
درددار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
اصلا درجامعه باید به قشر اسیب پذیر فشار اورد مگر اینها چه گناهی دارند درد فراوان كه هیچ كس به دادشان نمی رسند 1-اولین سال تدریس 18ساعت داشتند كه باد هوا شد وعمر بی فایده2-بقیه سنوات كه بیمه شان تامین اجتماعی است هنوز بلا تكلیف 3- بدون مسكن چرا چون حق التدرسند شامل نیمشه مجردند ادم حساب نمیشندو...
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
بابا ... این همه دروغ چرا؟؟؟مگه 23 بهمن نگفت تا آخر بهمن همه معوقات پرداخت میشه!!! كووووووووووو؟ چرا هیچ چی پرداخت نشد؟؟
الكی میگه این بابا.كجا بخشیش رو دادن!!!!الآن هم كه تقصیر رو میندازه گردن سازمان برنامه ریزی.
آقای فانی آبروی آموزش و پرورش رو بردی با این حرفای غیرواقعیت
معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
به این وزیر بگوید به معلمان دیگه وعده نده
احمد معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
تا كی می خواهید وعده و دروغ بگویید دست از وعده توخالی و بی عمل دادن، بردارید.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
در شهر شهریار ناحیه یك از ابتدای سال 1393 كه شش ماه ان متعلق به نیمه دوم سال تحصیلی گذشته میباشد بابت شیفت غیر موظف تاكنون كه پایان سال میباشد 12 ماه است حق الزحمه شیفت غیر موظف را پرداخت ننموده اند و هر بار مراجعه میكنیم میگویند خبری نیست بهتر بود اصلا شیفت دوم را قبول نمیكردیم
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
واقعا اصلانمی توان روی این وعده ووعیدهای جناب آقای فانی حساب كرد.چون ایشون فقط جواب خبرنگارها رامی بیند .این نظری هست كه قدیمیا دارند .(سوال رابایدجواب دادچه به نتیجه برسه چه نرسه)

نیازمندی ها