جام جم سرا: خوردن نان و پنیر و خامه و ... در وعده غذایی صبحانه گاهی برای برخی از افراد خیلی تکراری می شود ، به همین دلیل آن را حذف می کنند ، در حالی که می شود با برخی غذاهای مقوی از شر این یکنواختی خلاص شد. در این نوشتار طرز تهیه کوکوی گردو برای صبحانه را آموزش داده ایم.
کد خبر: ۷۷۱۴۷۲
آموزش آشپزی: کوکوی‌‌ گردو برای صبحانه

مواد لازم: آرد برنج: 4 تا 5 قاشق سوپخوری، پودر گردو: 7 تا 8 قاشق غذاخوری ، زعفران آب کرده: یک قاشق غذاخوری ، دارچین:‌ یک قاشق چایخوری ، پودر گل‌محمدی: یک قاشق چایخوری تخم مرغ: 2 عدد، وانیل: کمی ، شکر: یک فنجان ، آب: نصف فنجان، روغن: به میزان لازم

طرز تهیه: ابتدا آب و شکر و زعفران را مخلوط کنید و حرارت دهید تا شکر کاملا آب شود. در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید. آرد برنج و گردوی چرخ شده و پودر گل، وانیل، دارچین و تخم مرغ‌ها را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید و در ماهیتابه بریزید و حرارت را کم کرده و در آن را ببندید تا بسته شود. دقت کنید خیلی سرخ نشود، فقط در حدی که کاملا تخم‌مرغ‌ها بسته شده باشد . در این مرحله شربت را کم‌کم روی کوکو بریزید تا به خورد مواد برود . دوباره در ظرف را ببندید تا آب شربت تبخیر شده و بعد آن را برش زده و میل کنید.

چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
۰
۰
مهناز هستم. درست كردم خیلی خوب شد. دستون درد نكنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها