توکلی: نباید دولت برای مبارزه با فساد تریبون افشاگری را برگزیند

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، با تاکید بر اقدامات غیراصولی دولت دهم در راستای افشای فهرست متهمان پرونده‌های فساد اقتصادی گفت: مسئولان فعلی قوه مجریه نباید راه اشتباه دولت دهم را بروند و بدون اقدام عملی علیه فساد اقتصادی، جامعه را ملتهب کنند.
کد خبر: ۷۷۳۹۴۸

توکلی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طبیعی است که مقامات عالی‌رتبه کشور نمی‌توانند وقتی با فسادی روبه‌رو می‌شوند و وقوع آن را به اطلاع مردم می‌رسانند، جزئیات را بازگو کنند، اما این انتظار را داریم که بسرعت اطلاعات لازم را برای رسیدگی دقیق و مجدّانه در اختیار قوه قضاییه قرار دهند.

وی با بیان این‌که نباید دولت کنونی هم در راه مبارزه با فساد، تریبون افشاگری را برگزیند، تصریح کرد: وقتی آقای احمدی‌نژاد در دوره خودشان همواره به مردم می‌گفت قصد افشای فهرست متهمان پرونده‌های اقتصادی را دارند، کار غلط و اشتباهی را انجام داده است. اگر مسئولان فعلی هم بخواهند با مجمل‌گویی و تکرار این گونه دعاوی به توفیقی دست یابند در واقع همان راه اشتباه را رفته‌اند.

توکلی تاکید کرد: اشتباه بودن راه دولت دهم در راستای مبارزه با فساد اقتصادی از این جهت است که فضای جامعه را بدون این که اقدام عملی علیه فساد انجام دهد، ملتهب می‌کرد، بنابراین رئیس‌جمهور و معاون اول وی حق دارند در این زمینه‌ها هشدار بدهند، اما این انتظار نیز وجود دارد که بلافاصله اقدام عملی هم متوجه این اتفاقات شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اذعان کرد: انتظار شفاف‌سازی و ورود به جزئیات حتی با وجود اطمینان رئیس‌جمهور به صحت آنها، معمول و زیبنده نیست؛ همچنین از تکرار این مبهم‌گویی هم نمی‌توان دفاع کرد. توکلی با تاکید بر این‌که در راه مبارزه با فساد گرایش سیاسی مطرح نیست، تصریح کرد: وقتی پرونده اختلاس معاون اول رئیس‌جمهور دولت دهم در قوه قضاییه بررسی شد، به همراه بسیاری از نمایندگان از این تصمیم هوشمندانه و مدبرانه استقبال کردیم و برآمدیم تا در راه مبارزه با فساد این موضوع را تبیین کنیم که گرایش سیاسی مطرح نیست.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبارزه با فساد را به طریق جناح‌بندی‌های سیاسی غیرقابل پیشرفت دانست و اذعان کرد: اگر بنده در رابطه با آقای مهدی هاشمی روشنگری می‌کنم، ربطی به این موضوع ندارد که وی خودش را اصلاح‌طلب می‌داند. بنده برای اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان سیاسی داخلی احترام قائل هستم، حتی اگر گروه یا عده‌ای را قبول نداشته باشم، ولیکن در مبارزه با فساد با آنها مبارزه سیاسی نخواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها