نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر دیروز، یکشنبه کلیات لایحه 824 هزار میلیارد تومانی بودجه 94 را تصویب کردند.
کد خبر: ۷۷۱۰۱۴

به گزارش خبرگزاری‌ها، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبخت صبح روز گذشته رسیدگی به کلیات لایحه بودجه 94 را آغاز کردند و پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با 152 رای موافق، 43 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر به کلیات لایحه بودجه 94 رای دادند.

در جلسه صبح و بعدازظهر دیروز صحن علنی ده نماینده به عنوان موافق و ده نماینده به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه سخنرانی کردند و در پایان نیز محمدباقر نوبخت ، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق از کلیات لایحه بودجه 94 دفاع کردند و در نهایت رئیس مجلس کلیات را به رای مجلس گذاشت که نمایندگان به آن رای مثبت دادند.

سخنگوی دولت در این‌باره تاکید کرد که تصویب کلیات لایحه بودجه 94 پیام اتحاد دولت و مجلس را در خود دارد.

محمدباقر نوبخت که برای دفاع از بودجه پیشنهادی سال 94 در مجلس حاضر شده بود، گفت: بودجه 94 در شرایط متفاوت و مشکلات فراوان در حال بحث و بررسی است. حلقه محاصره تنگ‌تر شده و فشار سیاسی دشمن هم سخت‌تر شده است. قیمت نفت در سال‌های اخیر هیچ‌گاه به این حد تنزل پیدا نکرده و با این فشار سیاسی بدخواهان انقلاب اسلامی مترصدند که آثار ضعف و ناتوانی را در اداره کشور در نظام جمهوری اسلامی مشاهده کنند.

او ادامه داد: به عنوان سخنگوی دولت رسما اعلام می‌کنم هر قدر فشار بر دولت سخت‌تر و تنگ‌تر باشد با ظرفیت بزرگی که در کشور داریم، این کشور را به نحو احسن اداره خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در ادامه به بررسی ویژگی‌های بودجه پرداخت و افزود: بودجه براساس چهار هدف و سیاست متناسب با اصل 234 قانون برنامه پنجم توسعه تدوین شده و اولین مساله افزایش رشد سرمایه‌گذاری است، رهبر معظم انقلاب این مساله را به صراحت در اقتصاد مقاومتی تصریح کردند، بعد از دو سال رشد اقتصادی منفی 5/2 درصد رشد اقتصادی مثبت در این بودجه طراحی شده است.

نوبخت گفت: برخی دوستان که دلسوزانه به دنبال اقتصاد مقاومتی هستند، می‌پرسند چطور باید اقتصادی مقاومتی را در بودجه دید؛ باید در همین ارقام و اعداد مشاهده کنند، بعد از ماه‌ها تورم و نرخی که از 40 درصد کاهش پیدا کرده در سال آینده بر این بودجه حداکثر نرخ تورم 14 درصد را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که در پاره‌ای از موارد نظر دولت تامین نشد، اما انصافا باید گفت که کمیسیون تلفیق منصفانه، آگاهانه و کارشناسانه عمل کرد، هرچند نظر دولت با او موافق نبود، ولی دیدیم که حرف حرف درستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها