اعلام پایتخت کتاب تاساعاتی دیگر

۱۰روستای دوستدار کتاب معرفی شد

۱۰ روستای برگزیده جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» همراه با داوران این رقابت معرفی شدند. شهر پایتخت کتاب ایران هم تا ساعاتی دیگر معرفی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۲۸۸۲
۱۰روستای دوستدار کتاب معرفی شد

در حالی که تا ساعاتی دیگر شهر پایتخت کتاب ایران معرفی می‌شود، اعضاء هیات داوران این طرح معرفی شدند. پایتخت کتاب ایران و شهرهایی که تقدیر می‌شوند از میان ۶۳ شهر از ۲۲ استان کشور انتخاب شده‌اند.

داوری مرحله نهایی را محمدرضا توکل صدیقی (نماینده اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران)، محسن حاجی زین‌العابدینی (نماینده انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران)، محمدرضا سعید‌آبادی (دبیرکل کمسیون ملی یونسکو)، سیدرضا صالحی‌امیری (مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی)، سیدعباس صالحی (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی)، علیرضا مختارپور (دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی) و احمد مسجدجامعی (وزیر پیشین ارشاد اسلامی و عضو شورای شهر تهران) بر عهده داشتند.

همچنین داوری طرح‌ها و ایده‌ها برای انتخاب پایتخت کتاب ایران در مرحله مقدماتی بر عهده بهروز فتحی، علیرضا کرمانی، محمد سلگی، حجت‌الله غلامعلی و ابوالقاسم مقیمی عراقی بوده است.

اسامی ۱۰ شهر راه‌یافته به مرحله نهایی پایتخت کتاب ایران به این شرح است؛ اهواز، بوشهر، تبریز، شهرکرد، قم، کاشان، کرمانشاه، گنبدکاووس، نیشابور، یزد.

مراسم پایانی این جشنواره امروز شنبه دوم اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در محل کتابخانه ملی برگزار می‌شود. در این برنامه، همچنین از پنج نامزد نهایی نیز که طرح‌های قابل توجهی در زمینه گسترش کتابخوانی داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

بر اساس همین گزارش، در مراسم یادشده از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب در کشور تقدیر می‌شود که اسامی آنها به شرح زیر است:

روستای رحیم‌آباد از شهرستان کرمان در استان کرمان، روستای ضامنجان از شهرستان اراک در استان مرکزی، روستای دهکهان از شهرستان کهنوج در کرمان، روستای ابراهیم‌آباد از شهرستان اشکذر در استان یزد، روستای ینگیجه از شهرستان مریوان در استان کردستان، روستای گوگ تپه از شهرستان مهاباد در استان آذربایجان غربی، روستای ابویسان از شهرستان جغتای در استان خراسان رضوی، روستای رمین از شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان، روستای پوده از شهرستان دهاقان در استان اصفهان و روستای خرما کلا از شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران تقدیر می‌شود.

آثار رسیده به این جشنواره را هم رضا برزگر، اسماعیل زیارتی نصر‌آبادی، عبدالمهدی مستکین، نعمت‌الله فاضلی، حسین ایمانی‌جاجرمی، علی‌اصغر سیدآبادی و سید ابوالفضل هاشمی داوری کردند.

جوایز روستاهای برگزیده از سوی نهادها و مراکز مختلف اهدا خواهد شد که به هر یک از روستاها جوایزی به شرح زیر اهدا می‌شود: معاونت فرهنگی ارشاد ۱۰ میلیون تومان حواله خرید کتاب، بانک آینده مبلغ ۱۰ میلیون تومان، امور دهیاری‌های وزارت کشور مبلغ پنج میلیون تومان و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کشور مبلغ سه میلیون تومان تجهیزات کتابخانه‌ای.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها