مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان

تعبیر ازدواج سفید کج سلیقگی است

جام جم سرا: مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ازدواج سفید تعبیر غلط از یک مدل رابطه است، گفت: نباید هم خانه بودن دو فرد را ازدواج سفید نامید و تعبیر آن یک کج‌سلیقگی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۷۴۴۳۵
تعبیر ازدواج سفید کج سلیقگی است

بهمن بهمنی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج سفید تعبیر غلط از یک مدل رابطه است.

وی افزود: ازدواج قراردادی متعهدانه بین دو جنس متفاوت است و تعبیر ازدواج سفید یک کج‌ سلیقگی محسوب می‌شود، چرا که آن، هم خانه بودن دو فرد است. نباید ازدواج را سفید بدانیم و آمار آنقدر نیست که درباره آن تولید خبر کنیم و ازدواج سفید یکی از تهدیدهای خانواده‌هاست.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: خانواده بسیار مغفول و مظلوم واقع شده است و بحران‌هایی مانند اعتیاد، هویت، نگرش شغلی کارآمد ریشه در خانواده دارد.

بهمنی تصریح کرد: خانواده واحد فعالیت و برنامه‌ریزی است. لذا باید از طریق کمک به اعضای خانواده، در جهت قوام خانواده گام برداشت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ازدواج، اظهار کرد: این جشنواره دهم اسفند ماه در سالن همایش‌های صنعت نفت با حضور برخی از وزرا و مسئولان برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به همین منظور از معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

بهمنی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره قصد داریم در جهت فرهنگ‌سازی و در زمینه ترویج ازدواج سالم و شکل‌گیری خانواده پایدار گام برداریم.

وی با بیان اینکه برای این جشنواره در ۱۴ محور فراخوان اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد: در ۱۲ محور آثار به دبیرخانه ارسال شد و هفته پیش نتایج همه محور‌ها را اعلام کردیم، بر اساس هیات داوران در برخی گروه‌ها به منظور اعلام آثار برگزیده، استاندارد‌ها و معیارهای لازم وجود نداشت.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در محورهایی مانند فیلم، موسیقی، نمایشنامه، خبرگزاری‌ها و کتاب، جشنواره ازدواج برگزار می‌شود و به این نکته باید توجه کرد تا چقدر محتوای این رسانه‌ها مروج اصول و مولفه‌های تشکیل ازدواج و پایداری خانواده است.

بهمنی اظهار کرد: تلاش می‌شود با انتخاب آثار برگزیده و معرفی آنان، ‌ گروه مخاطبان را متوجه حساسیت امر ازدواج کنیم تا نشر و توسعه آثار، تسهیل یابد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی ازدواج جوانان محصول چند جشنواره متمرکز بوده است، ‌ افزود: با اضافه شدن محورهای جدید، بسیاری از متغیرهای شکل‌دهنده خانواده مورد توجه قرار گرفته و قصد داریم این جشنواره را هر سال در روز اول ذیحجه مصادف با ازدواج حضرت رسول (ص) و حضرت خدیجه (س) برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با برگزاری مستمر این جشنواره، توجه و نگاه تولیدکنندگان آثار را به خانواده جلب می‌کنیم و امیدواریم روزی فرا رسد که جامعه فرهنگی در صدد برگزاری جشنواره ملی ازدواج جوانان باشد.

بهمنی با اشاره به هدف اصلی این جشنواره اظهار کرد: باید از طریق معرفی آثار، افراد، ساختار، سازمان و نهادهایی که درگیر موضوع ازدواج هستند و به ترویج خانواده پایدار می‌پردازند، عملکرد آنان را معرفی و تشویق کرد.

وی با بیان اینکه ایده‌هایی برای گنجاندن محورهای جدید در این جشنواره وجود دارد، تصریح کرد: باید در شورای برنامه‌ریزی برای آنان تصمیم‌گیری کنیم.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان مهم‌ترین دستاورد برگزاری جشنواره ازدواج را جریان‌سازی فرهنگی در حیطه ازدواج دانست و ادامه داد: با وجود آنکه یکی از مواد قانون اساسی، خانواده است و هیچ قانونی نباید وضع شود که این اصل را تهدید کند، ولی با ارزیابی انجام شده، مشخص شد به اصل خانواده بسیار بی‌توجه هستیم و در حیطه قانونگذاری و اجرای قوانین، به این رکن به خوبی پرداخته نمی‌شود و ارکان خانواده در حال حاضر تهدید شده است که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مکانیزم انتقال فرهنگ بر عهده خانواده است، اظهار کرد: در حال حاضر خانواده تلنگر خورده و بسیار تهدید می‌شود. امیدواریم در این جشنواره به تمام مسائل خانواده بپردازیم.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: امیدواریم جامعه و جوانان بیش از پیش متوجه اهمیت خانواده شوند و حق داریم خانواده خوبی داشته باشیم اما به این حق خود توجه نمی‌کنیم.

بهمنی بیشترین آثار ارسال شده به جشنواره ازدواج را کتاب دانست و گفت: ۵۰۰ کتاب به دست ما رسیده اما متاسفانه در غربالگری اولیه مشخص شد حدود ۴۰۰ کتاب استاندارد اولیه را ندارد.

وی ادامه داد: به لحاظ محتوایی، برخی از آنان با آموزه‌های اسلامی و عٌرف همخوانی نداشته و پنج داور صاحبنظر، کتاب‌های باقی مانده را رتبه‌بندی کرده‌اند. با این وجود ممکن است در عرصه کتاب، برگزیده سال نداشته باشیم و تنها جوایز ما بر اساس رتبه‌بندی باشد.

مدیرکل دفتر تالیف و ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در برخی از قالب‌ها همانند رسانه‌های مجازی، آثاری به دست ما نرسیده است، تصریح کرد: در استعلام، مطالب قابل توجهی نداشتیم و فراخوان سال آینده جشنواره ازدواج را امسال اعلام خواهیم کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها