
مهدی یدیهمدانی به ایسنا افزود: طرح ایجاد محدوده برای اعمال سیاستهای محیط زیستی و جلوگیری از ورود خودروهایی که آلودهکننده هواست نیز به محدوده مرکزی تحت عنوان (LEZ) به تصویب رسید؛ در حقیقت شهر مشهد بعد از تهران، دومین شهری است که چنین طرح مطالعاتیای در آن به تصویب رسیده است.
شهردار تهران نیز با اشاره به استفاده نکردن از تصمیمات ناگهانی از جمله اجرای طرحهای ترافیکی مانند زوج یا فرد به فارس توضیح داد: قطعا چنین تصمیماتی تاثیرات منفی زیادی بر زندگی مردم دارد. نباید مردم را از حقوقشان محروم کنیم. باید در شهر تهران رویکردها را تغییر دهیم و از اعمال سیاستهای پیشین فاصله بگیریم.
محمدباقر قالیباف تاکید کرد: هیچ اشکالی ندارد خودروهایی که آلاینده نیستند و از سوختهای پاک استفاده میکنند، وارد منطقه طرح ترافیک شوند. باید رویکردمان را از ترافیک به سمت رویکرد محیط زیستی تغییر دهیم.
وی خاطرنشان کرد: امروزه خودروهای متحرک بیش از 80 درصد سهم آلودگی هوا را به خود اختصاص دادهاند، در حقیقت خودروها منبع اصلی تولید ذرات معلق هستند. یک موتورسیکلت نیز 60 برابر یک خودروی استاندارد ایجاد آلودگی میکند و برهمین اساس میطلبد همه شهروندان برای حفظ محیط زیست مشارکت جدی داشته باشند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
طالقانی معتقد است سینمای ملی داشتن به هر قیمتی افتخار محسوب نمیشود، چون این مقوله تبدیل به یک ابژه شده و طرف غربی هر قدر خودمان را تحقیر کنیم، بیشتر به ما امتیاز میدهد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
دکتر محمد اسحاقی، استاد دانشگاه تهران: